Formule a prototypy opět na okruzích v ČR

Jak bylo během posledních let zvykem, MMČR na okruzích bylo vypsáno pouze pro plechová auta divize 4 a národní formulky divize 3 do 1400ccm3.

Znovuzrozená divize 2 se opět hlásí o slovo a možnost startu dostávají prototypy a formule do 2000ccm3.

Formule a prototypy opět na okruzích v ČR
Formule a prototypy opět na okruzích v ČR
Formule a prototypy opět na okruzích v ČR

Posledním, kdo vyhrál divizi 2 na okruzích byl Belgičan Herck s formulí Dallara 305 Opel F3, která však odjela jen jeden závod. V roce 2004 ještě dvoulitrové formule brázdily naše okruhy celkem statečně. Zvítězil tehdy Miro Horňák s formulí Renault a ve společných závodech s formulí Junior z Rakouska bývalo poměrně dost účastníků na startu. Od té doby se pro nezájem pilotů tento typ závodů v MMČR neobjevoval. O znovuotevření divize se zasloužil hlavně Palmi Motorsport, který hodlá v této divizi nasadit dva vozy formule Renault 2,0..

Za jejich volant se posadí David Palmi a Jakub Horák. Na jejich úspěšné starty v NF 1400 netřeba dlouho vzpomínat.

Formule Renault, která také patří do této divize, dává mladým jezdcům dobré předpoklady, jak si za rozumné peníze dobře zajezdit a otevřít si tak dveře do dalších seriálů. Prototypy do 2000ccm3 mají už trochu větší náklady na pořízení, ale i lepší jízdní vlastnosti.

Do divize 2 budou opět patřit i stroje F3, a tak šance na okruhové svezení se naskýtá i jezdcům z kopcových závodů, kteří si na okruhy maximálně odskočí zatrénovat.

Velmi zajímavě se rýsuje spolupráce s Interserií a rakouským F3 Cupem. Interserie si do svých řad postupem času přibrala formulové vozy a udělala si takové středoevropské mistrovství formulí. Při společných závodech těchto tří sérií uvidíme jezdce z Česka, Polska, Německa, Slovenska, Rakouska, ale i Itala Lopeze. Jezdci mohou pak bodovat do tří šampionátů a jejich jezdecké umění budou moci ocenit i zahraniční hosté.

Kalendář na rok 2008 se upravuje, ovšem při každém víkendu, kdy startuje MMČR na okruzích, mohou být vypsány dva závody divize 2.

V případě zájmu o start nebo prohlídku vozu formule Renault 2,0 neváhejte kontaktovat Ing. Palmiho, který Vám rád seznámení s tímto vozem umožní. Tato formule může být i Vašim odrazovým můstkem z kartingu nebo junior buggy.

Vláďa Rožánek

Kontakt: Ing. Ivo Palmi (Palmi@volny.cz)

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Aramco a Stellantis potvrzují kompatibilitu syntetických paliv s evropskými motory

Aramco a Stellantis potvrzují...

Skupina Stellantis dospěla po několikaměsíčním testování ve svých technických centrech po celé Evropě k závěru, že 24 rodin motorů, které používají její evropská vozidla prodaná od...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Evropské snahy o snížení emisí CO2 ohroženy Českou republikou

Evropské snahy o snížení emisí CO2...

Průměrné emise CO2 u nově zaregistrovaných osobních aut v Evropě sice rok od roku klesají, ale Česká republika kazí evropské emisní statistiky. Češi totiž kupují nová auta s vysokou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia EV9 vyhrála kategorii luxusních vozů německé soutěže „Auto roku 2024“.  V Česku bude stát pod 2 miliony korun

Kia EV9 vyhrála kategorii luxusních...

Kia EV9 oslovila 27člennou porotu německé soutěže „Auto roku 2024“ (GCOTY) a bylo vyhlášeno vítězem kategorie luxusních vozů. Kia EV9 tím odsunula osm konkurenčních modelů zařazených do...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Amarok jako kempovací vůz se střešním stanem a hardtopem

Nový Amarok jako kempovací vůz se...

Volkswagen Užitkové vozy představuje na veletrhu Caravan Salon přestavbu modelu Amarok PanAmericana. Tento speciální pick-up byl upraven společností Genesis Import. Vznikl tak dokonalý automobil pro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW X5 Protection VR6

Nové BMW X5 Protection VR6

Nové provedení nejprodávanějšího pancéřovaného vozu světa s klasifikací VR6 přichází s přepracovaným designem a upraveným interiérem se špičkovými prvky digitalizace – přebírá...