Konopka a Edwards své umístění z kvalifikace neudrželi a v kategorii G2 je na chvostu pole doplňovali vozy Mosler ze stáje Go To One s českými jezdci.
Počasí v Silverstonu bylo takové anglické. Sychravo a zima. Nekonečné mrholení dělalo jezdcům velké problémy a občasným kolizím se dalo zabránit jen při velké opatrnosti, lang1033GT vozy totiž i za deště dosahovaly hranice 250km/h a v zatáčkách to velmi klouzalo. Své o tom mohou vyprávět posádky z Jet Alliance. Rakouská stáj měla na kolize zpočátku smůlu, ale i hodinářská práce po srážce prostě ke sportu patří. Ještě po hodině vedla dvojice Peter/Simonsen na Aston Martinu DBR9. Těmto strojům mokro prospívalo, vždyť 20 minut po startu okupovaly hned tři vozy přední linie. Trochu škoda zaváhání Müllera z Jet Alliance. Jeho hodiny znamenaly velký posun směrem dozadu startovním polem, nakonec dojeli šestí.
Závod se především vyznačoval soubojem vozů Corvette C6-R a značky Aston Martin. Naopak vůbec deštivo nesvědčilo Sallenům a i Maserati ze stáje Vitaphone byly daleko od stupňů vítězů. Slušně a v rámci možností zajel Rus Rusínov s Peterem Koxem na Lamborghini Murcielago R-GT. Ruský tým IPB Spartak Reiter však bude mít do dalšíchzávodů co vylepšovat. Také Talkanitsa s Kauffmanem na Corvette C5-R si dělali před závodem větší naděje, ale v cíli měli na kontě 4 kola od vítězů.
Nejlépe si i přes nepřízeň počasí vedli Ryan Sharp a Karl Wendlinger s Aston Martinem. Druhé místo si ze Silverstonu odváží duo Bertolini/Bartels s Maserati MC12 a bronz zbyl na stříbrný vůz Aston Martin DBR9 s posádkou Simonsen/Peter. Lépe mohli dopadnout vozy Corvette C6-R, ale nakonec na ně zbylo až 4. a 5. místo. Fässler sf1 Deletrazem si pole positions do cíle neudrželi, jejich Corvette C6-R skončila až na osmém místě, takže po krásném výsledku v kvalifikaci trochu zklamání. Argentinské Ferrari 550 Maranello dojelo celkově 21. a třetí od konce v hodnocení FIA GT1. Salleny vůbec neměly svůj den a nejlepším z nich byl Vosse a Franchi na devátém místě.
V kategorii GT2 to vyšlo v kvalifikaci nejlépe dvojici Bell/Kirkaldy na Ferrari F430 GT2. V cíli závodu však projel první Vilander a Bruni na dalším Ferrari 430. Bell a Kirkaldy n ně ztratili 25 sekund a pro tentokrát se museli spokojit s druhým místem. Třetí až páté místo si vyjezdily vozy Ferrari. Thomas Biaggi, který vloni zvítězil v hlavní kategorii GT1 si pro letošek vybral slabší třídu a na úvod dojel s Montanarim na celkově 15. místě a ve své kategorii čtvrtý.
Našim barvám to na úvod moc nevyšlo. Po špatných časech v kvalifikaci, kdy Adam Lacko startoval až z posledního 31. místa na roštu a Němec Heyer jen dvě před ním toho vozy Mosler M9000 nedokázaly ani v závodě. Po hodině se drželi na 27. a 28. místě. V kategorii G2 se sešly 4 vozy a naše stroje doplnil ještě Slovák Konopka na Sallenu S7-R a Kuppens s Leindersem na Gilletu Vertigo. Tito borci to ovšem našim dost ulehčili, když vůz Gillet během závodu dost poničili a museli odstoupit, ale klouzalo to všem stejně.
Na úvod tak sice dvojice Heyer/Vojtěch zvítězila v kategorii G2, ale porazili jen své kolegy Jiráska s Lackem a Slováka Konopku na Sallenu S7-R, který nedokázal obhájit třetí místo z kvalifikace.
Výsledky FIA GT Silverstone:
Wendlinger/Sharp Aston Martin DBR9
Bertolini/Bartels Maserati MC12
Simonsen/Peter Aston Martin DBR9
Bouchut/Maassen Corvette C6R
Hezemans/Gollin Corvette C6R
Müller/Lichtner-Hoyer Aston Martin DBR9
Negrao/Ramos Maserati MC12
Fässler/Deletraz Corvette C6R
Vosse/Franchi Saleen S7R
Kox/Rusínov Lamborghini Murcielago R-GT
….
28) Heyer/Vojtech Mosler MT900 – 7 kol
29) Lacko/Jirasek Mosler MT900 – 7 kol
30) Edwards/Konopka Saleen S7R – 7 kol
Vláďa Rožánek, FIA GT 2008©DDPI