Dovizioso, tovární jezdec Ducati, se zúčastní závodu DTM jako hostující jezdec

  • Tovární jezdec Ducati bude na okruhu v Misanu řídit Audi RS 5 DTM
  • Hvězda MotoGP ujela během testů 183 kol pod vedením Mattiase Ekströma
  • Andrea Dovizioso v rozhovoru: „Chci si to pořádně užít!“

Andrea Dovizioso, závodní jezdec Ducati, úspěšně absolvoval poslední fázi příprav na svůj první závod v DTM v roli hostujícího jezdce. Italská hvězda mistrovství světa silničních motocyklů MotoGP ujela se závodním vozem Audi RS 5 DTM o výkonu více než 610 k celkem 183 kol na závodním okruhu Misano World Circuit Marco Simoncelli. Instruktorem 33letého motocyklového jezdce byl dlouholetý jezdec Audi a dvojnásobný mistr DTM Mattias Ekström. Dovizioso měl během jeden a půl dne testů na závodním okruhu o délce 4,226 kilometru nedaleko pobřeží Jaderského moře poslední příležitost k tomu, aby se před svým debutem v DTM 8 až 9. června v Misanu sžil se závodním vozem Audi RS 5 DTM a připravil se na průběh závodního víkendu DTM. Tovární jezdec Ducati získal první zkušenosti na simulátoru v Kompetenčním centru Audi v Neuburgu na Dunaji a během krátké jízdy v závodním voze DTM společnosti Audi Sport. „Pro mě bylo velmi důležité, že jsem mohl absolvovat testovací jízdy tady v Misanu, protože úroveň v DTM je extrémně vysoká a za volantem musí jezdec zvládat velmi mnoho věcí. S pomocí týmu a Mattiase Ekströma jsem ujel mnoho kol, abych se maximálně přiblížil nejlepším jezdcům,“ řekl Dovizioso.

Andrea Dovizioso, Audi RS 5 DTM

Andrea Dovizioso

Tovární jezdec týmu Ducati MotoGP před svým závodem DTM v Misanu shrnul průběh příprav. Italská hvězda MotoGP rozebírala jeden a půl dne, které strávila za volantem Audi RS 5 DTM.

Andreo, co pro Vás znamená zažít debut v DTM na závodním okruhu Misano World Circuit Marco Simoncelli?

Zejména pro nás italské jezdce je tento závodní okruh s jeho pozoruhodnou historií samozřejmě nesmírně důležitý. Vyrůstal jsem v jeho blízkosti. Loni jsem na tomto závodním okruhu zvítězil v závodě MotoGP. Pro mě osobně je tento závodní okruh opravdu výjimečný. Měl jsem velkou radost a pocítil i trochu hrdosti, když jsem byl požádán, zda bych se chtěl zúčastnit závodu DTM v Misanu jako hostující jezdec.

Jak zábavné pro Vás bylo řízení závodního vozu Audi RS 5 DTM?

Bylo to obrovské potěšení! Miluji nové výzvy. A řízení výkonného závodního vozu, jako je RS 5 DTM, na limitu na velkém závodním okruhu bylo pro mě zcela novou zkušeností. Opravdu jsem si to užíval.

V čem je největší rozdíl mezi závodním motocyklem Ducati Desmosedici GP a závodním vozem RS 5 DTM?

Pro mě bylo nejtěžší držet správnou stopu. Ta je samozřejmě v RS 5 DTM naprosto odlišná od jízdy na motocyklu Ducati Desmosedici.

Překvapilo Vás něco?

Ano, byl jsem ohromen, jak snadné je ovládat závodní vůz, když začne být přetáčivý. Motor má dokonce i v nízkých otáčkách dostatek výkonu pro kontrolu malých smyků.

Co Vám přišlo náročné?

Největším problémem bylo pro mě dosáhnout limitu v rychlých zatáčkách, zejména v prvních šesti nebo sedmi kolech. Vůbec jsem pro to neměl cit. Závodní vozy DTM vytvářejí tak velký přítlak, že teoreticky by asi bylo možné jet ještě mnohem rychleji. Je to naprosto odlišné od motocyklu MotoGP. Věděl jsem, že jezdci DTM projíždějí některými zatáčkami na plný plyn. Když jsem těmito úseky projížděl s vozem RS 5 DTM, myslel jsem si, že je to nemožné. Ale pak mi Mattias hodně pomohl.

Jaká byla spolupráce s Mattiasem (Ekströmem) a týmem?

Myslím, že jsme spolupracovali velmi dobře, ale ani jsem nečekal, že by to s Mattiasem mohlo probíhat jinak. To samé platí pro celý tým Audi Sport. Jejich podpora byla prostě ohromná. Perfektně jsme využili čas, který jsme měli k dispozici pro testování. Nejenže jsme ujeli hodně kol, ale také jsme simulovali mnoho situací, k nimž dojde během závodu, například moje starty, zastávky v boxech a rozhodování o pneumatikách.

Co očekáváte od svého debutu v DTM příští týden?

Co se týče finálního výsledku, nemám žádná očekávání. Obecně se ví, že konkurence v DTM je extrémně vysoká. Sledoval jsem hodně závodů a startovní pole je velmi vyrovnané. Budu se snažit držet s nimi krok, ale to je asi tak všechno, na co mohu pomýšlet. V mnoha situacích jsou nezbytné zkušenosti, které nemám. Z toho důvodu si nedávám nerealistické cíle. Prostě si to chci pořádně užít!

Závodní víkend je přesně mezi dvěma závody MotoGP. Jak zvládáte tak nabitý závodní kalendář?

Uznávám, že to není snadné, ale už jsem si na to zvykl. Jinak bývám mezi závody MotoGP často na cestách, například na motokrosu. Mám rád změnu.

Budou závody v Misanu sledovat členové Vaší rodiny a Vaši přátelé?

Zajisté ano. Mnoho členů mé rodiny a přátel sleduje moje závody a vášnivě se zajímají o motoristický sport. Doufám, že pro ně bude sledování mých závodů v DTM zábavné.

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zrození modelů RS: Jak Audi Sport GmbH vytváří charakter svých modelů RS

Zrození modelů RS: Jak Audi Sport GmbH...

Modely RS společnosti Audi Sport GmbH vždy reprezentují v rámci příslušné modelové řady nejvyšší úroveň dynamiky. Jejich silný charakter je založen na kombinaci výrazně odlišeného...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche Česká republika podporuje studenty automobilových oborů v samostudiu

Porsche Česká republika podporuje...

Studenti obdrželi v rámci projektu QHERO čtyři sady samostudijních materiálů Za úspěšně vyplněné testy čekají na studenty atraktivní odměny Projekty Best Employer a QHERO jsou důležitým...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kombi vyšší třídy nyní ve verzi Plug-in-Hybrid:  Nové Audi A6 Avant TFSI e quattro

Kombi vyšší třídy nyní ve verzi...

Motor 2.0 TFSI a pohon quattro, celkový nejvyšší výkon 270 kW (367 k) Dojezd s elektrickým pohonem až 51 kilometrů podle metodiky WLTP Kombinované emise CO2 do 50 g/km splňují kritéria pro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výkon vs. rychlost nabíjení:  Na jakých faktorech závisí vysoké nabíjecí výkony?

Výkon vs. rychlost nabíjení: Na...

Skutečná doba nabíjení je zásadním způsobem určována ideální křivkou nabíjení Audi e-tron** využívá po velkou část nabíjecího procesu maximální nabíjecí výkon až 150 kW Jedinečná...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elegantní – efektivní – evoluční:  Nové Audi A3 Limuzína

Elegantní – efektivní – evoluční: ...

Design se zaměřením na prodlouženou siluetu se střechou ve stylu kupé Velmi hospodárné agregáty TDI a TFSI s vysokými výkony Digitální panel přístrojů a dotykový displej sériově,...