Kromě týmu Škoda Motorsport se postaví na start ve finském Jyväskylä celkem patnáct továrních vozů šesti oficálních týmů. Zpravidla za každý tým startují dvě posádky, které mohou také bodovat, ale letos Ford (Solberg), Hyundai (Guest) a Peugeot (Delecour) vysílají na pověstné horizonty tři automobily.
Zatím nejúspěšnější Subaru sází opět na vedoucího muže průběžné klasifikace Richarda Burnse, jenž má na kontě letos už tři vítězství a domácího specialistu a loňského vítěze Juhu Kankkunena. Mitsubishi by rádo vidělo na nejvyšší příčce opět jednou Tommi Mäkinena, který tuto rallye vyhrál v letech 1994 až 98. Sekundovat mu bude opět Freddy Loix. Peugeot tentokrát nechal doma Panizziho, Delecoura posadil do třetího vozu, aby mohl angažovat domácího Sebastiana Lindholma. Ten má podpořit svého krajana Marcuse Grönholma, zatím druhého muže průběžné klasifikace, v útoku na světový titul. Ford i Seat hlásí obvyklé sestavy, tzn.Sainze a McRae, resp. Auriola a Gardemeistera.
Šanci na dobré umístění má i osm soutěžáků se špičkovými vozy Toyota Corolla WRC, z nichž se může hodně vysoko prosadit např.Harry Rovanperä, Pasi Hagström, Juha Kangas. Do první desítky se může dostat i Estonec Markko Martin, jeden z vážných uchazečů o místo v tovární Škodě Octavia WRC namísto Španěla Climenta. S Toyotou zlínského týmu JM Engineering pojede i polský talent Tomasz Kuchar. Rakouský šampion Raphael Sperrer se zase těší do Finska se Seatem Cordoba WRC.
Silně obsazená je i skupina N, v níž se na vozech Mitsubishi utkají seveřané ve složení Bäcklund, Walfridsson, Puhakka, Pykalisto se „zbytkem světa“ reprezentovaným Stohlem z Rakouska, Trellesem z Uruguaye, Menzem a Pozzem z Argentiny.
Jubilejní 50.ročník Rally Neste Finland začíná v pátek 18.srpna a na posádky čeká 23 zkoušek o délce 410 km, z nichž pouze pět se jede dvakrát. V cíli jsou očekávány v neděli 20.srpna odpoledne.