DTM EuroSpeedway: Vítězství rozumu

Šestý podnik německého šampionátu cestovních automobilů DTM, který se měl uskutečnit na nově otevřeném okruhu EuroSpeedway Lausitz byl z důvodu vytrvalého hustého deště zrušen.

Osm pomalých kol za Safety Carem obkroužili jezdci první jízdy šestého podniku DTM, než zajeli do boxů, aby vyčkali na stanovisko ředitele závodu Rolanda Bruynseraeda, jenž ve funkci sportovního komisaře působil dlouhá léta také ve formuli 1. Ten po dohodě se zástupci týmů Opel, Mercedes a Audi Abt rozhodl závod zrušit. Nebezpečí vzniku aquaplaningu na vodou zalité trati bylo příliš velké a mohlo by ohrozit zdraví jezdců.


„Protože množství vody na trati bylo příliš velké a neumožňovalo závod odstartovat, rozhodl ředitel závodu po jednoznačném hlasování s Volkerem Stryckem a se mnou první jízdu přerušit a druhou ani neodstartovat. Navíc ani precizní předpověď počasí nedávala šanci na zlepšení v příštích hodinách. Nebezpečí aquaplaningu bylo velké a my v první řadě ručíme za bezpečnost a zdraví jezdců“, prohlásil Norbert Haug, sportovní šéf Mercedesu a jeho kolega V. Strycek od Opla jen dodal: „Bezpečnost především. Sami jezdci vysvětlili, že za těchto podmínek nelze závodit. Riziko by bylo značné“. A co na to nejrychlejší v tréninku a vedoucí muž průběžného pořadí Bernd Schneider? „Jako nejrychlejší v tréninku jsem měl dobré vyhlídky na zisk dalších bodů. Jednak je mi líto, že se nejelo, jednak i diváků. Ale rozhodnutí to bylo jediné správné. Přes trať tekly potoky vody“.


Ačkoliv se na závod přišlo podívat 42 tisíc diváků a další milióny seděli před obrazovkou, tak odpovědní činovníci dokázali rychle rozhodnout a nebáli se závod zrušit. Zdravý rozum tentokrát slavil úspěch.


S tím kontrastuje aféra kolem červencové Bohemia rallye, kdy soutěžní jezdci, kteří měli na vozech obuty suché pneumatiky, odmítli v lijáku odstartovat do rychlostní zkoušky. Nejenže neměli možnost obout správné pneumatiky, ale ještě byli ředitelem závodu i sportovními komisaři nuceni pokračovat v rallye a nebo vzdát. Zdraví jezdců ani diváků je prostě nezajímalo. Přitom se soutěžáci pohybují po úzkých cestách bez jakýchkoli únikových zón, jako je tomu na okruhu. Přitom oproti prestižnímu DTM je Bohemia rallye podnikem okresního formátu.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....