Motor V10 TDI před zadní nápravou stanovuje měřítka v oblasti výkonu i hospodárnosti.
Anna Gruberová, ředitelka divize Audi společnosti Porsche Česká republika říká:
„Studie Audi nanuk quattro concept byla vyvinuta v úzké spolupráci s designéry studia Italdesign Giugiaro. Vznikl tak sportovní vůz pro jakoukoli příležitost a pro jakýkoli druh povrchu – závodní dráhu, dálnici, silnici plnou zatáček, terén, písek nebo sníh. Koncept crossoveru spojuje dynamiku sportovního vozu s motorem uprostřed s mnohostranností SUV.“
Pohon dvoumístného vozu
– obstarává nově vyvinutá jednotka V10 TDI, která je uložena podélně před zadní nápravou. Pětilitrový turbodiesel poskytuje nejvyšší výkon 400 kW a mohutný točivý moment 1000 N.m již od 1500 min-1. Účinnost přeplňování dvěma turbodmychadly zvyšuje systém Audi valvelift (AVS). Vstřikovací soustava common rail pracuje s tlakem 2500 barů. Hnací síla je přenášena prostřednictvím sedmistupňové převodovky S tronic a soustavy quattro.
Audi nanuk quattro concept
– má hliníkovou nosnou strukturu s prostorovým rámem ASF (Audi Space Frame), zatímco vnější panely karoserie, lakované červeným odstínem Extreme Red, jsou vyrobeny z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Vůz stojí na rozvoru 2710 mm a má vnější rozměry 4541 x 1990 x 1337 mm. Pohotovostní hmotnost konceptu je cca 1900 kg. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 3,8 sekundy a dokáže jet nejvyšší rychlostí 305 km/h. A to vše při průměrné spotřebě pouhých 7,8 litru na 100 km.
Mohutná 22“ kola, obutá do pneumatik rozměru 235/50 vpředu a 295/45 vzadu, jsou zavěšena na dvojicích příčných ramen a odpružena adaptivními vzduchovými pružinami a elektronicky řízenými tlumiči se třemi úrovněmi světlé výšky (normální, +40 mm nebo -30 mm). Kotoučové brzdy jsou vyrobeny z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Dynamické řízení předních kol je doplněno řízením zadních kol, které zmenšuje průměr otáčení na cca 10 metrů.
Skupina Audi
– dodala v roce 2012 svým zákazníkům 1 455 123 vozů značky Audi. V roce 2012 vykázala společnost obrat 48,8 miliardy EUR a provozní zisk 5,4 miliardy EUR. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích a vyrábí automobily Audi v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, belgickém Bruselu, v Bratislavě na Slovensku, v Martorellu ve Španělsku, v závodě Kaluga v Rusku, indickém Aurangabadu, čínském Changchunu a indonéské Jakartě. Koncem roku 2013 zahájí výrobu v čínskému Foshanu a v roce 2016 také v mexickém San José Chiapa. Společnost AUDI AG plně vlastní pobočky např. quattro GmbH v Neckarsulmu, Automobili Lamborghini S.p.A. v Sant´Agata Bolognese v Itálii a italského výrobce sportovních motorek Ducati Motor Holding S.p.A. (Boloňa, Itálie). V současnosti Audi celosvětově zaměstnává více než 70 000 lidí, z toho 50 000 v Německu. Do roku 2015 plánuje značka se čtyřmi kruhy investovat celkem 11 miliard EUR zejména do nových produktů a trvale udržitelných technologií. Značka Audi si je vědoma své společenské odpovědnosti a do svých aktivit strategicky zakotvila princip trvalé udržitelnosti, který je používán pro procesy a produkty. Dlouhodobým cílem je mobilita s neutrální bilancí emisí CO2.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.