Z údajů Generálního ředitelství cel o dovozech ojetých vozidel za 1.pololetí roku 2003 a 2002, vyplývá, že za dané období roku 2003 bylo do České republiky dovezeno celkem 74 491 ojetých osobních automobilů, což je o 15 341 ks (o 25,94 %) více než za stejné období roku 2002. Navíc bylo v rámci individuálního dovozu dovezeno 1 063 ks osobních automobilů deklarovaných na „náhradní díly“.
K tzv. první registraci však v 1.pololetí 2003 došlo (dle údajů z Centrálního registru vozidel) pouze u 57 235 ks ojetých osobních automobilů z dovozu. To znamená, že z celkového počtu 75 554 ks dovezených ojetých vozidel nedošlo k přihlášení do provozu v ČR u 18 319 ks ojetých osobních automobilů, tedy u cca 25 % dovezených ojetin.
Jelikož lze do značné míry vyloučit „fázový posun“ mezi dovozem a přihlášením do provozu (neboť zřejmě stejné množství vozidel dovezených v roce 2002 bylo do provozu v ČR přihlášeno až v 1. pololetí 2003), představuje těchto více než 18 000 vozidel zdroj náhradních dílů a tím vlastně „vznik 18 000 nových autovraků“ na území ČR a to jen za 1 roku. Že tato vozidla jsou potencionálním zdrojem autovraků, čili odpadu je nasnadě. Pokud se vozidlo „vymění“ za jiné jako celek, tak „zbude“ původní, pokud se z něho či ze „zbylého“ použijí pouze náhradní díly tak budou vyměněny za nefunkční a tudíž dále nepoužitelné (proč by se jinak měnily), čímž vzniká de facto opět odpad. A je tu známý problém – „Kam s ním?“ Možný vznik ekologických problémů z titulu nevhodné likvidace tohoto odpadu (např. třecí materiály s azbestem, plasty, izolace, provozní kapaliny, čalounění atd.) je tudíž realitou. Nutno ještě uvést, že z více než 1 300 000 ks ojetých osobních automobilů, dovezených do ČR od roku 1991 do 30.6.2003, nedošlo k přihlášení do provozu v ČR u 300 000 až 350 000 ks vozů …
Podle informace Sdružení automobilového průmyslu ČR.