EEC – Slovakia Ring: sobota

Na Slovakia Ringu se v sobotu bojovalo v Eastern Europe Cupu už na ostro.

EEC – Slovakia Ring: sobota

Petr Fulín znovu všem ujel.

Úvodní dopolední závod vyhrál s velkou převahou Petr Fulín z promotérského Vekra racing týmu. Druhý skončil vítěz páteční kvalifikace Tomáš Pekař a třetí byl domácí jezdec Patrik Nemec.

Pod modrou oblohou a na sluncem rozpáleném asfaltu nabídl společný souboj pohárových octavií s renaulty clio nejdramatičtější podívanou hned po startu sedmadvacetičlenného pole jezdců.

Loňský vítěz Václav Brejla

– měl při tom ale smůlu. Po ráně od clia vyjel mimo trať, jenže vůz se odrazil od bariéry z pneumatik zpět a šťouchanců od soupeřů přibylo tolik, že mechanici měli práce nad hlavu, aby stihli druhou jízdu. Ještě, že se odehrála až v podvečer. „Škoda, ale v tak početném poli se to stane. Zdejší trať se mi moc líbí, a tak jsem se na závody letos opět těšil. Loňský úspěch už nezopakuji, ale ve druhé jízdě se ještě pokusím získat co nejvíc bodů. Na Hockenheimu jsem to z poslední pozice dotáhl na stupně vítězů, tak to třeba zopakuji i tady“, řekl Václav Brejla. Smutný byl i Ivan Trejbal, který se také nevyhnul kolizi, kterou odneslo kolo a ani on nedojel do cíle. Šrámy utrpělo i několik renaultů, a tak na okruh vyjel safety car a muselo se uklízet.

První body Tomáše Pekaře

Po třech kolech se začínalo znovu. Petr Fulín, který už první start zvládl perfektně a ujal se vedení následován Tomášem Pekařem. Plzeňský jezdec po té, co safety car opustil trať, nasadil ostré tempo a kolo co kolo se Pekařovi vzdaloval. „Užil jsem si to, i když tentokrát to bylo výrazně jednodušší než před tím na Hockenheimu. Restart po safety caru se mi takticky hodně povedl a získal jsem rázem na soupeře velký náskok“, poznamenal v cíli Petr Fulín. S druhým místem byl nakonec spokojený i Tomáš Pekař, protože poprvé letos dojel do cíle. Na Hockenheimu ho zradil motor hned v první jízdě. „Nový motor drží, ale s Petrem Fulínem jsem se snažil držet krok jen první dvě kola, pak už jsem jeho tempu nestačil. Odstup ale měla i clia za mnou. Druhý závod, kdy se mění pořadí na startu prvních osmi jezdců, už taková pohoda určitě nebude“, řekl Tomáš Pekař, který startoval do druhého závodu společně s Fulínem ze čtvrté řady. Po bezchybném výkonu si třetí příčku vybojoval Patrik Nemec, který dojel celkově osmý a získal i odpolední výhodu pole position .

Tiki Ivoševič skončil v kačírku

Ve druhé desítce startovního pole svádělo hezké souboje s cliy kvarteto Milde, Kárný, Ivoševič a Šimeček. Němec Daniel Milde byl opět perfektně připravený, jeho octavie neustále atakovala první desítku. Své kvality zkušeného pohárového jezdce potvrdil i brněnský Miloslav Kárný, který měl na Slovakia Ringu letošní pohárovou premiéru. Zkoušel se dotáhnout na Mildeho, ale mezi cliy se to nepodařilo. Za nimi jezdil dlouho Chorvat Tiki Ivoševič, loni čtvrtý jezdec pohárové klasifikace, který také vstoupil do seriálu EEC poprvé. Čtyři kola před cílem začal útočit, několik soupeřů předjel, ale pak skončil v kačírku. A tak se na šesté místo posunul mladý Tadeáš Šimeček, který měl na Hockenheimu doslova pech na soupeře, kteří mu uštědřili v každé jízdě pořádnou ránu. Nedávno ještě úspěšný motokárista se vracel z Německa bez bodu. Na Slovensku proto začal opatrněji, nešel do soubojů bezhlavě, jel čistě a zabodoval. „Chtěl jsem hlavně získat první body. To se povedlo. Věřil jsem si ale víc, než vyjel safety car a prakticky bylo po závodění. Milde i Kárný byli rázem příliš daleko“, doplnil Tadeáš. O pořadí této trojice se ale nakonec rozhodlo až u zeleného stolu. Podle ředitele závodu Milde s Kárným a společně s nimi pětice clií předjížděli pod žlutými vlajkami a to pravidla nepřipouštějí. Každý dostal penalizaci deseti sekund, a tak čtvrtý skončil Šimeček, pátý Milde a šestý Kárný. Sedmá byla Laura Hájková a osmý Václav Novák. „Já jsem si to užila. Věřila jsem, že bych mohla nějaké to clio předjet, ale v závěru jsem udělala chybičku a odstup zase narostl. Přece jen jsem tři roky nezávodila“, řekla Laura, která ale Václavovi Novákovi o dost ujela. „Motor neměl potřebný výkon a já ztrácel na rovinkách. Do druhé jízdy už to bude opravené“, dodal Václav Novák.

Výsledky Slovakia Ring – 1. závod:

  • 1.Petr Fulín – 32:24,430
  • 2.Tomáš Pekař – 6,245
  • 3.Patrik Nemec – 17,056
  • 4.Tadeáš Šimeček – 26,298
  • 5.Daniel Milde – 32,534
  • 6.Miloslav Kárný – 34,495
  • 7.Laura Hájková – 46,785
  • 8.Václav Novák – 1:00,859

Závod nedokončili: Václav Brejla, Ivan Trejbal a Tiki Ivoševič

Karel Malina, Goodwill Media

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...