Mitsubishi představuje nový Outlander PHEV, vlajkový model značky, který symbolizuje nový směr automobilky na evropském trhu. Nový Outlander PHEV ze segmentu SUV-D byl navržen speciálně pro Evropu v rámci další fáze produktové ofenzivy. Klíčový je od základu přepracovaný plug-in hybridní pohon, který prodlužuje čistě elektrický dojezd.
Nový Outlander PHEV vychází z produktové koncepce I-Fu-Do-Do (v japonštině „originální a velkolepý“) se chlubí dlouhým dojezdem Plug-In hybridního pohonu, pozoruhodným vzhledem, špičkovou úrovní bezpečnosti i pohodlí a novou úrovní kvality, kterou se značka posouvá na zcela novou úroveň evropského trhu.
Nový Outlander PHEV je postaven na mezinárodních úspěších a robustních základech všech tří předchozích generací. Předchůdce byl prvním, kdo přinesl kombinaci Plug-In hybridního pohonu a karoserie SUV. Model, pro nějž se od roku 2013 rozhodlo přes 200 000 evropských zákazníků, získal četná ocenění. Dnešní Outlander čtvrté generace, který je zároveň druhou generací Plug-In hybridního provedení, je připraven navázat na úspěšné základy svého předchůdce a nabídnout evropským zákazníkům novou úroveň inovací.
Design
Výrazný a smělý zevnějšek nového Outlanderu PHEV působí sebejistě a zahrnuje nové prvky v kombinaci s tradičním designem značky Mitsubishi a jejím klasickým terénním modelem Pajero. Přední partie působí směle a výrazně díky tzv. dynamickému štítu, jehož ztvárnění vyjadřuje jízdní schopnosti i schopnost ochránit posádku.
Při pohledu do interiéru nového je okamžitě zřejmý pečlivý důraz na každý detail a pohostinnost v duchu japonských tradic omotenashi. Kabina vyvedená v duchu filozofie Mitsubishi zprostředkuje jedinečné zkušenosti s důrazem na ovládání, výhled a funkčnost. Konstrukční změny se odrazily ve zvětšení interiéru a vylepšení parametrů odhlučnění, vibrací a chvění; vetší kabina tak nabídne nejen více místa a pohodlí, ale i tišší prostředí s ještě lepším potlačením vibrací.
Výjimečný plug-in hybrid
Tohle auto přináší nový rozměr elektrifikace v podobě špičkového plug-in hybridního pohonu nové generace s elektrickým dojezdem na vrcholu třídy. Systém s ještě hospodárnějším provozem a využitelností za reálných podmínek se chlubí hladkým zrychlováním v kombinaci s tichým chodem a příkladnou jízdní dynamikou.
Systém pohonu kombinuje hospodárný benzínový čtyřválec, dva vysoce výkonné elektromotory a větší lithium-iontovou baterii ve spojení s řazením shift-by-wire. Nárůst výkonu oproti modelu předchozí generace narostl přibližně o 40 procent. Jelikož aktuálně používaná baterie disponuje celkovou kapacitou 22,7 kWh, nový model má razantně vyšší čistě elektrický dojezd. Na základě oficiálního testování WLTP činí čistě elektrický dojezd až 86 km.
Přední elektromotor nabídne 85 kW / 255 Nm; jednotka na zadní nápravě disponuje výkonem 100 kW a točivým momentem 195 Nm, ale díky integrované jednotce řízení motoru zabírá méně místa, což zjednodušilo zástavbu celého ústrojí.
U nového Outlanderu se též zlepšila hospodárnost provozu. Bateriový modul o vyšší kapacitě díky menšímu vnitřní odporu nyní dokáže poskytovat o 108 % vyšší konstantní výkon, než tomu bylo u předchůdce. Nový systém kapalinového chlazení umožňuje naplno využívat potenciál baterie, a zajistit tak solidní rozjezdy i tichou jízdu za všech podmínek.
Nový Outlander PHEV dále těží z výhod tepelného čerpadla, které snižuje spotřebu energie i při spuštěné klimatizaci a přispívá k delšímu elektrickému dojezdu, a to i za chladného počasí.
Čísla
Zatímco základní parametry spalovacího motoru zůstaly stejné jako u předchůdce (2360 cm3, DOHC 16v), novinkou je systém recirkulace výfukových plynů, rozšířené kanály chlazení a integrované sběrné výfukové potrubí ve prospěch nižší spotřeby a vyššího výkonu. Celkový systémový výkon, který poskytuje dynamický zážitek pak činí 225 kW, resp. 302 koní. Díky zvětšení palivové nádrže na 53 litrů dokáže vůz nabídnout delší dojezd v kombinaci čistě elektrického a hybridního pohonu. Na základě oficiálního testovacího cyklu činí spotřeba 0,8 l/100 km a emise CO2 se pohybují na úrovni 18-19g/km při celkovém dojezdu 844 km.
Výkon hnacího ústrojí nového Outlanderu PHEV bezpochyby přispívá k požitku z jízdy, ale vůz je též praktičtější v rámci každodenního používání. Vyšší výkon přinesl lepší akceleraci z místa na 100 km/h, nyní 7,9 sekundy, což znamená mj. snazší zařazování do provozu na dálnicích.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas