Dva veterány ŠKODA RAPID OHV ozdobou závodu 1000 mil československých

  • Dva vozy ŠKODA RAPID OHV na startu tradičního závodu napříč Českem a Slovenskem
  • Sportovní provedení s proudnicovou karoserií vzniklo pouze ve 110 exemplářích
  • Čerstvě zrenovovaný vůz ze sbírky ŠKODA Muzea se během akce představí veřejnosti vůbec poprvé
  • Od budovy pražského Autoklubu v Opletalově ulici závod startuje 12. srpna 2021 v 6 hodin ráno

Také letos ŠKODA obohatí startovní listinu závodu 1000 mil československých atraktivními historickými vozy. Na start se totiž v kategorii do 2000 cm3 postaví dva identické automobily ŠKODA RAPID OHV z roku 1940 s aerodynamickou karoserií, které patří k vysoce ceněným unikátům, neboť jich bylo dle firemních údajů vyrobeno pouze 110 kusů. Závod se v novodobé podobě koná podeváté a navazuje na legendární ročníky z let 1933 až 1935, kterých se značka ŠKODA rovněž aktivně účastnila. Téměř 120 veteránů odstartuje ve čtvrtek 12. srpna brzy ráno od budovy pražského Autoklubu, cíl pak posádky protnou v sobotu 14. srpna před Národním technickým muzeem v Praze.

Precizně zrenovovaný modrý exemplář ŠKODA RAPID OHV z roku 1940 ze
sbírek ŠKODA Muzea se během závodu představí veřejnosti vůbec poprvé.

„Závod 1000 mil československých patřil mezi lety 1933 až 1935 k nejvyhlášenějším motoristickým akcím na našem území a ŠKODA se zúčastnila všech tří jeho ročníků,“ říká Andrea Frydlová, vedoucí ŠKODA Muzea v Mladé Boleslavi a doplňuje, „V této tradici samozřejmě chceme pokračovat i v jeho novodobé podobě a snažíme se na start pokaždé postavit skutečně zajímavé modely z naší více než 125leté historie. Aktuálně startující vozy ŠKODA RAPID OHV mají sportovní charakter, takže jimi zároveň připomínáme také naše 120leté působení v motorsportu, které letos slavíme.“

Na posádky téměř 120 historických vozů čeká třídenní porce kilometrů
z Prahy do Bratislavy a zpět. Oba vozy ŠKODA RAPID OHV startují
v kategorii do 2000 cm3 s po sobě jdoucími startovními čísly.

ŠKODA RAPID OHV se vyráběla od srpna 1938. Oproti původnímu čtyřválci s objemem 1,4 litru a ventilovým rozvodem SV byla verze OHV vybavena motorem o objemu 1564 cm3 o výkonu 42 koní (standardní RAPID dosahoval výkonu 31 koní). S třístupňovou převodovkou se RAPID OHV dokázal rozjet až na 110 km/h. Technická vylepšení a zacílení na movitější zákazníky se samozřejmě odrazily i v pořizovací ceně. RAPID OHV stál ve své době 40 280 Kč, což bylo o poznání více než 33 200 Kč za standardní provedení. Znalci automobilové historii vědí, že v letech 1939 až 1941 bylo vyráběno i provedení s aerodynamicky optimalizovanou dvoudveřovou karoserií „dálnicového typu“, kterého z výrobních linek sjelo pouhých 110 kusů.

Diváci budou moci na trati letošního ročníku závodu 1000 mil československých spatřit dva víceméně identické vozy ŠKODA RAPID OHV vyrobené v roce 1940 a startující navíc přímo za sebou. Čerstvě zrenovovaný vůz v nepřehlédnutelné krásné modré barvě patří do sbírek ŠKODA Muzea a během tohoto závodu se představí veřejnosti vůbec poprvé. Druhý automobil v tmavě zelené barvě patří Miroslavu Strouhalovi, který jej postupně renovoval dlouhých třicet let a od roku 2010 ho používá jako své jediné auto, a to i pro běžný provoz. Vůz pečlivě zrenovovaný tak, aby odpovídal dobovému stavu, vozí majitele nejen na chatu do jižních Čech, ale třeba i do Alp. Nyní oba modely RAPID čeká náročná intenzivní cesta až do Bratislavy a zpět.

V původním závodě, který se jel v letech 1933 až 1935, absolvovali účastníci trasu Praha-Bratislava dvakrát za sebou, což znamenalo bezmála 1600 ujetých kilometrů. O připomenutí závodu se následně snažili nadšenci v letech 1970- 1972, ale teprve v roce 2013 při příležitosti 80. výročí prvního ročníku počala současná novodobá tradice, od roku 2015 je pak akce prezentována jako závod historických vozidel. Fakt, že se jede na výrazně zkrácené trase, mu však vůbec neubírá na atraktivitě. Letos startovní listina čítá téměř 120 převážně předválečných historických vozů, mezi kterými nechybí ani pět veteránů značky ŠKODA.

Účastníci vyrazí z Prahy ve čtvrtek 12. srpna brzy ráno a přes Český Brod, Velkou Bíteš, Ostrovačice, Lednici a Břeclav dorazí večer do Bratislavy. Druhý den je na pořadu kromě jiného i trať závodu do vrchu Pezinská Baba a v sobotu se historické vozy vydají z Bratislavy zpět do Prahy, kde je očekáván příjezd prvního z nich kolem 17:20 před Národním technickým muzeem. Podrobnosti, včetně startovní listiny a trasy závodu, jsou na stránkách 1000milceskoslovenskych.cz.

 

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost ŠKODA AUTO v závodě ve Vrchlabí využívá chytrého manipulačního robota

Společnost ŠKODA AUTO v závodě ve...

Robot odebírá a ukládá na pozici kované hřídele převodovek, které jsou určené k dalšímu zpracování Rozvinuté algoritmy vyhodnocují záběry 3D kamer a na jejich základě řídí pohyby...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA FABIA: Světová premiéra ve fotografiích

ŠKODA FABIA: Světová premiéra ve...

Fanoušci značky ŠKODA z celého světa sledovali digitální světovou premiéru čtvrté generace modelu FABIA Virtuální pavilon zůstává otevřený, vozidla si zde lze prohlížet v 360° zobrazení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA AUTO je hlavním partnerem prestižní akademické soutěže o nejlepší diplomovou práci IT SPY

ŠKODA AUTO je hlavním partnerem...

Hlavním partnerem soutěže IT SPY, která každoročně vybírá nejlepší IT diplomové práce z českých a slovenských univerzit, se stala společnost ŠKODA AUTO. Partnerství navazuje na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Tadej Pogačar je vítězem 107. Tour de France, získal křišťálovou trofej, kterou navrhl ŠKODA Design

Tadej Pogačar je vítězem 107. Tour de...

Slovinec Tadej Pogačar se poprvé ve své kariéře stal vítězem Tour de France Poháry pro vítěze vznikly ve spolupráci designéra ŠKODA AUTO Petera Olaha a české firmy Lasvit Nový elektromobil...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA ENYAQ iV jako Red Car na Tour de France na fotografiích

ŠKODA ENYAQ iV jako Red Car na Tour de...

První SUV značky s bateriovým elektrickým pohonem slouží jako velitelská centrála pro ředitele Tour de France Christiana Prudhomma při třech etapách letošní Tour de France ENYAQ iV byl na svou...