FIA GT: Jet Alliance nakonec zvítězilo

Za deštivého počasí se na Silverstonu jel první díl mistrovství FIA GT vozů, které by se napřesrok mělo jet jako oficiální mistrovství Světa GT vozů.

Konopka a Edwards své umístění z kvalifikace neudrželi a v kategorii G2 je na chvostu pole doplňovali vozy Mosler ze stáje Go To One s českými jezdci.

Počasí v Silverstonu bylo takové anglické. Sychravo a zima. Nekonečné mrholení dělalo jezdcům velké problémy a občasným kolizím se dalo zabránit jen při velké opatrnosti, lang1033GT vozy totiž i za deště dosahovaly hranice 250km/h a v zatáčkách to velmi klouzalo. Své o tom mohou vyprávět posádky z Jet Alliance. Rakouská stáj měla na kolize zpočátku smůlu, ale i hodinářská práce po srážce prostě ke sportu patří. Ještě po hodině vedla dvojice Peter/Simonsen na Aston Martinu DBR9. Těmto strojům mokro prospívalo, vždyť 20 minut po startu okupovaly hned tři vozy přední linie. Trochu škoda zaváhání Müllera z Jet Alliance. Jeho hodiny znamenaly velký posun směrem dozadu startovním polem, nakonec dojeli šestí.

Závod se především vyznačoval soubojem vozů Corvette C6-R a značky Aston Martin. Naopak vůbec deštivo nesvědčilo Sallenům a i Maserati ze stáje Vitaphone byly daleko od stupňů vítězů. Slušně a v rámci možností zajel Rus Rusínov s Peterem Koxem na Lamborghini Murcielago R-GT. Ruský tým IPB Spartak Reiter však bude mít do dalšíchzávodů co vylepšovat. Také Talkanitsa s Kauffmanem na Corvette C5-R si dělali před závodem větší naděje, ale v cíli měli na kontě 4 kola od vítězů.

Nejlépe si i přes nepřízeň počasí vedli Ryan Sharp a Karl Wendlinger s Aston Martinem. Druhé místo si ze Silverstonu odváží duo Bertolini/Bartels s Maserati MC12 a bronz zbyl na stříbrný vůz Aston Martin DBR9 s posádkou Simonsen/Peter. Lépe mohli dopadnout vozy Corvette C6-R, ale nakonec na ně zbylo až 4. a 5. místo. Fässler sf1 Deletrazem si pole positions do cíle neudrželi, jejich Corvette C6-R skončila až na osmém místě, takže po krásném výsledku v kvalifikaci trochu zklamání. Argentinské Ferrari 550 Maranello dojelo celkově 21. a třetí od konce v hodnocení FIA GT1. Salleny vůbec neměly svůj den a nejlepším z nich byl Vosse a Franchi na devátém místě.

V kategorii GT2 to vyšlo v kvalifikaci nejlépe dvojici Bell/Kirkaldy na Ferrari F430 GT2. V cíli závodu však projel první Vilander a Bruni na dalším Ferrari 430. Bell a Kirkaldy n ně ztratili 25 sekund a pro tentokrát se museli spokojit s druhým místem. Třetí až páté místo si vyjezdily vozy Ferrari. Thomas Biaggi, který vloni zvítězil v hlavní kategorii GT1 si pro letošek vybral slabší třídu a na úvod dojel s Montanarim na celkově 15. místě a ve své kategorii čtvrtý.

Našim barvám to na úvod moc nevyšlo. Po špatných časech v kvalifikaci, kdy Adam Lacko startoval až z posledního 31. místa na roštu a Němec Heyer jen dvě před ním toho vozy Mosler M9000 nedokázaly ani v závodě. Po hodině se drželi na 27. a 28. místě. V kategorii G2 se sešly 4 vozy a naše stroje doplnil ještě Slovák Konopka na Sallenu S7-R a Kuppens s Leindersem na Gilletu Vertigo. Tito borci to ovšem našim dost ulehčili, když vůz Gillet během závodu dost poničili a museli odstoupit, ale klouzalo to všem stejně.

Na úvod tak sice dvojice Heyer/Vojtěch zvítězila v kategorii G2, ale porazili jen své kolegy Jiráska s Lackem a Slováka Konopku na Sallenu S7-R, který nedokázal obhájit třetí místo z kvalifikace.

Výsledky FIA GT Silverstone:

Wendlinger/Sharp Aston Martin DBR9

Bertolini/Bartels Maserati MC12

Simonsen/Peter Aston Martin DBR9

Bouchut/Maassen Corvette C6R

Hezemans/Gollin Corvette C6R

Müller/Lichtner-Hoyer Aston Martin DBR9

Negrao/Ramos Maserati MC12

Fässler/Deletraz Corvette C6R

Vosse/Franchi Saleen S7R

Kox/Rusínov Lamborghini Murcielago R-GT

….

28) Heyer/Vojtech Mosler MT900 – 7 kol

29) Lacko/Jirasek Mosler MT900 – 7 kol

30) Edwards/Konopka Saleen S7R – 7 kol

Vláďa Rožánek, FIA GT 2008©DDPI

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...