Goodyear a Londýnská škola ekonomie spojují síly při inovativním výzkumu bezpečnosti silničního provozu

Společnost Goodyear a Londýnská škola ekonomie a politických věd (London School of Economics and Political Science – LSE) oznámily spolupráci na inovativním výzkumu bezpečnosti silničního provozu.

????????????????????????????????????????????????????????

Tento výzkum se hlouběji zabývá

– chováním účastníků silničního provozu napříč Evropou a snaží se identifikovat, jak řidiči navzájem ovlivňují své chování na vozovce. Projekt, organizovaný LSE Consulting, je navržen tak, aby svým jedinečným empirickým vhledem přispěl k debatě o bezpečnosti silničního provozu v Evropě.

„Současný výzkum bezpečnosti silničního provozu se zaměřuje hlavně na to, jak řidiči používají svá vozidla ve fyzickém, spíše než v sociálním prostředí. Novým výzkumným projektem chceme analyzovat interakce řidičů, jejich postoje k ostatním řidičům a jejich vliv na riskantní jízdu. Náš výzkumný tým v oddělení sociální psychologie na LSE je nadšený z možnosti využívat nejnovější výzkumné techniky v sociální psychologii za účelem nahlédnut na bezpečnost silničního provozu z úhlu, který dosud nebyl dostatečně zdůrazňován”, vysvětlil Dr. Chris Tennant, který vede výzkumný projekt na LSE.

„Oddělení sociální psychologie na LSE provádí již 50 let průlomové výzkumy chování jedinců v sociálním prostředí. Jsme velmi rádi, že můžeme spolupracovat s jednou z nejvýznamnějších výzkumných organizací na studii, která má potenciál získat cenný vhled a informace potřebné k debatě o bezpečnosti silničního provozu,“ uvedl Olivier Rousseau, viceprezident společnosti Goodyear EMEA, divize osobních pneumatik.

Spolupráce Společnosti Goodyear a Londýnské školy ekonomie a politických věd

– je dalším krokem ve snaze společnosti Goodyear přispět do debaty o bezpečnosti silničního provozu novou statistikou a výzkumnými projekty, které iniciují doporučení, jak lépe vyřešit tento důležitý společenský problém. Goodyear již dříve uskutečnil výzkumy týkající se začínajících řidičů (2012), instruktorů autoškol (2013) a rodičů začínajících řidičů (2014), což vedlo k publikování bílé knihy ‘Bezpečnost na prvním místě: Zlepšení bezpečnosti silničního provozu pro začínající řidiče,’ jehož druhé vydání bylo uveřejněno v listopadu 2014. Bílá kniha byla sdílena s klíčovými zákonodárci a organizacemi zabývajícími se bezpečností silničního provozu za účelem podpoření jejich úsilí o bezpečnější evropské silnice.

Částí výzkumného projektu LSE je celoevropská studie jízdního chování v 15 zemích

– která by měla poskytnout nové informace pro dlouhodobou myšlenku společnosti Goodyear o celoživotním vzdělávání jako základu pro zlepšení bezpečnosti silničního provozu. Značné množství výzkumných a strategických doporučení společnosti Goodyear, jako je například zřízení postupných řidičských průkazů, podpořilo tuto filozofii.

O společnosti Goodyear

Goodyear je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 67 000 pracovníků a své výrobky vyrábí v 50 závodech ve 22 zemích světa. Dvě inovační centra – Akron v Ohiu a Colmar-Berg v Lucembursku – usilují o rozvoj nejmodernějších výrobků a služby, které stanovují technologické a výkonnostní standardy pro celé odvětví.

Londýnská škola ekonomie a politických věd (LSE) LSE

– je jednou z nejvýznamnějších škol v oblasti sociálních věd na světě. LSE je specializovanou univerzitou s mezinárodním záběrem a globálním dosahem. Výzkum a výuka pokrývá celou šíři společenských věd, od ekonomie, politiky a práva po sociologii, antropologii, účetnictví a finance. Škola, založena roku 1895, si svými mimořádnými akademickými výsledky získala vynikající pověst. 16 nositelů Nobelovy ceny patřilo mezi absolventy nebo vyučující na LSE. Škola je velmi kosmopolitní – studuje zde 9 500 studentů denního studia ze 140 zemí. Z více než 3 000 vyučujících je asi 46 procent ze zemí mimo UK.

Údaje z předcházejících výzkumů mladých řidičů (pod 25 let):

  • 65 % mladých řidičů má ve vozidle více rušivých elementů než tomu bylo kdykoli v minulosti
  • 40 % mladých řidičů je ochotno více riskovat
  • 29 % mladých řidičů bude s menší pravděpodobností následovat rady, které získali během výcviku
  • 29 % mladých řidičů nevidí hodnotu ve výcviku řízení
  • 76 % instruktorů autoškol chce, aby rodiče dávali dětem lepší příklad

Zdroj: Temper Communication, a.s. Praha

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...