Formule a prototypy opět na okruzích v ČR

Jak bylo během posledních let zvykem, MMČR na okruzích bylo vypsáno pouze pro plechová auta divize 4 a národní formulky divize 3 do 1400ccm3.

Znovuzrozená divize 2 se opět hlásí o slovo a možnost startu dostávají prototypy a formule do 2000ccm3.

Formule a prototypy opět na okruzích v ČR
Formule a prototypy opět na okruzích v ČR
Formule a prototypy opět na okruzích v ČR

Posledním, kdo vyhrál divizi 2 na okruzích byl Belgičan Herck s formulí Dallara 305 Opel F3, která však odjela jen jeden závod. V roce 2004 ještě dvoulitrové formule brázdily naše okruhy celkem statečně. Zvítězil tehdy Miro Horňák s formulí Renault a ve společných závodech s formulí Junior z Rakouska bývalo poměrně dost účastníků na startu. Od té doby se pro nezájem pilotů tento typ závodů v MMČR neobjevoval. O znovuotevření divize se zasloužil hlavně Palmi Motorsport, který hodlá v této divizi nasadit dva vozy formule Renault 2,0..

Za jejich volant se posadí David Palmi a Jakub Horák. Na jejich úspěšné starty v NF 1400 netřeba dlouho vzpomínat.

Formule Renault, která také patří do této divize, dává mladým jezdcům dobré předpoklady, jak si za rozumné peníze dobře zajezdit a otevřít si tak dveře do dalších seriálů. Prototypy do 2000ccm3 mají už trochu větší náklady na pořízení, ale i lepší jízdní vlastnosti.

Do divize 2 budou opět patřit i stroje F3, a tak šance na okruhové svezení se naskýtá i jezdcům z kopcových závodů, kteří si na okruhy maximálně odskočí zatrénovat.

Velmi zajímavě se rýsuje spolupráce s Interserií a rakouským F3 Cupem. Interserie si do svých řad postupem času přibrala formulové vozy a udělala si takové středoevropské mistrovství formulí. Při společných závodech těchto tří sérií uvidíme jezdce z Česka, Polska, Německa, Slovenska, Rakouska, ale i Itala Lopeze. Jezdci mohou pak bodovat do tří šampionátů a jejich jezdecké umění budou moci ocenit i zahraniční hosté.

Kalendář na rok 2008 se upravuje, ovšem při každém víkendu, kdy startuje MMČR na okruzích, mohou být vypsány dva závody divize 2.

V případě zájmu o start nebo prohlídku vozu formule Renault 2,0 neváhejte kontaktovat Ing. Palmiho, který Vám rád seznámení s tímto vozem umožní. Tato formule může být i Vašim odrazovým můstkem z kartingu nebo junior buggy.

Vláďa Rožánek

Kontakt: Ing. Ivo Palmi (Palmi@volny.cz)

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Japonci odhalili nové Suzuki Swift

Japonci odhalili nové Suzuki Swift

Z hračky na čtyřech se stává ještě větší hi-tech hračka. Po řadě průběžných vylepšení přijíždí Suzuki Swift v modernizovaném provedení. Má ještě výraznější design, bohatší...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Symbio otevírá gigafactory SymphonHy, největší závod na výrobu vodíkových palivových článků v Evropě

Symbio otevírá gigafactory SymphonHy,...

Symbio, společný podnik, který stejným dílem vlastní Forvia, Michelin a Stellantis, slavnostně otevřel SymphonHy, svou první gigafactory a současně centrum technologického a průmyslového...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dostavba Pražského okruhu už měla být dávno hotová, myslí si 88 % respondentů

Dostavba Pražského okruhu už měla být...

Dostavba Pražského okruhu vstoupila do další fáze. Projekt čeká na posouzení dokumentace EIA Ministerstvem životního prostředí. Podle většiny Pražanů a Středočechů už měl být okruh ale...

Jak nejlépe vozit lyže a snowboard v autě

Před jízdou na hory je nutné vědět, jak poskládat lyže, snowboard a další vybavení do auta. Nejpohodlnější variantou je střešní box, kam se vejde nejen několik párů lyží či snowboard,...