Společnost Goodyear a Londýnská škola ekonomie a politických věd (London School of Economics and Political Science – LSE) oznámily spolupráci na inovativním výzkumu bezpečnosti silničního provozu.
Tento výzkum se hlouběji zabývá
– chováním účastníků silničního provozu napříč Evropou a snaží se identifikovat, jak řidiči navzájem ovlivňují své chování na vozovce. Projekt, organizovaný LSE Consulting, je navržen tak, aby svým jedinečným empirickým vhledem přispěl k debatě o bezpečnosti silničního provozu v Evropě.
„Současný výzkum bezpečnosti silničního provozu se zaměřuje hlavně na to, jak řidiči používají svá vozidla ve fyzickém, spíše než v sociálním prostředí. Novým výzkumným projektem chceme analyzovat interakce řidičů, jejich postoje k ostatním řidičům a jejich vliv na riskantní jízdu. Náš výzkumný tým v oddělení sociální psychologie na LSE je nadšený z možnosti využívat nejnovější výzkumné techniky v sociální psychologii za účelem nahlédnut na bezpečnost silničního provozu z úhlu, který dosud nebyl dostatečně zdůrazňován”, vysvětlil Dr. Chris Tennant, který vede výzkumný projekt na LSE.
„Oddělení sociální psychologie na LSE provádí již 50 let průlomové výzkumy chování jedinců v sociálním prostředí. Jsme velmi rádi, že můžeme spolupracovat s jednou z nejvýznamnějších výzkumných organizací na studii, která má potenciál získat cenný vhled a informace potřebné k debatě o bezpečnosti silničního provozu,“ uvedl Olivier Rousseau, viceprezident společnosti Goodyear EMEA, divize osobních pneumatik.
Spolupráce Společnosti Goodyear a Londýnské školy ekonomie a politických věd
– je dalším krokem ve snaze společnosti Goodyear přispět do debaty o bezpečnosti silničního provozu novou statistikou a výzkumnými projekty, které iniciují doporučení, jak lépe vyřešit tento důležitý společenský problém. Goodyear již dříve uskutečnil výzkumy týkající se začínajících řidičů (2012), instruktorů autoškol (2013) a rodičů začínajících řidičů (2014), což vedlo k publikování bílé knihy ‘Bezpečnost na prvním místě: Zlepšení bezpečnosti silničního provozu pro začínající řidiče,’ jehož druhé vydání bylo uveřejněno v listopadu 2014. Bílá kniha byla sdílena s klíčovými zákonodárci a organizacemi zabývajícími se bezpečností silničního provozu za účelem podpoření jejich úsilí o bezpečnější evropské silnice.
Částí výzkumného projektu LSE je celoevropská studie jízdního chování v 15 zemích
– která by měla poskytnout nové informace pro dlouhodobou myšlenku společnosti Goodyear o celoživotním vzdělávání jako základu pro zlepšení bezpečnosti silničního provozu. Značné množství výzkumných a strategických doporučení společnosti Goodyear, jako je například zřízení postupných řidičských průkazů, podpořilo tuto filozofii.
O společnosti Goodyear
Goodyear je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 67 000 pracovníků a své výrobky vyrábí v 50 závodech ve 22 zemích světa. Dvě inovační centra – Akron v Ohiu a Colmar-Berg v Lucembursku – usilují o rozvoj nejmodernějších výrobků a služby, které stanovují technologické a výkonnostní standardy pro celé odvětví.
Londýnská škola ekonomie a politických věd (LSE) LSE
– je jednou z nejvýznamnějších škol v oblasti sociálních věd na světě. LSE je specializovanou univerzitou s mezinárodním záběrem a globálním dosahem. Výzkum a výuka pokrývá celou šíři společenských věd, od ekonomie, politiky a práva po sociologii, antropologii, účetnictví a finance. Škola, založena roku 1895, si svými mimořádnými akademickými výsledky získala vynikající pověst. 16 nositelů Nobelovy ceny patřilo mezi absolventy nebo vyučující na LSE. Škola je velmi kosmopolitní – studuje zde 9 500 studentů denního studia ze 140 zemí. Z více než 3 000 vyučujících je asi 46 procent ze zemí mimo UK.
Údaje z předcházejících výzkumů mladých řidičů (pod 25 let):
- 65 % mladých řidičů má ve vozidle více rušivých elementů než tomu bylo kdykoli v minulosti
- 40 % mladých řidičů je ochotno více riskovat
- 29 % mladých řidičů bude s menší pravděpodobností následovat rady, které získali během výcviku
- 29 % mladých řidičů nevidí hodnotu ve výcviku řízení
- 76 % instruktorů autoškol chce, aby rodiče dávali dětem lepší příklad
Zdroj: Temper Communication, a.s. Praha