Tyto patenty, přihlášené v letech 2008 a 2009, odrážejí dynamiku inovací skupiny, která i přes relativně nepříznivý ekonomický kontext výrazně zintenzívnila svůj program výzkumu a vývoje.
Tento opakovaný výsledek navíc svědčí o snaze techniků a inženýrů zkvalitnit technologie používané u modelů obou značek a lépe tak uspokojovat potřeby zákazníků.
Tyto nové patenty posilují portfólio inovací, které je zárukou toho, že se skupina na náročném a stále se vyvíjejícím trhu dokáže produktově diferencovat. Skupina je díky tomu schopná prosadit se mezi ostatními výrobci zejména nabídkou bezpečnějších vozů, které jsou šetrnější k životnímu prostředí.
Patenty, pokrývající celý konstrukční proces, odrážejí hlavní strategické cíle skupiny v oblasti inovací a týkají se zejména:
- V oblasti podpůrných prvků řízení je to technologie „Hill assist“ – asistent pro rozjezd do svahu nebo „Grip control“ – inteligentní protiskluzový systém vhodný pro všechny typy povrchů.
- Systém promítání informací na čelní sklo (Head-Up Display), který se poprvé objevil u vozů Peugeot 3008 a 5008 a poté následovala barevná verze u vozu Peugeot 508.
- V oblasti bezpečnosti: vylepšení systémů na ochranu chodců, posílení tuhosti karoserie v případě nárazu (například: lepší odolnost dveří vůči bočnímu nárazu), technologie zaměřené na předcházení nehod jako je brzdový asistent pro kritické situace EBA nebo systém měření vzdálenosti mezi vozy.
- V oblasti snižování emisí CO2 jde o technologii „Stop and Start“, pro kterou bylo od roku 2003 podáno více než 60 patentů a která je nyní poprvé k dispozici u naftových motorů s technologií e-HDi.
Tato aktivní patentová strategie svědčí také o dobrých zaměstnaneckých vztazích skupiny, která uznává a oceňuje své vynálezce.