Na úvodním letošním autosaloně poutal pozornost návštěvníků prototyp vyvinutý společností General Motors na hybridní pohon nazvaný GM Precept. Přední kola pohání třífázový elektromotor o výkonu 35 kW, zadní pak 1.3litrový přeplňovaný vznětový tříválec s přímým vstřikem paliva common-rail o výkonu 40 kW.
Mozkem celého systému je výkonný řídící PC procesor, který „vede dialog“ se všemi důležitými funkcemi jako jsou: pedál akcelerátoru, brzdový pedál, řadicí páka, řídící jednotka turbodieselu i elektromotoru, převodovka, čidlo teploty brzd. Procesor získané údaje bleskově vyhodnocuje a přizpůsobuje jim práci obou motorů, tak i některých přídavných systémů jako např. klimatizace. Všechny důležité funkce hlídá 47 modulárních procesorů, čímž se z vozu stává nejvíce počítačově vybavený automobil světa.
Velice důležitým prvkem je rovněž unikátní převodovka, kde řazení rychlostí a ovládání spojky řídí počítač. Ten mj. umožňuje spuštění turbodieselu na kterýkoli rychlostní stupeň včetně přeskakování rychlostí. K dalším výhodám patří možnost maximálního využívání ztrátové energie při brzdění. Pokud řidič dá nohu z plynu nebo sešlápne brzdu, využívá se energie setrvačných sil k dobíjení soustavy akumulátorů, čímž se ušetří přibližně 0,5 litru paliva na sto kilometrů. I to, společně s nejnižším koeficientem aerodynamického odporu (cx = 0,163) jakého bylo kdy u čtyřdveřového pětimístného sedanu střední třídy dosaženo, přispělo k extrémně nízké spotřebě 2,94 litru. Aerodynamika je tak vyladěna, že např. pouhým použitím konvenčních zpětných zrcátek by se cx zvýšil víc než o 17 procent. Studie využívá proto dvou miniaturních kamer zabudovaných v místech zpětných zrcátek (třetí je za zadním oknem) a snímaný obraz je přenášen na barevný displej z tekutých krystalů.
Plně funkční prototyp GM Precept se vyznačuje lehkým prostorovým rámem, v jehož konstrukci našel uplatnění hliník, z kterého jsou vyrobeny i některé vnější části karosérie. Počítačem řízené vzduchové odpružení udržuje neustále optimální světlou výšku, bez ohledu na zatížení pasažéry nebo nákladem. Zdroj stlačeného vzduchu lze využít i pro dohuštění pneumatik s nízkým valivým odporem. Ty jsou namontovány na nejlehčích šestnáctipalcových ráfcích (3,8 kg) na světě.
Vůz se nestartuje obvyklým klíčkem, ale zadáním pětimístného kódu a teprve po zmáčknutí tlačítka pro jízdu vpřed se rozjede. Vícefunkčním ovladačem fungujícím podobně jako „myš“ si řidič vybírá z nabídky operací, zobrazených na displeji u dolního okraje čelního skla.
Koncept Precept je výsledkem začlenění společnosti GM do projektu „Partnerství pro vývoj nové generace automobilů“, což je společný podnik podporovaný vládou USA a severoamerickým Svazem automobilového průmyslu. Jeho cílem je hledání nových cest ke snižování znečišťování ovzduší výfukovými plyny a snižování spotřeby, aniž by se to dotklo bezpečnosti, využitelnosti i cenové dostupnosti vozidel.