Golf GTI s novým systémem řízení jízdní dynamiky

GTI je nezaměnitelné, což platí i pro současnou osmou generaci

  • Síťově propojený systém řízení jízdní dynamiky přináší další zvýšení jízdních výkonů
  • Nový Golf GTI1 má sebejistý sportovní design
  • Nové tlačítko „Engine/Start/Stop“ pulzuje před spuštěním motoru

Agilní pohon, příkladný podvozek, originální design, dokonalá ergonomie, ryzí potěšení z jízdy – to je DNA opravdového sportovního vozu. Značce Volkswagen stačí pro jeho označení tři písmena: GTI. Nyní přichází osmá generace klasického Golfu. Nový Golf GTI je nyní ještě digitálnější, síťově propojenější, ostřejší a dynamičtější než dosud. Přeplňovaný motor poskytuje nejvyšší výkon 180 kW (245 k). Nový systém řízení jízdní dynamiky inteligentně využívá elektromechanické podvozkové systémy. Tento Golf GTI kombinuje zdánlivě neslučitelné vlastnosti – maximální dynamiku s maximálním komfortem.

Zdokonalený pohon předních kol

Osmá generace modelu Golf GTI definuje nová měřítka pro pohon předních kol. Rozhodující roli přitom hraje nový systém řízení jízdní dynamiky. „Systém centrálně řídí a koordinuje činnosti elektromechanických podvozkových systémů,“ vysvětluje Karsten Schebsdat, vedoucí oddělení jízdní dynamiky, řídicích a regulačních systémů. „Kombinací nově nastaveného podvozku s uzávěrkou předního diferenciálu a systému řízení jízdní dynamiky jsme posunuli vynikající celkové jízdní výkony Golfu GTI na ještě vyšší úroveň. Obzvlášť to platí pro verze, které jsou vybaveny podvozkem DCC s adaptivními tlumiči a novou softwarovou aplikací.“

Řidič modelu GTI si vybírá svá zcela individuální nastavení prostřednictvím sériově dodávaného voliče jízdních režimů, pod nějž spadá i na přání dodávaný adaptivní podvozek DCC. Ještě sportovnější jízdní dynamika přináší intenzivnější zážitky a preciznější řízení. Pro vozy s pohonem předních kol typická nedotáčivost, při níž má vůz během velmi rychlého průjezdu zatáčkou tendenci pokračovat v jízdě přímým směrem, byla prakticky eliminována.

Nový design kombinuje vytříbený sportovní styl s funkčností

S výrazným zvýšením jízdní dynamiky koresponduje nový design. Klaus Bischoff, šéfdesignér koncernu Volkswagen, k tomu říká: „Nový Golf GTI má velmi nízké vizuální těžiště, jehož jsme dosáhli širokými otvory při přívod vzduchu na přídi a výraznou ramenní linií. Vytříbený sportovní charakter esteticky vyjadřuje potenciál vozu.“

Nízko uložené, sériově dodávané světlomety LED mohou být na přání nahrazeny světlomety „IQ.LIGHT – Matrix LED“. Světlomety navazují na markantní příčnou lištu na masce chladiče. Tu od kapoty motoru odděluje typická červená linie GTI, která se pne napříč celou přídí. Masku chladiče může poprvé osvětlovat tenký pruh LED. Na pravé i levé straně na něj navazují diody LED pro denní svícení umístěné v modulech světlometů. Tím vzniká nezaměnitelný světelný design. Při pohledu z profilu skvěle ladí s celkovým vzhledem sériově dodávaná 17“ kola z lehké slitiny („Richmond“). Přítlak na zadní nápravu zvyšuje daleko dozadu prodloužený střešní spoiler GTI. Dole je nová generace ikony odlišena od slabších verzí modelové řady sportovním difuzorem. Dalším typickým znakem modelu GTI je jedna kruhová koncovka výfukové soustavy na levé i pravé straně.

 

Digitální systémy tvoří v interiéru symbiózu s klasickým károvaným vzorem GTI

Volkswagen vytvořil již v roce 1976 nezaměnitelný styl v interiéru prvního modelu Golf GTI. Tato atmosféra zůstala zachována také v důsledně digitalizované nové generaci s mnoha typickými detaily GTI. Nový Golf GTI již nemá žádný zámek zapalování, klasickou spínací skříňku. Ten byl nahrazen sériově dodávaným tlačítkem „Engine/Start/Stop“, které po otevření dveří červeně pulzuje, dokud se nespustí motor GTI, což je naprostá novinka. Místo dřívějšího tříramenného sportovního volantu zaujímá nový multifunkční sportovní volant obšitý kůží a umožňující dotykové ovládání. Volant nese také tlačítko na přání dodávaného systému „Travel Assist“, který umožňuje modelu Golf GTI asistovanou jízdu rychlostí až 210 km/h. Zachována zůstala tři stříbrná ramena volantu. Prostřední rameno je v GTI zušlechtěno červenou vnitřní plochou. Mezi charakteristické prvky GTI patří také nově sladěný károvaný vzor („Scalepaper“) na rovněž nově vyvinutých sportovních sedadlech.

Při otevření dveří se na displeji objeví digitální ukazatele, které jsou fúzí sériově dodávaného digitálního panelu přístrojů „Digital Cockpit“ (novinkou je individuálně volitelný design GTI s otáčkoměrem uprostřed) a informačního a zábavního systému. Sériově se dodává informační a zábavní systém „Composition“ s 8,25“ displejem. Na přání je k dispozici vrcholná varianta „Discover Pro“ s 10“ displejem. Bez ohledu na to, jaký informační a zábavní systém si zákazník pro svůj Golf GTI objedná, vzniká díky vizuálnímu a funkčnímu propojení obou displejů nové, kompletně digitální uživatelské prostředí. Sériově dodávané dekorační osvětlení zaplaví ukazatele a všechny další osvětlené části interiéru světlem v jedné z 30 libovolně nastavitelných barev.

1) Golf GTI – Vozidlo je studií, která se příliš neliší od budoucí sériově vyráběné verze.

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Golf R Variant: Více výkonu, více dynamiky, více emocí, více prostoru

Nový Golf R Variant: Více výkonu, více...

Silné kombi: 235 kW (320 k)1, 420 N.m, z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy Výrazný vzhled: Působivý, sportovní design R Vynikající agilita: Pohon všech kol 4MOTION se systémem R-Performance Torque...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ikonický Volkswagen Van první generace se vrací, tentokrát jako RC stavebnice

Ikonický Volkswagen Van první generace...

Ikonický Volkswagen Transporter první generace neboli Typ 2, který je z hlediska designu mladším bratrem snad ještě slavnějšího brouka (oficiálně VW Typ 1), po letech znovu ožívá. Tentokrát v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Golf R přijíždí na start: Světová premiéra nejvýkonnějšího sériového Golfu všech dob

Nový Golf R přijíždí na start:...

TSI o výkonu 235 kW (320 k): Golf R zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 4,7 sekundy R-Performance Torque Vectoring: Golf R sériově s novým pohonem všech kol Nový etalon jízdní dynamiky: Pohon...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejlepší hodnocení pro ID.3: Pět hvězd v testu Euro NCAP

Nejlepší hodnocení pro ID.3: Pět...

Vysoká dílčí hodnocení ve všech typech testů ID.3 excelentně chrání dospělé cestující i děti V nárazovém testu přesvědčil i nový sériově dodávaný centrální airbag ID.31 má za...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Rekordní dojezd: ID.3 dojel z Cvikova do Švýcarska na jedno nabití

Rekordní dojezd: ID.3 dojel z Cvikova do...

ID.3 v cíli rekordní jízdy ve švýcarském Schaffhausenu Elektrický Volkswagen absolvoval trasu dlouhou 531 kilometrů bez doplňování elektrické energie Oficiální dojezd podle metodiky WLTP byl...