- Trojnásobné vítězství modelu Audi e-tron v Czech New Energies Rallye 2019
Špičkové elektromobily Audi e-tron prokázaly svůj náskok díky technice a ovládly letošní ročník soutěže pravidelnosti Czech New Energies Rallye 2019 v Českém Krumlově. V celkové klasifikaci poháru FIA e-Rally Regularity Cup zvítězila posádka Artur Prusak (POL)/Thierry Benchetrit (FRA) v barvách týmu Audi ČR – GO+ Cars GO+ Eauto. Další dvě místa na stupních vítězů obsadily s modelem Audi e-tron posádky italského týmu Audi Sport Team Autotest Motorsport, Guido Guerrini/Emanuele Calchetti a Walter Kofler/Franco Gaioni.
„Je skvělé, jak si vozy Audi e-tron a jejich posádky vedly v tak náročné soutěži, jakou je New Energies Rallye, a blahopřeji jim k zaslouženému úspěchu,“ říká Marcel Archleb, vedoucí divize Audi Porsche Česká republika. „Trojnásobné vítězství je zásluha sehraných posádek podpořených vyspělým elektromobilem. Audi e-tron potvrdilo, že jeho ovládání je stejně snadné, jako u klasického vozu a k tomu přidává vysoký dojezd s nulovými emisemi podpořený možností velmi rychlého dobíjení. Tím je atraktivní alternativou pro cestování i na delší vzdálenosti.“
České zastoupení značky Audi podpořilo v letošní soutěži Czech New Energies Rallye 2019 v jižních Čechách dvě posádky s vozy Audi e-tron. Posádka Artur Prusak a Thierry Benchetrit, která má na svém kontě již dvě celková vítězství v poháru FIA Alternative Energies Cup 2015 a 2016, absolvovala bezmála 620 kilometrů, rozdělených do tří etap, s pouhými 905 trestnými body, a zvítězila tak před dvěma vozy Audi e-tron v barvách italského týmu Audi Sport Team Autotest Motorsport.
„Chtěl bych poděkovat společnosti Audi Česká republika za možnost řídit Audi e-tron v New Energies Rallye Český Krumlov. Tato soutěž se počítá do světového šampionátu FIA E-rally určeného pro elektrické vozy a je laboratoří FIA pro budoucí vývoj motoristického sportu. Potřebovali jsme vůz s dobrou dynamikou, snadným ovládáním a dobrým dojezdem na baterie. Audi e-tron nám to vše nabídlo. Díky možnosti rychlého nabíjení jsme nikdy neměli obavu o dojezd. Sotva jsme si dali kávu, vůz byl připravený na další jízdu. Před soutěží jsem měl trochu obavu z toho, jak se tak velký vůz vyrovná s úzkými a zatáčkovitými venkovskými silnicemi. Úplně zbytečně! Jeho chování a schopnosti projíždět zatáčky byly fantastické, díky nastavení jízdních režimů se dalo snadno upravit nastavení pohonu a podvozku aktuálním podmínkám a potřebám. Audi e-tron také nabízí vysoký výkon, což nám jízdu usnadnilo. Byla to skvělá zkušenost,“ rekapituluje vítězný Artur Prusak a dodává: „S vozem jsem jezdil i za normálních podmínek a byla radost ho řídit. Komfort a ticho na palubě jsou neuvěřitelné, žádné vibrace. Také jsem ocenil high-tech vybavení. Zvláště se mi líbil prediktivní systém rekuperace, vzorně spolupracoval s adaptivním tempomatem a navigačními daty. Audi vyrobilo skvělý elektrický vůz.“
Již osmý ročník soutěže pravidelnosti Czech New Energies Rallye 2019, vypsané pro automobily s alternativními pohony, se uskutečnil ve dnech 16. až 18. května. Soutěž Czech New Energies Rallye 2019 je součástí mistrovství FIA e-Rally Regularity Cup, Česká Trophy v ECO Rally a Kreisel Electric Pokal. Letos se navíc poprvé měřila spotřeba elektrické energie v rámci poháru E-Rally Energy Consumption Cup.
Účastníci rallye pravidelnosti absolvují na trase soutěže zkoušky pravidelnosti, které spočívají v přesném dodržování stanovené průměrné rychlosti na měřených úsecích. Za každou desetinu sekundy odchylky získává posádka trestný bod. Konečné pořadí je určováno podle počtu obdržených trestných bodů, které jsou udělovány i za nedodržování dalších pravidel. Oficiální start soutěže byl v Táboře a rakouském městě Rainbach im Mühlkreis, odkud se posádky vydaly v rámci tzv. hvězdicové jízdy do Českých Budějovic a odtud pokračovaly po společné trase do Českého Krumlova, který byl startem obou zbývajících etap soutěže Czech New Energies Rallye.
Nové Audi e-tron vyrábí rozsáhle modernizovaný závod Audi v Bruselu, a to s neutrální bilancí emisí CO2. Díky mnoha technickým inovacím umožňuje první sériově vyráběné zcela elektricky poháněné Audi trvale udržitelnou mobilitu s nulovými emisemi i na velké vzdálenosti. Audi e-tron ujede na jedno nabití více než 400 kilometrů (WLTP) a díky vyspělému systému rychlého nabíjení s výkonem 150 kW je doplňování energie pro další etapu dálkové jízdy otázkou několika málo desítek minut. Vytříbená aerodynamika s virtuálními vnějšími zpětnými zrcátky snižuje spotřebu elektrické energie. K maximální provozní hospodárnosti přispívá také propracovaný systém rekuperace kinetické energie a předvídavý asistent pro hospodárnou jízdu.
Audi e-tron s vnějšími rozměry 4901 x 1935 x 1616 mm a objemem zavazadlového prostoru 660 litrů je elektricky poháněné SUV pro sport, rodinu a volný čas. Nabídka vnitřního prostoru a úroveň komfortu odpovídá typickému modelu značky Audi ve vyšší třídě. Zdrojem mimořádné dynamiky jsou dva elektromotory s nejvyšším celkovým výkonem 300 kW. Audi e-tron díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy – s nulovými emisemi a téměř nehlučně. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 200 km/h. Technologicky vyspělý elektromobil Audi e-tron je na českém trhu nabízen s rozsáhlou standardní výbavou obsahující mimo jiné navigaci, vzduchový podvozek, prodloužená záruka výrobce na 4 roky (s omezením na 120 000 km) a servisní balíček na 5 let, resp. 120 000 km, který pokrývá pravidelnou údržbu předepsanou výrobcem. Audi navíc poskytuje záruku také na sadu akumulátorů, a to po dobu 8 let, resp. do ujetí 160 000 km.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií