Druhý závod britské série Group C – Racing se jel na německém Nürnburgringu.

Okruh přivítal 18 super rychlých strojů, které hravě zvládnou zajet i 300km/h.

Tyto stroje a jim podobné kdysi válcovaly evropské tratě v Interserii, která v dobách své největší slávy plnila ochozy nejednoho okruhu, zvláště pak tribuny okruhů v komunistickém bloku Evropy, kde se tyto rychlé stroje ale objevovaly jen sporadicky.

Druhý závod britské série Group C – Racing se jel na německém Nürnburgringu.
Druhý závod britské série Group C – Racing se jel na německém Nürnburgringu.
Druhý závod britské série Group C – Racing se jel na německém Nürnburgringu.

Nyní jezdí tyto krásné vozy v Anglii a občas zavítají i do ostatních evropských zemí, jako tentokráte do Německa. Na startu se objevují převážně angličtí piloti, ale ve startovním poli občas zahlédneme i Američany, nebo Němce.

Z německých krajanů se na Nürnburgringu svezlo duo Frers a Seibold, který jezdil před několika lety úspěšně i Sports Car Challenge, ve kterém také zvítězil. Zajímavé souboje pak nabízí konfrontace vozů Jaguar a Porsche 956-962, které jsme vídali i v Le Mans.

Tréninku na druhý závod Group C Racing vládl vítěz z Bransd Hatch David Mercer na Spice SE90 C Ford DFR a zajel magický čas 1:52,540s, když ovšem překonal čas Caspera Elgaarda z roku 2004. Druhý s více jak 2 vteřinovou ztrátou dojel Sumpter s Porsche 962 a pro třetí místo zajel Law na Jaguaru XJR12. Pěkný výkon podal i Seibold s NewMan Porsche 956, když na vítězného Pearmanna v GTP2 ztratil jen necelé 2 vteřiny. Do tréninku naopak vůbec neodstartoval Richard Eyre na Jaguaru XJR16 a nenapodobil tak třetí místo z Brands Hatch.

V prvním závodě přepustil první místo Law hned po startu Davidu Mercerovi. Za nimi se pak odehrával souboj mezi Sumpterem, Mullenem a Randallem, který již naladil svůj Nissan GTP na pořádný výkon. Janine Pane na Jaguaru XJR16 startovala sice až z konce pole po nevydařeném tréninku, ale dobrým výkonem se dokázala posunout během závodu až na sedmé místo. Chris Randall s Nissanem GTP nakonec nevydržel tempo a po šesti okruzích se odporoučel do depa.

se nakonec nejvíce radoval Justin Law na Jaguaru XJR12 a druhému Mercerovi nadělil 2,2s. Pro třetí místo si dojel Sumpter na Porsche 962. V GTP4 zvítězil nováček Smith na Ecosse Ford 285.

Třiceti stupňové vedro přivítalo borce i do druhého závodu Group C Racing. S průměrem vyšším než 159 km/h vyhrál druhý závod Mercer na Spice SE90C, jenž ukazoval dobré výsledky i loňské sezóně. Na druhý stupínek vystoupil Sumpter a třetího místa se konečně dočkal Chris Randall s Nissanem GTP. Až se čtvrtým místem se musel naopak spokojit vítěz první jízdy Justin Law na Jaguaru XJR12. Klasifikaci GTP2 stejně jako v první jízdě opanoval Henry Pearman s Porsche 956B a v GTP4 opět zajel nejlépe Smith na prototypu Ecosse Ford.

Němec Frers s Porsche 962 skončil osmý a 10. místo patřilo Seiboldovi s NewMan Porsche 956. Velmi zajímavý vůz předvedl Američan Loftis, byl to prototyp Mazda 757, který však zatím na body nedosáhl a skončil dvakrát čtrnáctý. Janine Payne tentokrát nezopakovala výkon z první jízdy a v jedenáctém okruhu ze šestnácti pro ni závod skončil.

Výsledky Goup C – GTP Racing Nürnburgring:

1. jízda

  • 1. Justin Law GTP1 – Jaguar XJR12
  • 2. David Mercer GTP1 – Spice SE90C Ford DFR
  • 3. Mark Sumpter GTP1 – Porsche 962 TS/03C
  • 4. Jim Mullen GTP1 – Spice Chevrolet GTP
  • 5. Klaus Frers GTP1 – Porsche 962
  • 6. Henry Pearman GTP2 – Porsche 956B

2. jízda

  • 1. David Mercer GTP1 – Spice SE90C Ford DFR
  • 2. Mark Sumpter GTP1 – Porsche 962 TS/03C
  • 3. Chris Randall GTP1 – Spice GTP
  • 4. Justin Law GTP1 – Jaguar XJR12
  • 5. Jim Mullen GTP1 – Spice Chevrolet GTP
  • 6. Henry Pearman GTP2 – Porsche 956B

Autor: Vláďa Rožánek

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....