Francouzský Národní institut průmyslového vlastnictví oznámil, že skupina PSA Peugeot Citroën publikovala v roce 2010 celkem 1 152 patentů

Skupina PSA Peugeot Citroën již čtvrtý rok po sobě potvrzuje, že je největším francouzským žadatelem o udělení patentů.

Tyto patenty, přihlášené v letech 2008 a 2009, odrážejí dynamiku inovací skupiny, která i přes relativně nepříznivý ekonomický kontext výrazně zintenzívnila svůj program výzkumu a vývoje.

Tento opakovaný výsledek navíc svědčí o snaze techniků a inženýrů zkvalitnit technologie používané u modelů obou značek a lépe tak uspokojovat potřeby zákazníků.

Tyto nové patenty posilují portfólio inovací, které je zárukou toho, že se skupina na náročném a stále se vyvíjejícím trhu dokáže produktově diferencovat. Skupina je díky tomu schopná prosadit se mezi ostatními výrobci zejména nabídkou bezpečnějších vozů, které jsou šetrnější k životnímu prostředí.

Patenty, pokrývající celý konstrukční proces, odrážejí hlavní strategické cíle skupiny v oblasti inovací a týkají se zejména:

  • V oblasti podpůrných prvků řízení je to technologie „Hill assist“ – asistent pro rozjezd do svahu nebo „Grip control“ – inteligentní protiskluzový systém vhodný pro všechny typy povrchů.
  • Systém promítání informací na čelní sklo (Head-Up Display), který se poprvé objevil u vozů Peugeot 3008 a 5008 a poté následovala barevná verze u vozu Peugeot 508.
  • V oblasti bezpečnosti: vylepšení systémů na ochranu chodců, posílení tuhosti karoserie v případě nárazu (například: lepší odolnost dveří vůči bočnímu nárazu), technologie zaměřené na předcházení nehod jako je brzdový asistent pro kritické situace EBA nebo systém měření vzdálenosti mezi vozy.
  • V oblasti snižování emisí CO2 jde o technologii „Stop and Start“, pro kterou bylo od roku 2003 podáno více než 60 patentů a která je nyní poprvé k dispozici u naftových motorů s technologií e-HDi.

Tato aktivní patentová strategie svědčí také o dobrých zaměstnaneckých vztazích skupiny, která uznává a oceňuje své vynálezce.

Skupina PSA Peugeot Citroën věnovala v roce 2010 ve své automobilové divizi celkem 2,1 miliard eur na výzkum a vývoj, což představuje 5 % jejího obratu.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...