Jak se líší tyto nové modely Felicií od těch, které se přestaly dnešním dnem vyrábět? Šířka přední části vozu zůstává stejná jako u předchozí Felicie, avšak když se zvedla opona a nová Felicia vyjela v průběhu tiskové konference na podium přesně proti mně, jsem měl pocit, že je podstatně širší, že se jakoby přikrčila k zemi a chystá se ke skoku. Můj první dojem jistě nemalou měrou způsobilo zvýraznění čela vozu především novou působivou mřížkou chladiče zasazenou do chromovaného rámu uprostřed se zdařilým emblémem Škody a dvěma převýšenými souběžně probíhajícími prolisy kapoty. To vše spolu s novými halogenovými světlomety a nárazníky v barvě vozu s integrovanými kulatými mlhovkami dává nové Felicii opravdu novou osobitou tvář – přítažlivější, mohutnější, se zvýrazněním elegance a dynamiky.
Přivítal jsem plastové lišty snadno vyměnitelné nejen na předním ale i zadním nárazníku, tak jako pro provoz praktické rozšířené ochranné lišty u GLX na dveřích. Při bočním pohledu na mne zapůsobily dvě linie. Jedna vede od předního k zadnímu nárazníku,
druhá pod okny zdůrazňuje klínovitý tvar boku karoserie. Je potěšitelné, že výrobce poskytuje šestiletou záruku na prorezivění karoserie. K tomu mohl přistoupit díky tomu, že veškeré díly více prorezivění vystavené jsou pozinkovány. Nový oboustranný klíček se snad někomu zdá maličkostí, ale kdo z nás se potýkal mnohdy ve tmě s otvíráním, toto zlepšení jistě za maličkost nepovažuje. Zesílený zámek sloupku řízení je také nezanedbatelné zlepšení.
A co zdůraznit nového v interiéru! Nové, světlé barvy působí přijemně a vhodně kontrastují s černou barvou přístrojové desky, volantu a řadící páky. Střední panel nové konstrukce u GLX poskytuje další úložný prostor ve vyjímatelném boxu pod rádiem.
Před řadící pákou jsou dva stabilní držáky na plechovky s nápojem. I základní verze LX má seriové vybavení otáčkoměrem s integrovanými digitálními hodinami. Nově je umístěno logo Škoda uprostřed volantu.
Felicie je nabízena ve třech verzích: LX, LX-speciál a GLX:
- v základní verzi ve srovnání se svým předchůdcem má LX navíc: přední stěrače s paměťovým cyklovačem a automatickým setřením skla při ostřiknutí, nárazníky v barvě vozu, otáčkoměr s integrovanými digitálními hodinami, třetí brzdové světlo, zesílený zámek řízení a oboustranné klíče dveří.
- verze LX-speciál oproti LX má navíc přední mlhová světla integrovaná do nárazníku, dělená základní sedadla a opěradla, tonovaná skla a přípravu pro radio.
- verze GLX navíc obsahuje vnější kliky dveří, misku klik a kroužků zámků lakované v barvě vozu, černé B-sloupky, čtyřpaprskový volant, středovou konzolu s držáky nápojů a vyjímatelný box, dále výškově nastavitelnou sedačku řidiče, úchyty pro připoutání nákladu v nákladovém prostoru a zadní stěrač s intervalovým spínačem.
Jednotlivé verze je možno dovybavit mimořádnou výbavou podle nabídky. Felicii můžete objednat ve dvanácti barvách. Nově červená a zelená Petrol a metalíza pacifická zelená a lagunová modrá. Motory máte možnost volit mezi čtyřmi verzemi plně osvědčenými v předchozích modelech Felicie. Při konstrukci Felicií byla věnována pozornost optimální aktivní i pasivní bezpečnosti cestujících. To dokázali i výsledky při nárazových zkouškách u nezávislých institutů. Dá se předpokládat, že nový model bude nejen u nás ale i ve světě dosahovat úspěchy při prodeji a že dosáhne ještě vyšší obliby než úspěšné dnešním dnem výrobu končící Felicie.
I cena nám sdělená, 229 900 Kč modelu LX a 261 900 Kč modelu GLX, je v porovnání s užitnou hodnotou velmi příznivá.