Značka Audi představila v Neuburgu první ryze elektrický závodní vůz koncernu.
Audi e-tron FE04
– bude na závodních okruzích symbolem přeměny společnosti Audi z klasického výrobce automobilů na poskytovatele mobility s orientací na budoucnost.
Peter Mertens, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za technický vývoj říká:
„Jako první německý výrobce automobilů se nyní po téměř 40 letech úspěšného působení v motoristickém sportu na nejvyšší úrovni angažujeme také ve Formuli E s cílem testovat a zdokonalovat novou techniku pro sériovou výrobu. Po pohonu všech kol quattro, motorech TFSI a TDI, hybridních pohonech a mnoha dalších inovacích je náš první monopost předzvěstí naší produktové ofenzivy v oblasti elektrické mobility, kterou zahájíme v roce 2018 modelem Audi e-tron.“
Značka Audi na IAA oznámila
– že již před rokem 2025 bude mít v nabídce více než 20 modelů s elektrickým pohonem, včetně hybridních vozidel s možností vnějšího nabíjení a elektromobilů napájených z akumulátorů.
Ve Formuli E smějí týmy a výrobci vyvíjet poháněcí ústrojí
– tvořené elektromotorem, převodovkou, částmi podvozku a příslušným softwarem. Srdcem monopostu Audi e-tron FE04 je kombinace elektromotoru a převodného ústrojí. Inženýři se zaměřují na zvyšování účinnosti jednotky motoru/generátoru. Tým Audi Sport ABT Schaeffler vsadí v sezoně 2017/2018 na velmi efektivní převodovku s jediným převodovým stupněm.
Šéf závodního oddělení značky Audi Dieter Gass, říká:
„Společně s naším technickým partnerem, společností Schaeffler, jsme vyvinuli zcela nové poháněcí ústrojí. To je patrné na první pohled podle nového vnějšího krytu poháněcího ústrojí z uhlíkového kompozitu. Vůz má kromě toho jiný zvuk, protože po technické stránce kráčíme novými cestami.“
Audi e-tron FE04 se svým novým progresivním designem
– se základními barvami bílá, metalicky zelená a černá na první pohled výrazně odlišuje od vozu, s nímž Lucas di Grassi získal v červenci titul mistra světa ve Formuli E. Třiatřicetiletý Brazilec vstupuje do nové sezony poprvé ve své kariéře se startovním číslem „1“ jako obhájce titulu a při světové premiéře v Neuburgu si nenechal ujít příležitost přijet s novými závodním elektromobilem za tichého bzučení na pódium.
Týmovým kolegou Lucase di Grassiho je mladý jezdec Daniel Abt (24)
Rodák z Allgäu uzavřel smlouvu jako tovární jezdec Audi. Daniel Abt bude jezdit se startovním číslem „66“ a doplňkovým červeným barevným značením, které divákům usnadní rozlišovat vozy obou jezdců Audi.
Lucas di Grassi a Daniel Abt tvoří ve Formuli E
– od začátku silnou dvojici, která dosáhla v dosavadních 33 závodech 24 umístění na stupních vítězů, šesti vítězství a čtyř prvních míst na startu. Oba vstupují do své čtvrté sezony ve Formuli E.
Nový šéf týmu Audi Sport ABT Schaeffler ve Formuli E je Allan McNish
Skot doprovázel a podporoval tým na závodních okruzích již tři kompletní sezony. Bývalý jezdec Formule 1, dlouholetý tovární jezdec Audi a trojnásobný vítěz závodu 24 h Le Mans nyní tým oficiálně vede a reprezentuje.
Audi e-tron FE04 oslaví svou závodní premiéru 2. prosince 2017
– v úvodním podniku sezony Formule E v Hongkongu. Nový elektricky poháněný závodní vůz je možné spatřit na závodních okruzích již v těchto dnech. Během uplynulého pátku a soboty představila značka Audi monopost FE04 s Danielem Abtem za volantem na akci E-Mobility Play Days na závodním okruhu Red Bull Ring v Rakousku. Tento týden, od pondělí do čtvrtka, je španělská Valencia dějištěm jediných oficiálních testovacích jízd Formule E před zahájením nové sezony. Na tomto okruhu jezdí oba jezdci Audi.
Skupina Audi, se značkami Audi, Ducati a Lamborghini
– je jedním z nejúspěšnějších výrobců automobilů a motocyklů v prémiovém segmentu. Společnost působí globálně na více než 100 trzích a má 16 výrobních závodů ve dvanácti zemích. V druhé polovině roku 2016 zahájilo Audi výrobu modelu Q5 v San José Chiapa (Mexiko). Mezi plně vlastněné dceřiné společnosti AUDI AG patří Audi Sport GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese, Itálie) a výrobce sportovních motocyklů Ducati Motor Holding S.p.A. (Boloňa, Itálie).
Společnost AUDI AG zvýšila v roce 2016 své globální prodeje na 1 871 350 vozidel
– což je o 3,8 procent více než v dosavadním rekordním roce 2015. Během pokračující rozsáhlé modernizace produktové řady se prodeje zvýšily ve všech hlavních regionech: v Evropě (+7,6 %), Severní Americe (+5,3 %), včetně dalšího růstu na stabilním trhu v USA (+4 %), a v asijsko-pacifickém regionu (+0,5 %). Značka se čtyřmi kruhy prodala na všech pěti největších jednotlivých trzích historicky nejvyšší počet vozidel. V celosvětovém měřítku vzrostla poptávka sedmým rokem v řadě (od roku 2009). V porovnání s 949 729 zákazníky v roce 2009 společnost Audi během uvedeného období své prodeje téměř zdvojnásobila.
V roce 2016 bylo v České republice registrováno 6361 nových vozů Audi
– což je o 27 procent více než v roce 2015. Značka Audi tak poprvé v historii překonala na českém trhu hranici 6000 registrovaných nových vozů a zvýšila svůj tržní podíl na 2,45 %. Audi nabízí všechny své modely od 1. dubna 2015 s prodlouženou zárukou na 4 roky, resp. 120 000 km bez zvýšení ceny.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií