Vzájemná spolupráce se týká několika technologických programů, zejména pak:
- definice ekonomických modelů, které umožní obchodní rozvoj elektrických vozů,
- nové technologie uchování energie, především lithium-iontové baterie,
- napájecí systémy a protokoly vozů, které umožňují vzájemnou komunikaci se sítí během dobíjení, a jejich standardizace.
Skupina PSA Peugeot Citroën, průkopník elektromobilů, který v období od roku 1995 do 2005 dodal na trh více než 10 000 vozů s elektrickým pohonem, nyní dává nový impuls jejich dalšímu vývoji. V červnu 2008 skupina oznámila zahájení studie společného projektu s Mitsubishi Motors Corporation v oblasti elektrických pohonných jednotek.
Vývoj hybridních vozů a dobíjecích hybridů je nedílnou součástí strategie skupiny PSA Peugeot Citroën, která směřuje k nabídce ekologického vozu dostupného pro každého. Počínaje rokem 2010 bude skupina ve velkém měřítku zavádět mikrohybridní systém Stop & Start napříč celou modelovou řadou Peugeot i Citroën. V roce 2011 obě značky uvedou vozy „Full hybrid diesel“, které budou znamenat skutečný převrat z pohledu spotřeby paliva a emisí CO2. Uvedené produkty umožní společnosti PSA Peugeot Citroën upevnit její vedoucí postavení v oblasti ochrany životního prostředí.
Už více než 50 let přispívá skupina EDF k vývoji elektrických dopravních prostředků a dobíjecích hybridů v souladu se strategií zaměřující se na dlouhodobě udržitelný rozvoj. S vozovým parkem elektrických vozidel (1500 vozů), který je největší na světě, získala EDF cenné know-how a zkušenosti v oblasti technologií na uchování elektrické energie, infrastruktury dobíjení a testování dobíjecích vozů. V současné době vyvíjí novou generaci inovativních stanic na dobíjení elektrických vozů.
Christian Streiff, prezident skupiny PSA Peugeot Citroën: „Vedoucí postavení skupiny PSA Peugeot Citroën v oblasti ochrany životního prostředí je výsledkem plnění našeho dlouholetého závazku. Naše produktová nabídka, která je v tomto směru již dnes bohatá a zahrnuje velmi důležité inovace, se díky tomuto novému partnerství dále posílí o elektrický vůz a dobíjecí hybridy.“
Pierre Gadonneix, prezident společnosti EDF: „Tato nová spolupráce znamená důležitý krok v rozvoji elektřiny, zejména pak v oblasti dopravy. Elektřina jako konkurenceschopný a čistý zdroj energie respektuje vliv na naši planetu i potřeby zajištění mobility pro každého z nás. Podíl na snížení emisí skleníkových plynů je prioritním závazkem a hlavním kritériem investičních rozhodnutí skupiny EDF, která dnes patří mezi energetické společnosti produkující nejméně CO2.“
PSA Peugeot Citroën je evropský výrobce vozů světové úrovně zastřešující dvě značky – Peugeot a Citroën. Skupina působí v celkem 150 zemích světa, třetinu prodejů realizuje mimo západní Evropu a aktivně rozšiřuje svou obchodní činnost na rychle rostoucích trzích jako je Čína, Argentina, Brazílie a Rusko. Skupina PSA Peugeot Citroën v roce 2007 prodala celkem 3 428 400 vozidel a dosáhla obratu 60,6 miliard Euro.
Skupina EDF, jeden z leaderů na evropském energetickém trhu, je integrovaná energetická společnost aktivní v řadě obchodních činností: výroba, přeprava, distribuce, prodej energie a obchod. Tato skupina je vedoucím producentem energie v Evropě. Ve Francii vlastní především atomové a vodní elektrárny a 95 % elektřiny tedy dodává bez emisí CO2. EDF využívá 1 246 000 km nadzemních a podzemních vedení středního a nízkého napětí a přibližně 100 000 km sítí vysokého a velmi vysokého napětí. Skupina se zabývá dodávkami energií a služeb pro více než 38 miliónů zákazníků po celém světě, včetně více než 28 miliónů ve Francii. Konsolidovaný obrat skupiny v roce 2007 dosáhl 59,6 miliard Euro, z toho 44 % bylo realizováno v Evropě (mimo Francii). EDF je kótovaná na burze NYSE-Euronext Paris a je členem CAC 40 indexu.