Osm pomalých kol za Safety Carem obkroužili jezdci první jízdy šestého podniku DTM, než zajeli do boxů, aby vyčkali na stanovisko ředitele závodu Rolanda Bruynseraeda, jenž ve funkci sportovního komisaře působil dlouhá léta také ve formuli 1. Ten po dohodě se zástupci týmů Opel, Mercedes a Audi Abt rozhodl závod zrušit. Nebezpečí vzniku aquaplaningu na vodou zalité trati bylo příliš velké a mohlo by ohrozit zdraví jezdců.
„Protože množství vody na trati bylo příliš velké a neumožňovalo závod odstartovat, rozhodl ředitel závodu po jednoznačném hlasování s Volkerem Stryckem a se mnou první jízdu přerušit a druhou ani neodstartovat. Navíc ani precizní předpověď počasí nedávala šanci na zlepšení v příštích hodinách. Nebezpečí aquaplaningu bylo velké a my v první řadě ručíme za bezpečnost a zdraví jezdců“, prohlásil Norbert Haug, sportovní šéf Mercedesu a jeho kolega V. Strycek od Opla jen dodal: „Bezpečnost především. Sami jezdci vysvětlili, že za těchto podmínek nelze závodit. Riziko by bylo značné“. A co na to nejrychlejší v tréninku a vedoucí muž průběžného pořadí Bernd Schneider? „Jako nejrychlejší v tréninku jsem měl dobré vyhlídky na zisk dalších bodů. Jednak je mi líto, že se nejelo, jednak i diváků. Ale rozhodnutí to bylo jediné správné. Přes trať tekly potoky vody“.
Ačkoliv se na závod přišlo podívat 42 tisíc diváků a další milióny seděli před obrazovkou, tak odpovědní činovníci dokázali rychle rozhodnout a nebáli se závod zrušit. Zdravý rozum tentokrát slavil úspěch.
S tím kontrastuje aféra kolem červencové Bohemia rallye, kdy soutěžní jezdci, kteří měli na vozech obuty suché pneumatiky, odmítli v lijáku odstartovat do rychlostní zkoušky. Nejenže neměli možnost obout správné pneumatiky, ale ještě byli ředitelem závodu i sportovními komisaři nuceni pokračovat v rallye a nebo vzdát. Zdraví jezdců ani diváků je prostě nezajímalo. Přitom se soutěžáci pohybují po úzkých cestách bez jakýchkoli únikových zón, jako je tomu na okruhu. Přitom oproti prestižnímu DTM je Bohemia rallye podnikem okresního formátu.