Druhý závod britské série Group C – Racing se jel na německém Nürnburgringu.

Okruh přivítal 18 super rychlých strojů, které hravě zvládnou zajet i 300km/h.

Tyto stroje a jim podobné kdysi válcovaly evropské tratě v Interserii, která v dobách své největší slávy plnila ochozy nejednoho okruhu, zvláště pak tribuny okruhů v komunistickém bloku Evropy, kde se tyto rychlé stroje ale objevovaly jen sporadicky.

Druhý závod britské série Group C – Racing se jel na německém Nürnburgringu.
Druhý závod britské série Group C – Racing se jel na německém Nürnburgringu.
Druhý závod britské série Group C – Racing se jel na německém Nürnburgringu.

Nyní jezdí tyto krásné vozy v Anglii a občas zavítají i do ostatních evropských zemí, jako tentokráte do Německa. Na startu se objevují převážně angličtí piloti, ale ve startovním poli občas zahlédneme i Američany, nebo Němce.

Z německých krajanů se na Nürnburgringu svezlo duo Frers a Seibold, který jezdil před několika lety úspěšně i Sports Car Challenge, ve kterém také zvítězil. Zajímavé souboje pak nabízí konfrontace vozů Jaguar a Porsche 956-962, které jsme vídali i v Le Mans.

Tréninku na druhý závod Group C Racing vládl vítěz z Bransd Hatch David Mercer na Spice SE90 C Ford DFR a zajel magický čas 1:52,540s, když ovšem překonal čas Caspera Elgaarda z roku 2004. Druhý s více jak 2 vteřinovou ztrátou dojel Sumpter s Porsche 962 a pro třetí místo zajel Law na Jaguaru XJR12. Pěkný výkon podal i Seibold s NewMan Porsche 956, když na vítězného Pearmanna v GTP2 ztratil jen necelé 2 vteřiny. Do tréninku naopak vůbec neodstartoval Richard Eyre na Jaguaru XJR16 a nenapodobil tak třetí místo z Brands Hatch.

V prvním závodě přepustil první místo Law hned po startu Davidu Mercerovi. Za nimi se pak odehrával souboj mezi Sumpterem, Mullenem a Randallem, který již naladil svůj Nissan GTP na pořádný výkon. Janine Pane na Jaguaru XJR16 startovala sice až z konce pole po nevydařeném tréninku, ale dobrým výkonem se dokázala posunout během závodu až na sedmé místo. Chris Randall s Nissanem GTP nakonec nevydržel tempo a po šesti okruzích se odporoučel do depa.

se nakonec nejvíce radoval Justin Law na Jaguaru XJR12 a druhému Mercerovi nadělil 2,2s. Pro třetí místo si dojel Sumpter na Porsche 962. V GTP4 zvítězil nováček Smith na Ecosse Ford 285.

Třiceti stupňové vedro přivítalo borce i do druhého závodu Group C Racing. S průměrem vyšším než 159 km/h vyhrál druhý závod Mercer na Spice SE90C, jenž ukazoval dobré výsledky i loňské sezóně. Na druhý stupínek vystoupil Sumpter a třetího místa se konečně dočkal Chris Randall s Nissanem GTP. Až se čtvrtým místem se musel naopak spokojit vítěz první jízdy Justin Law na Jaguaru XJR12. Klasifikaci GTP2 stejně jako v první jízdě opanoval Henry Pearman s Porsche 956B a v GTP4 opět zajel nejlépe Smith na prototypu Ecosse Ford.

Němec Frers s Porsche 962 skončil osmý a 10. místo patřilo Seiboldovi s NewMan Porsche 956. Velmi zajímavý vůz předvedl Američan Loftis, byl to prototyp Mazda 757, který však zatím na body nedosáhl a skončil dvakrát čtrnáctý. Janine Payne tentokrát nezopakovala výkon z první jízdy a v jedenáctém okruhu ze šestnácti pro ni závod skončil.

Výsledky Goup C – GTP Racing Nürnburgring:

1. jízda

  • 1. Justin Law GTP1 – Jaguar XJR12
  • 2. David Mercer GTP1 – Spice SE90C Ford DFR
  • 3. Mark Sumpter GTP1 – Porsche 962 TS/03C
  • 4. Jim Mullen GTP1 – Spice Chevrolet GTP
  • 5. Klaus Frers GTP1 – Porsche 962
  • 6. Henry Pearman GTP2 – Porsche 956B

2. jízda

  • 1. David Mercer GTP1 – Spice SE90C Ford DFR
  • 2. Mark Sumpter GTP1 – Porsche 962 TS/03C
  • 3. Chris Randall GTP1 – Spice GTP
  • 4. Justin Law GTP1 – Jaguar XJR12
  • 5. Jim Mullen GTP1 – Spice Chevrolet GTP
  • 6. Henry Pearman GTP2 – Porsche 956B

Autor: Vláďa Rožánek

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První u nehody – dokážete pomoci ve stresu?

První u nehody – dokážete pomoci ve...

Dopravní nehoda je bohužel často místem se silnými emocemi, a to nejen u postižených účastníků, ale i na straně lidí, kteří se náhle na silnici ocitnou v roli laiků záchranářů. Vliv...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...