Dunlop zvyšuje přilnavost pneumatik pro kategorii Supersport s novou řadou Sportmax Qualifier II

S novou pneumatikou Qualifier II přenáší Dunlop technologii ze závodů přímo na silnice.

Technologie více směsí v běhounu MultiTread (MT) pronikla k pneumatice Qualifier II od dominující profesionální závodní pneumatiky D211GP, která v roce 2008 zvítězila v 63 světových šampionátech ve 23 lokalitách.

Pneumatika Qualifier II se rychle zahřívá a jezdcům kategorie Supersport poskytuje vysokou stabilitu při brzdění, zlepšené jízdní vlastnosti za mokra i celkovou zpětnou vazbu.

Dnešní jezdci kategorie Supersport mají vyšší nároky

Trh v kategorii Supersport je náročný. Moderní jezdci nehledají pouze vysoké hodnoty přilnavosti, dobré jízdní vlastnosti a příjemný pocit z jízdy, ale mají také praktické požadavky na spolehlivost, rychlejší zahřívání a delší životnost pneumatik. Jezdci potřebují pneumatiky, které jim umožní zužitkovat enormní potenciál jejich sportovních strojů, a přesto jim dovolí dostat se domů za každého počasí a na libovolných silnicích. Všechny tyto nároky byly při vývoji pneumatiky Qualifier II brány v úvahu.

Dědictví úspěchu

Dunlop staví na vynikajících kvalitách pneumatiky Qualifier, jejíž výkonnost posouvá na vyšší úroveň. Pneumatika Qualifier II zajistí jezdcům Supersport mimořádnou kombinaci přilnavosti za suchých i mokrých podmínek. Pro dosažení ještě většího výkonu a životnosti, využil Dunlop technologii oceňované pneumatiky Roadsmart v kombinaci s pokrokovým dezénem a technologii více směsí v běhounu MultiTread (MT).

Dunlop evolučně rozvinul přednosti pneumatik D207E, D208 a Qualifier a na základech velkých úspěchů pneumatiky RoadSmart vystavěl dokonalejší verzi pneumatiky Qualifier II, která zajišťuje nepřetržitou zpětnou vazbu vozovky, přesnost jízdních vlastností a vysokou přilnavost na mokrých silnicích.

D211GP s technologií MultiTread. Ze závodní dráhy na silnici

Pneumatika Qualifier II využívá výhod technologie více směsí v běhounu MultiTread (MT), která nabízí přilnavost za sucha, když je potřeba „se do toho položit“, a přitom zachovává vynikající trakci a přilnavost za mokra. Výsledná pneumatika nabízí jezdci lepší pocit z jízdy, zpětnou vazbu a navozuje důvěru svou stabilitou v zatáčkách.

Technologie MultiTread. Všechno záleží na drážkách

Unikátní směrový dezén pneumatiky Qualifier II zajišťuje zlepšený výkon při současném snížení stupňovitého opotřebení. Tato pneumatika také těží z nového složení směsi, které dovoluje širší rozsah provozních teplot, zkracuje dobu zahřívání i při nízkých okolních teplotách, zabezpečuje vyšší přilnavost na suchých i mokrých silnicích a stabilitu při vysokých rychlostech s nižším opotřebováváním běhounu. Profil běhounu MultiTread (MT) zadní pneumatiky je také navržen tak, aby udržoval lepší, konzistentnější kontaktní plochu s povrchem vozovky a zlepšoval celkovou zpětnou vazbu pro jezdce.

Systém kontroly pnutí v kostře – Carcass Tension Control

Pneumatika Qualifier II obsahuje špičkovou technologii systému kontroly pnutí v kostře Carcass Tension Control System (CTCS) umožňující, aby různé oblasti pneumatiky byly napínány různou silou. Tato funkce zajišťuje zlepšení distribuce namáhání a napětí podél vrstvy, rozšíření kontaktní plochy běhounu a zvýšení stability okraje běhounu. Pro jezdce to znamená obrovské výhody ve schopnosti pružení, v celkovém zvýšení jízdního komfortu a rozšíření stability kontaktní plochy běhounu zejména při náklonu, což znamená, že standardem je nyní vyšší přilnavost a stabilita při projíždění zatáček vysokou rychlostí.

Ultrajemné částice sazí

Pro dosažení vyšší přilnavosti v kluzkých podmínkách vybral technický tým Dunlop novou přísadu poskytující lepší vazebnou reakci s polymery. Hluboko v pneumatikách jsou uloženy ultrajemné částice sazí, které jsou klíčem k lepší přilnavosti, rychlejšímu zahřívání a širšímu provoznímu rozsahu teplot.

Nová pneumatika Qualifier II sdílí stejnou technologii jako cenami ověnčená pneumatika Roadsmart a používá záběrovou směs Silika A ve střední části zadní pneumatiky a boční běhounovou směs Silika B. Použití takovýchto vědeckých metod znamená pro jezdce vynikající trakci v přímém směru, kombinovanou s ještě větší, důvěru vzbuzující čistou přilnavostí v úhlech od 35 do 55 stupňů, a to vše bez újmy na stabilitě a životnosti pneumatiky. V kombinaci s konstrukcí bezešvého pásu JointLess Belt (JLB) u zadní pneumatiky to vede ke stabilitě při vysokých rychlostech a k pohlcování otřesů, ke zvýšení tuhosti pneumatiky při zachování tvaru drážek. To všechno přispívá k důvěře, kterou jezdec tolik potřebuje.

Uspokojování vyšších nároků

Trh v kategorii Supersport je stále náročnější. Rychlejší stroje s neustále rostoucími hodnotami výkonu požadují pneumatiky, které tyto potřeby uspokojí a současně zůstanou dostatečně praktické pro každodenní jezdění. Pneumatika Qualifier II vyhovuje potřebám jezdců kategorie Supersport a současně jim nabízí vynikající kombinaci přilnavosti za sucha i za mokra, stability a jízdních vlastností; pneumatika se rovněž rychle ohřívá a kromě toho se vyznačuje mimořádnou a prodlouženou životností.

Pneumatika Qualifier II bude k dispozici v následujících rozměrech:

  • 130/70ZR16
  • 120/60ZR17
  • 120/70ZR17
  • 160/60ZR17
  • 170/60ZR17
  • 180/55ZR17
  • 190/50ZR17
  • 190/55ZR17
  • 200/50ZR17

Nová pneumatika Dunlop Sportmax Qualifier II přináší na trh segmentu Supersport pokrokové technologie, mezi které patří:

  • Technologie více směsí v běhounu MultiTread (MT), která je odvozena od úspěšné profesionální závodní pneumatiky D211GP a zajišťuje vynikající trakci v přímém směru a lepší přilnavost při zatáčení.
  • Excelentní přilnavost za sucha i za mokra.
  • Technologie Carcass Tension Control System (CTCS), která rozšiřuje kontaktní plochu běhounu a zvyšuje stabilitu.
  • Ultrajemné částice sazí pro vynikající přilnavost, rychlejší zahřívání a širší rozsah provozních teplot.
  • Konstrukce bezešvého pásu JointLess Belt (JLB) u zadní pneumatiky pro vysokou stabilitu při vysokých rychlostech a pohlcování otřesů.

Pneumatika Qualifier II je k dispozici po celé Evropě od 15. března 2009.

Dunlop

Dunlop je jedním z předních světových výrobců špičkových pneumatik s impozantní historií úspěchů v motoristickém sportu. Rozsáhlé zkušenosti na poli závodů vedly Dunlop k zavádění inovativních technologií také u pneumatik určených k běžnému použití. Pro dosažení maximálního pohodlí během jízdy využívá Dunlop nejnovější technologie výroby pneumatik poskytující skvělý výkon a dlouhou životnost.

Pneumatikami Dunlop své motocykly standardně vybavuje mnoho předních světových výrobců včetně firem Aprilia, Benelli, Harley-Davidson, Honda, Husqvarna, Kawasaki, KTM, Piaggio, Suzuki, Triumph a Yamaha.

Více informací na stránkách www.dunlop.cz.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...