Druhé vítězství Audi ve 24hodinovém závodě během sedmi dnů

Audi vyhrálo podruhé čtyřiadvacetihodinový závod na Nürburgringu, a to přesně týden poté, co značka čtyř kruhů dosáhla 13. úspěchu v závodě 24 h Le Mans.

??????????????????????

Závodní tým Phoenix Racing slavil s Audi R8 LMS ultra

– v domácím prostředí vrchoviny Eifel, těžce vybojované vítězství. Již v roce 2012 rozhodl tým Ernsta Mosera závod „Zeleným peklem“ ve svůj prospěch se sportovním vozem Audi kategorie GT3. R8 LMS ultra stanovil letos nový rekord v ujeté vzdálenosti. Se 159 dokončenými koly absolvoval vítěz vytrvalostního závodu na Nürburgringu poprvé více než 4000 kilometrů – úspěšný tým Audi ujel přesně 4035,102 kilometru.

Letošní ročník klasického vytrvalostního závodu na slavném okruhu

– zasazeném do malebných kopců vrchoviny Eifel, byl skutečným thrillerem. Už rychlý začátek závodního maratonu s mnoha incidenty byl turbulentní a při nedělním východu slunce se již jednalo o skutečný sprint. Fanoušci sledovali v ranních hodinách přímý souboj o vedení. Christian Mamerow v Audi se startovním číslem 4 bojoval s odstupem několika desetin sekundy s Mercedesem týmu Black Falcon. Po dlouhých bojích se nakonec jezdec v barvách Audi prosadil a společně se svými týmovými kolegy Christopherem Haasem, Reném Rastem a Markusem Winkelhockem si v poslední třetině závodu své vedení postupně upevnili. Času k vydechnutí se jim však nikdy nedostalo. Na prvních šesti místech bojovalo pět různých značek, první tři týmy byly po dlouhou dobu ve stejném kole. Na konci měla vítězná čtveřice jezdců náskok 2:59 min.

Jako druhé nejlepší Audi přejel cílovou čáru vůz R8 LMS ultra týmu Audi race experience.

Skokan ze stratosféry Felix Baumgartner a jeho týmoví kolegové Frank Biela, Marco Werner a Pierre Kaffer dojeli do cíle na devátém místě. Baumgartner tak má za sebou pozoruhodně úspěšný debut v klasickém vytrvalostním závodě. Jako třetí tým Audi se v první desítce umístil ještě tým Twinbusch. Posádka Dennis Busch/Marc Busch/Stefan Landmann/Manuel Lauck tohoto soukromého týmu dorazila do cíle po bezvadné jízdě hned za týmem Audi race experience.

Christopher Haase a Markus Winkelhock byli již v roce 2012 členy vítězného týmu Audi v Eifelu, pro Christiana Mamerowa a Reného Rasta to bylo první celkové vítězství v tomto klasickém závodě. Další tři zákaznické týmy Audi završily celkové vítězství dvěma úspěchy v jednotlivých třídách. Raeder Motorsport vyhrál před LMS Engineering třídu SP3T. Oba týmy spoléhaly na Audi TT RS. Ve třídě SP4T se prosadil Besaplast Racing Team s dalším Audi TT RS.

Smůlu měla posádka Marc Basseng/Marcel Fässler/Frank Stippler/Laurens Vanthoor s Audi R8 LMS ultra se startovním číslem 3 týmu Phoenix Racing. Basseng měl v sobotu nehodu při brzdění v šikaně Hohenrain, naštěstí vyvázl bez zranění. Turbulentní závod prožily týmy Prosperia C. Abt Racing, G-Drive Racing a Audi race experience se svým druhým vozem. Posádka Christer Jöns/Niclas Kentenich/Christopher Mies/Dominik Schwager z týmu Prosperia C. Abt Racing se po defektu pneumatiky a sportovním trestu dokázala do 14. hodiny závodu posunout až na sedmé místo. Poté se však startovní číslo 10 propadlo na 62. místo kvůli poškozenému hnacímu hřídeli a výměně převodovky. Toto Audi projelo cílem na 34. místě.

Stejný model se startovním číslem 9 byl už také v první desítce, když jej krátce před půlnocí potkal první nezdar v podobě defektu pneumatiky po kontaktu s jiným závodním vozem. Po výměně převodovky v neděli ráno se posádka Alexander Müller/Marco Seefried/Nicki Thiim/Richard Westbrook vrátila do závodu na 112. místě. Dvě hodiny před koncem závodu se tým rozhodl pro stažení tohoto vozu ze závodu. Také tým G-Drive Racing si zpočátku vypracoval dobrou pozici. Belgický tým se po startu ze 17. místa vyšplhal během první poloviny závodu až na osmé místo. Výměna převodovky a chladiče stála posádku Nico Müller/Stéphane Ortelli/Roman Rusinov/Edward Sandström velmi mnoho času. To znamenalo konec ve 20. hodině závodu. Závodní vůz R8 LMS ultra se startovním číslem 18 týmu Audi race experience dojel do cíle na 23. místě po několika opravách vynucených nehodami.

 Výsledky závodu

  1.  Haase/Mamerow/Rast/Winkelhock (Audi R8 LMS ultra), 159 kol
  2. Bleekemolen/Simonsen/Menzel/Arnold (Mercedes), +2:59 min
  3. Zehe/Hohenadel/Bastian/Engel (Mercedes) – 2 kola
  4. Henzler/Dumbreck/Ragginger/Imperatori (Porsche) – 2 kola
  5. Mücke/Turner/Lamy (Aston Martin) – 2 kola
  6. Klingmann/Baumann/Hürtgen/Tomczyk (BMW) – 2 kola
  7. Primat/Götz/Heyer/Rehfeld (Mercedes) – 3 kola
  8. Stuck/Sandritter/Brück/Rostek (BMW) – 5 kol
  9. Baumgartner/Werner/Biela/Kaffer (Audi R8 LMS ultra) – 6 kol
  10. Busch/Busch/Lauck/Landmann (Audi R8 LMS ultra) – 7 kol
  11. Frey/Frankenhout/Bastien/Bollrath (Audi R8 LMS ultra) – 15 kol
  12. Mies/Jöns/Kentenich/Schwager (Audi R8 LMS ultra) – 21 kol

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...