Finská rallye bez škodovek

Rally Neste Finland, dříve a mezi příznivci stále známá jako Rallye 1000 jezer, patří k nejrychlejším šotolinovým soutěžím. Devátý podnik světového šampionátu přiláká tentokrát na start nejen šest továrních týmů, ale i řadu kvalitních jezdců.

Kromě týmu Škoda Motorsport se postaví na start ve finském Jyväskylä celkem patnáct továrních vozů šesti oficálních týmů. Zpravidla za každý tým startují dvě posádky, které mohou také bodovat, ale letos Ford (Solberg), Hyundai (Guest) a Peugeot (Delecour) vysílají na pověstné horizonty tři automobily.


Finská rallye bez škodovek

Zatím nejúspěšnější Subaru sází opět na vedoucího muže průběžné klasifikace Richarda Burnse, jenž má na kontě letos už tři vítězství a domácího specialistu a loňského vítěze Juhu Kankkunena. Mitsubishi by rádo vidělo na nejvyšší příčce opět jednou Tommi Mäkinena, který tuto rallye vyhrál v letech 1994 až 98. Sekundovat mu bude opět Freddy Loix. Peugeot tentokrát nechal doma Panizziho, Delecoura posadil do třetího vozu, aby mohl angažovat domácího Sebastiana Lindholma. Ten má podpořit svého krajana Marcuse Grönholma, zatím druhého muže průběžné klasifikace, v útoku na světový titul. Ford i Seat hlásí obvyklé sestavy, tzn.Sainze a McRae, resp. Auriola a Gardemeistera.

Šanci na dobré umístění má i osm soutěžáků se špičkovými vozy Toyota Corolla WRC, z nichž se může hodně vysoko prosadit např.Harry Rovanperä, Pasi Hagström, Juha Kangas. Do první desítky se může dostat i Estonec Markko Martin, jeden z vážných uchazečů o místo v tovární Škodě Octavia WRC namísto Španěla Climenta. S Toyotou zlínského týmu JM Engineering pojede i polský talent Tomasz Kuchar. Rakouský šampion Raphael Sperrer se zase těší do Finska se Seatem Cordoba WRC.


Silně obsazená je i skupina N, v níž se na vozech Mitsubishi utkají seveřané ve složení Bäcklund, Walfridsson, Puhakka, Pykalisto se „zbytkem světa“ reprezentovaným Stohlem z Rakouska, Trellesem z Uruguaye, Menzem a Pozzem z Argentiny.


Jubilejní 50.ročník Rally Neste Finland začíná v pátek 18.srpna a na posádky čeká 23 zkoušek o délce 410 km, z nichž pouze pět se jede dvakrát. V cíli jsou očekávány v neděli 20.srpna odpoledne.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...