Ještě v polovině sezony Václav Fejfar jen opatrně hovořil o tom, že by po loňském sedmém a předloňském čtvrtém místě z ME rád přidal do sbírky svých medailí další cenný kov. „Nechtěl jsem to zakřiknout, ale už tehdy jsem věděl, že sezona je dobře rozjetá a já se pokusím o evropské zlato“, přiznává evropský šampion, který si už v předposledním podniku pojistil titul.
Zisk zlaté medaile však nebyl vůbec snadný – autokrosová divize III je nabitá kvalitními jezdci a každý závod je opravdovou bitvou na ostří nože. Zvláště Němec Wöhler s Oplem, Francouz Vincendeau s Citroenem a naši jezdci Bartášek, Turek a Kalenský patřili k největším soupeřům. „Poměrně dostupné motory lákají zejména zahraniční jezdce a startovní pole je mimořádně vyrovnané. Rozhoduje samozřejmě jezdecké umění, ale nesmírnou váhu má i spolehlivá technika. Postavili jsme bezvadně fungující auto, s nímž jsem až na výjimky neměl větší technické problémy. A to zřejmě rozhodlo“, vysvětluje tajemství úspěchu Václav Fejfar.
Autokrosový speciál Václava Fejfara, který závodí od svých osmnácti let, pohání motor VW 1600. V roce 1989 zakotvil v autokrosu ve třídě 1600 ccm, v níž nás na mezinárodních závodech reprezentuje už osm let. V posledních třech letech vybojoval i tři tituly mistra republiky, ten poslední před týdnem v Přerově, takže už ani poslední autokros v Sedlčanech (1.října) nemůže nic změnit. V domácím šampionátu vystoupil letos pětkrát na nejvyšší stupínek, z evropských závodů si odvezl zlaté věnce z Nové Paky, Žitavan a Dimitrova, stříbrné pak z Bausky a Seelowa.
Letošní úspěšná sezona končí, kdo se však domnívá, že tím pro autokrosaře nastává čas odpočinku a zahálky, hluboce se mýlí: „Zima je snad ještě náročnější, než vlastní závodění. Připravuje se nové auto, shánějí sponzoři na zajištění sezony atd“. Jak ale Václav Fejfar přiznává, nemá ve zvyku měnit, pokud je někde spokojený. Proto i v příštím roce pojede jeho buggy s motorem VW a s podporou Aralu.