Motor V10 TDI před zadní nápravou stanovuje měřítka v oblasti výkonu i hospodárnosti.
Anna Gruberová, ředitelka divize Audi společnosti Porsche Česká republika říká:
„Studie Audi nanuk quattro concept byla vyvinuta v úzké spolupráci s designéry studia Italdesign Giugiaro. Vznikl tak sportovní vůz pro jakoukoli příležitost a pro jakýkoli druh povrchu – závodní dráhu, dálnici, silnici plnou zatáček, terén, písek nebo sníh. Koncept crossoveru spojuje dynamiku sportovního vozu s motorem uprostřed s mnohostranností SUV.“
Pohon dvoumístného vozu
– obstarává nově vyvinutá jednotka V10 TDI, která je uložena podélně před zadní nápravou. Pětilitrový turbodiesel poskytuje nejvyšší výkon 400 kW a mohutný točivý moment 1000 N.m již od 1500 min-1. Účinnost přeplňování dvěma turbodmychadly zvyšuje systém Audi valvelift (AVS). Vstřikovací soustava common rail pracuje s tlakem 2500 barů. Hnací síla je přenášena prostřednictvím sedmistupňové převodovky S tronic a soustavy quattro.
Audi nanuk quattro concept
– má hliníkovou nosnou strukturu s prostorovým rámem ASF (Audi Space Frame), zatímco vnější panely karoserie, lakované červeným odstínem Extreme Red, jsou vyrobeny z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Vůz stojí na rozvoru 2710 mm a má vnější rozměry 4541 x 1990 x 1337 mm. Pohotovostní hmotnost konceptu je cca 1900 kg. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 3,8 sekundy a dokáže jet nejvyšší rychlostí 305 km/h. A to vše při průměrné spotřebě pouhých 7,8 litru na 100 km.
Mohutná 22“ kola, obutá do pneumatik rozměru 235/50 vpředu a 295/45 vzadu, jsou zavěšena na dvojicích příčných ramen a odpružena adaptivními vzduchovými pružinami a elektronicky řízenými tlumiči se třemi úrovněmi světlé výšky (normální, +40 mm nebo -30 mm). Kotoučové brzdy jsou vyrobeny z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Dynamické řízení předních kol je doplněno řízením zadních kol, které zmenšuje průměr otáčení na cca 10 metrů.
Skupina Audi
– dodala v roce 2012 svým zákazníkům 1 455 123 vozů značky Audi. V roce 2012 vykázala společnost obrat 48,8 miliardy EUR a provozní zisk 5,4 miliardy EUR. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích a vyrábí automobily Audi v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, belgickém Bruselu, v Bratislavě na Slovensku, v Martorellu ve Španělsku, v závodě Kaluga v Rusku, indickém Aurangabadu, čínském Changchunu a indonéské Jakartě. Koncem roku 2013 zahájí výrobu v čínskému Foshanu a v roce 2016 také v mexickém San José Chiapa. Společnost AUDI AG plně vlastní pobočky např. quattro GmbH v Neckarsulmu, Automobili Lamborghini S.p.A. v Sant´Agata Bolognese v Itálii a italského výrobce sportovních motorek Ducati Motor Holding S.p.A. (Boloňa, Itálie). V současnosti Audi celosvětově zaměstnává více než 70 000 lidí, z toho 50 000 v Německu. Do roku 2015 plánuje značka se čtyřmi kruhy investovat celkem 11 miliard EUR zejména do nových produktů a trvale udržitelných technologií. Značka Audi si je vědoma své společenské odpovědnosti a do svých aktivit strategicky zakotvila princip trvalé udržitelnosti, který je používán pro procesy a produkty. Dlouhodobým cílem je mobilita s neutrální bilancí emisí CO2.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií