Goodyear dokončuje koupi slovinské společnosti Sava Tires

Výrobní provoz společnosti Sava Tires ve slovinském městě Kranj vyrobil v roce 2003 více než sedm milionů pneumatik.

Ve svém výrobním provozu umístěném ve slovinském městě Kranj vyrobila společnost Sava Tires v roce 2003 více než sedm milionů pneumatik pro osobní auta, lehké nákladní automobily a užitkové vozy. Více než 80 procent své produkce vyvezla do 70 zemí. Většina jejího exportu směřuje do ostatních evropských států. V souvislosti s dalším posilováním své pozice na rychle se rozvíjejících trzích střední a východní Evropy a v rámci konsolidace využívání nízkonákladových zdrojů se společnost Goodyear Tire & Rubber rozhodla koupit zbývající část podílu ve společnosti Sava Tires d.o.o., společný podnik, vyrábějící pneumatiky ve slovinském městě Kranj.


Společnost Goodyear tak na základě uplatnění své kupní opce získá zbývajících 20 % ve společnosti Sava Tires vlastněnou slovinským podnikem Sava d.d. za přibližně 52 mil. USD. Realizace této transakce se plánuje na červen.


„Firma Sava Tires byla významným přínosem pro společnost Goodyear. Jsme velmi potěšeni, že se nám podařilo ji získat,” uvedl Henrik Sylvest, generální ředitel společnosti Goodyear pro střední a východní Evropu. „Možnost koupit zbývající dvacetiprocentní podíl nabízí již původní smlouva s podnikem Sava d.d. z roku 1998.“


V roce 1998 získala společnost Goodyear první podíl v  Sava Tires, společný podnik, ve výši 60 % jejích aktiv za 96 mil. USD. Dalších 20 % podílu v této společnosti koupila v roce 2002 za 38 mil. USD.


Goodyear má v Evropě tři další výrobní místa. polském městě Debica, kde se v současnosti vyrábí před 15 mil. pneumatik ročně a další dvě v tureckých městech Izmit a Adapazari, které dohromady produkují sedm milionů pneumatik za rok.


„Společnost Goodyear posuzovala několik dalších lokalit z investorského hlediska, ale zatím se nerozhodla jak a kdy udělá další kroky,“ dodal Sylvest.


Sava Tires vyrábí pneumatiky pro osobní auta, lehké nákladní automobily a tahače. Stále více se však tento výrobní závod začíná zaměřovat na produkci kvalitnějších vysoce výkonných pneumatik.


V roce 2004 se očekává, že výrobní závody, které společnost Goodyear vlastní v Evropě, vyrobí více než 84 mil. pneumatik, přičemž 40 procent bude podle očekávání produkováno v nízkonákladových provozech.


Goodyear je největší výrobce pneumatik na světě. Společnost se sídlem v Akronu, Ohio, USA vyrábí pneumatiky, technické produkty a chemikálie ve více než 90 závodech ve 28 zemích světa. Prodejní a marketingové centrály jsou zastoupeny téměř v každé zemi po celém světě. Goodyear zaměstnává celosvětově kolem 88 000 lidí.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejkompaktnější SUV od VW je ještě lepší než dosud

Nejkompaktnější SUV od VW je ještě...

Volkswagen spouští předprodej vizuálně a technicky zdokonaleného modelu T-Cross. Výrazný vnější design je nyní ještě atraktivnější. Nově navrženy byly sériově dodávané LED světlomety...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Japonci odhalili nové Suzuki Swift

Japonci odhalili nové Suzuki Swift

Z hračky na čtyřech se stává ještě větší hi-tech hračka. Po řadě průběžných vylepšení přijíždí Suzuki Swift v modernizovaném provedení. Má ještě výraznější design, bohatší...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Symbio otevírá gigafactory SymphonHy, největší závod na výrobu vodíkových palivových článků v Evropě

Symbio otevírá gigafactory SymphonHy,...

Symbio, společný podnik, který stejným dílem vlastní Forvia, Michelin a Stellantis, slavnostně otevřel SymphonHy, svou první gigafactory a současně centrum technologického a průmyslového...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dostavba Pražského okruhu už měla být dávno hotová, myslí si 88 % respondentů

Dostavba Pražského okruhu už měla být...

Dostavba Pražského okruhu vstoupila do další fáze. Projekt čeká na posouzení dokumentace EIA Ministerstvem životního prostředí. Podle většiny Pražanů a Středočechů už měl být okruh ale...