Dva vozy Toyota TS030 HYBRID úspěšně zvládly testování v rámci příprav na závod 24 hodin Le Mans

Oba vozy závodního týmu TOYOTA Racing jsou tak připraveny na Le Mans, který proběhne již 16. až 17. června.

Dva vozy Toyota TS030 HYBRID úspěšně zvládly testování v rámci příprav na závod 24 hodin Le Mans

Tým TOYOTA Racing poprvé nasadil do akce dva vozy, a to i přesto, že nestihl dokončit veškeré testy svého vozu č. 8.

Krátkým pátečním testem vozu č. 8 bylo završeno ohromné úsilí týmu TOYOTA Motorsport GmbH (TMG), jenž tak na poslední chvíli stihl dokončit závodní speciál pro testovací den.

Dva vozy Toyota TS030 HYBRID úspěšně zvládly testování v rámci příprav na závod 24 hodin Le Mans

Oba vozy TS030 HYBRID

Dva vozy Toyota TS030 HYBRID úspěšně zvládly testování v rámci příprav na závod 24 hodin Le Mans

– v nových barvách „hybridního“ modrého tónu se zapojily do akce ihned po rozsvícení zelených světel v boxové uličce v 9 hodin ráno, kdy se začala psát nová kapitola týmu testujícího poprvé více než jeden vůz.

Do testování se zapojila kompletní jezdecká sestava vozu č. 7 (Alex Wurz, Nicolas Lapierre a Kazuki Nakajima), zatímco za volantem vozu č. 8 se střídal Anthony Davidson a Sébastien Buemi.

Bylo rozhodnuto o tom, že Stéphane Sarrazin se do nedělních aktivit nezapojí, aby měl více času zotavit se z drobných pohmožděnin, které utrpěl při nehodě na kole. Stéphane se opět ujme svých povinností pilota týmu TOYOTA Racing v týdnu konání závodu Le Mans.

Jednou z priorit testování bylo, aby nováčci na Le Mans – Kazuki a Sébastien – absolvovali povinných 10 okruhů, které jsou nezbytnou podmínkou startu v samotném závodu. Tuto povinnost pohodlně splnili během dopoledne.

Yoshiaki Kinoshita, prezident závodního týmu:

„Dnešek byl pro nás významným krokem, neboť jsme poprvé mohli vidět náš vůz na trati společně s konkurenty na Le Mans. Je zatím těžké soudit dosažené časy na kolo, ale rozhodně byl posílen náš soutěžní duch. Celkově jsme velice spokojeni, že jsme ustáli celodenní testování s oběma vozy, aniž by došlo k jakémukoli významnému problému; jedinou skvrnou jsou drobná poškození karoserie. Kvůli Stéphanově nehodě jsme bohužel měli k dispozici pouze pět jezdců. Ale Stéphane je zkušený pilot, a tak nemáme žádné obavy; před závodem bude ve špičkové formě, tím jsem si jist.“

Hisatake Murata, vedoucí projektu hybridního pohonu:

„Na den, kdy uvidíme soustavu pohonu TOYOTA HYBRID v akci na závodním okruhu Le Mans, jsme skutečně dlouho čekali. Soustavu neustále upravujeme a zlepšujeme, a tak nás každé testování posouvá o něco vpřed, což se dnes opět potvrdilo. Kombinace řazení dolů, brzdění a dobíjení skutečně harmonicky a do detailu funguje. Rád bych poděkoval všem kolegům v Kolíně nad Rýnem a v japonském vývojovém centru Higashi-Fuji, díky jejichž pilné práci se tyto přípravy podařily. Z osobního pohledu jsem si dnes živě zavzpomínal na dobu, kdy jsem zde byl naposledy coby člen týmu TOYOTA. V roce 1992, kdy jsme zde dojeli na druhém místě, jsem byl technikem zodpovídající za motor vozu TS010 č. 33. Po dvacetileté přestávce je naprosto skvělé se na tuto trať opět vrátit.“

Vůz č. 7 (Alex Wurz, Nicolas Lapierre, Kazuki Nakadžima)

Celkem kol: 83. Nejrychlejší kolo: 3 min 27,204 s (Alex Wurz)

Alex Wurz:

Obecně pro nás testování skončilo úspěšně. Dobré je, že jsme program dokončili podle plánu, a dokonce jsme absolvovali více kol, než jsme původně očekávali. Nesmíme zapomínat na to, že jako tým jsme zde úplně noví, takže se máme hodně co učit; toto byl pouze první krok. Nyní se musíme připravit na první závod s vozem TS030 HYBRID. Musíme analyzovat ohromné množství dat, ale to dělám s radostí, stejně jako zbytek týmu. Příběh Le Mans 2012 již začal a zatím je to dobré.“

Nicolas Lapierre:

„Jsme moc rádi, že jsme dnes dostali TS030 HYBRID na závodní trať a obzvláště pěkné bylo vyzkoušet si hybridní pohon na dlouhé rovince Mulsanne. Vůz šlapal bez jakýchkoli větších potíží, takže jsme si mohli vyzkoušet spoustu nejrůznějších nastavení, ať již u pneumatik, aerodynamiky, mechanického nastavení a také hybridní soustavy. Tyto kilometry jsou pro nás velmi důležité, protože se jedná o jedinou příležitost k praktickému otestování před závodem, který se koná příští týden. Tým zatím odváděl skvělou práci a dosáhli jsme všeho, co jsme si naplánovali. Je těžké zatím porovnávat časy na okruh, ale důležité je, že jsme dospěli zhruba tam, kde jsme chtěli být. Nyní se již těšíme na velmi zajímavý závod.“

Kazuki Nakajima:

„Dnes jsme na Le Mans zahájili velmi uspokojivě. Ráno mi trať připadala trochu přeplněná vozy, ale s tím musí počítat každý pilot; jedním z nejdůležitějších úkolů je dokázat se s tímto provozem vyrovnat. V tomto smyslu se stále učím, ale domnívám se, že jsem si vedl rozumně. Díky novému povrchu na okruhu je jízda velmi pohodlná a dosahovali jsme dobrých rychlostí. Jsem zde poprvé a musím přiznat, že jsem příjemně ohromen. Dispozici okruhu jsem znal již z jízdního simulátoru u TMG, ale je skvělé zakusit si to poprvé i v reálu. Doba jízdy každého pilota zde dnes byla poměrně omezená, a tak jsem se snažil užít si každé kolo.“

Vůz č. 8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi)

Celkem kol: 73. Nejrychlejší kolo: 3 min 28,298 s (Sébastien Buemi)

Anthony Davidson:

Jeli jsme podle programu a dosáhli jsme všeho, co jsme chtěli. Pro mne osobně bylo skvělé vrátit se na Le Mans, zejména pak s tímto novým vozem a hybridní technikou. Vůz se choval skvěle a měl jsem pocit, že nám to i dobře jede, což nám umožnilo dosáhnout konkurenceschopných časů na kolo. Pro celý tým je dobré, že se konečně dostal na Le Mans a spatřil oba tyto vozy v akci; je to zasloužená odměna za veškeré úsilí, kterým každý člen týmu přispěl. TS030 HYBRID je již nyní dobře vyvážený a dal mi potřebnou jistotu tlačit již od počátku, a tak si myslím máme dobrou výchozí pozici před týdnem konání závodu; první dojmy jsou velmi povzbuzující.“

Sébastien Buemi:

„Na jízdním simulátoru u TMG jsem na této trati absolvoval poměrně dost kol, což mi pomohlo velmi rychle si na trať zvyknout. Podmínky nebyly jednoduché, na jedné části okruhu pršelo, jinde zase bylo sucho. Tento okruh se mi líbí, zejména pak zatáčka Porsche. Není však jednoduché vyrovnat se s provozem na trati; rozdíly v rychlostech jsou v porovnání s třídou GT dost velké. Testovací den celkově hodnotím kladně a jsem moc rád, že jsme dosáhli třetího nejrychlejšího času dopoledne, takže vůz očividně nabral správné tempo. Urazili jsme spoustu kilometrů a získali mnoho cenných dat, která nám pomohou připravit se na závodní týden.“

O účasti týmu TOYOTA Racing ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží FIA:

Světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA se TOYOTA poprvé zúčastnila v roce 1983, kdy zahájila své dlouholeté aktivní angažmá ve vytrvalostních soutěžích, včetně několika účastí v závodu 24 hodin Le Mans. Vozy TOYOTA se v minulosti zúčastnily 13 závodů 24 hodin Le Mans, kde bylo nasazeno celkem 36 vozů této značky. TOYOTA třikrát získala pódiové umístění, pokaždé za dojezd na druhém místě. Při započtení těchto výsledků skončila Toyota celkem devětkrát mezi šesti nejlepšími. V kvalifikaci získala TOYOTA čtyřikrát startovní pozici v první řadě, včetně jedné pole position.

V roce 2012 se TOYOTA vrací do světa vytrvalostních soutěží a světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA s vozem TS030 HYBRID (LMP1 s hybridním pohonem), který se zúčastní všech soutěží šampionátu.

Podvozek závodního speciálu navrhla a zkonstruovala společnost TOYOTA Motorsport GmbH (TMG), kde má závodní tým své sídlo. TMG je někdejší domovskou základnou továrních týmů TOYOTA světového rallyového šampionátu a Formule 1. V letech 1998-99 TMG rovněž zajišťoval konstrukci a provoz vozu TOYOTA TS020 (GT-One) Le Mans. TMG nyní kromě zajišťování zázemí továrního týmu v motoristických soutěžích sleduje nový směr coby poskytovatel „high-performance“ konstrukčních služeb třetím stranám, stejně tak jako pro vozy automobilky TOYOTA.

Sledujte tým na Twitteru (@Toyota_Hybrid) a Facebooku (www.facebook.com/toyotamotorsport).

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...