Fejfar mistrem Evropy v autokrosu

První letošní evropský titul v autokrosu si už v předposledním závodě zajistil Václav Fejfar v divizi III do 1600 ccm. O titulu v silnější divizi autokrosových speciálů se rozhodne 17.září mezi Stárkem, Bartošem a Hoškem.

Ještě v polovině sezony Václav Fejfar jen opatrně hovořil o tom, že by po loňském sedmém a předloňském čtvrtém místě z ME rád přidal do sbírky svých medailí další cenný kov. „Nechtěl jsem to zakřiknout, ale už tehdy jsem věděl, že sezona je dobře rozjetá a já se pokusím o evropské zlato“, přiznává evropský šampion, který si už v předposledním podniku pojistil titul.


Fejfar mistrem Evropy v autokrosu

Zisk zlaté medaile však nebyl vůbec snadný – autokrosová divize III je nabitá kvalitními jezdci a každý závod je opravdovou bitvou na ostří nože. Zvláště Němec Wöhler s Oplem, Francouz Vincendeau s Citroenem a naši jezdci Bartášek, Turek a Kalenský patřili k největším soupeřům. „Poměrně dostupné motory lákají zejména zahraniční jezdce a startovní pole je mimořádně vyrovnané. Rozhoduje samozřejmě jezdecké umění, ale nesmírnou váhu má i spolehlivá technika. Postavili jsme bezvadně fungující auto, s nímž jsem až na výjimky neměl větší technické problémy. A to zřejmě rozhodlo“, vysvětluje tajemství úspěchu Václav Fejfar.

Autokrosový speciál Václava Fejfara, který závodí od svých osmnácti let, pohání motor VW 1600. V roce 1989 zakotvil v autokrosu ve třídě 1600 ccm, v níž nás na mezinárodních závodech reprezentuje už osm let. V posledních třech letech vybojoval i tři tituly mistra republiky, ten poslední před týdnem v Přerově, takže už ani poslední autokros v Sedlčanech (1.října) nemůže nic změnit. V domácím šampionátu vystoupil letos pětkrát na nejvyšší stupínek, z evropských závodů si odvezl zlaté věnce z Nové Paky, Žitavan a Dimitrova, stříbrné pak z Bausky a Seelowa.


Letošní úspěšná sezona končí, kdo se však domnívá, že tím pro autokrosaře nastává čas odpočinku a zahálky, hluboce se mýlí: „Zima je snad ještě náročnější, než vlastní závodění. Připravuje se nové auto, shánějí sponzoři na zajištění sezony atd“. Jak ale Václav Fejfar přiznává, nemá ve zvyku měnit, pokud je někde spokojený. Proto i v příštím roce pojede jeho buggy s motorem VW a s podporou Aralu.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...