GM a společnost A123Systems vyvinou společně Li-Ion baterie pro Chevrolet Volt

Dohoda urychlí vývoj pohonného systému inovativního konceptu Chevrolet Volt

General Motors Corp. a společnost A123Systems, Inc. společně vyvinou sady výkonných, bezpečných a trvanlivých baterií, které se uplatní v inovativním konceptu elektrického pohonu koncernu GM nazývaném E-Flex.

GM a společnost A123Systems vyvinou společně Li-Ion baterie pro Chevrolet Volt

Díky této dohodě by specialisté koncernu GM měli velmi rychle získat vhodné akumulátory jak pro ryze elektrickou verzi konceptu E-Flex, tak i pro druhé provedení s palivovými články.

„Moderní a výkonné baterie jsou cestou k budoucí mobilitě lidstva – a automobilka, která se spojí s nejlepší firmou v oboru, získá velkou výhodu. S touto filozofií jsme dohodu uzavírali,“ říká Bob Lutz, vicepresident GM odpovědný za globální vývoj nových produktů. „Ať už se bavíme o modelu Chevrolet Volt, pohonu s palivovými články nebo elektrickém hybridu, který bude jako náš připravovaný Saturn Vue čerpat energii z elektrické sítě, vždy jsou stěžejním momentem výkonné akumulátory.“

Unikátní nanofosfátová technologie, používaná při vývoji a výrobě baterií společnosti A123Systems z Watertownu ve státě Massachusetts/USA, garantuje výrazně vyšší výkon, životnost a spolehlivost než v případě konvenčních lithium-ionových baterií.

Architektura elektrického pohonu E-Flex se poprvé veřejnosti představila v konceptu Chevrolet Volt. Při běžných jízdách do vzdálenosti 40 mil nespotřebuje Chevrolet Volt žádný benzin a nulová je i jeho produkce emisí.

„Chevrolet Volt ukazuje novou cestu celé automobilové branži,“ říká Bob Lutz. „Podle nás má elektrický pohon velkou budoucnost, zejména pokud připravíme takové modely, které si bodu elektrickou energii vyrábět „na palubě“ – díky jim nebudeme tak závislí na ropných palivech. Automotivní průmysl čekají výrazné změny, a to i díky rychlému vývoji stále výkonnějších a vyspělejších akumulátorů, jaké nabízí např. firma A123Systems a LG Chem.“

Před několika měsíci koncern GM uzavřel dva kontrakty na vývoj sofistikovaných sad akumulátorů, a to s firmami Compact Power, Inc. (CPI), což je dodavatel korejského výrobce akumulátorů LG Chem, a Continental Automotive Systéme, divizí společnosti Continental A.G. z německého Frankfurtu nad Mohanem. Podle těchto dohod jeden z kontraktů garantuje firma CPI, která využívá akumulátorů vyvíjených partnerskou společností LG Chem. Separátní kontrakt byl uzavřen s firmou Continental, která bude využívat baterií vyvinutých společně koncernem GM a firmou A123Systems.

„123Systems i LG Chem jsou ve svém oboru renomovanými firmami, které vyvíjejí a vyrábějí baterie špičkových parametrů,“ říká Denise Gray, ředitel divize GM Energy Storage Devices and Strategies. „Jsme přesvědčeni, že jedna či obě firmy naplní naše očekávání kladená na akumulátory systému E-Flex.“

Dave Vieau, ředitel firmy A123Systems, tvrdí, že druh baterií, vyvíjených pro GM, se velmi dobře uplatní i v dalších odvětvích průmyslu a dopravy. „Zatím stále hovoříme o konceptu Volt jako o jednom z reálných osobních elektromobilů blízké budoucnosti. Ale naše technologie míří dál – hmotnost, velikost, bezpečnost a výkony našich akumulátorů je předurčují i pro použití v hybridních autobusech, nákladních vozech nebo letadlech,“

Společnost A123Systems v současné době vyrábí více než deset milionů akumulátorových sad ročně, což z ní dělá největšího světového producenta baterií s nanofosfátovou technologií.

Spolupráce při vývoji nových druhů akumulátorů je zatím posledním krokem na systematické cestě koncernu GM při hledání alternativních způsobů pohonu ke konvenčním spalovacím motorům. Už dnes GM vyrábí širokou škálu hybridních vozidel – do velkých aglomerací dodává autobusy, kombinující pohon elektromotorem a vznětovým motorem. Ke známým projektům patří také hybridní modely Saturn Vue, Saturn Aura Green Line a nový Chevrolet Malibu. Letos na podzim vyjedou hybridní vozy Chevrolet Tahoe a GMC Yukon Hybrid – první SUV s dvourežimovým hybridním pohonným systémem, který snižuje spotřebu paliva v městském provozu až o 40 %. A v příštím roce se představí dvourežimový Saturn Vue Green Line Due s pohonem předních kol, který by měl být dvakrát hospodárnější než jakýkoli jiný SUV model koncernu GM.

GM je rovněž lídrem ve výrobě automobilů na biopalivo E-85, v současné době jich po světě jezdí už více než dva miliony.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...