Dohoda o strategické spolupráci společností Scania a Hino podepsána

Obě společnosti se doplňují nejen v nabídce produktů, ale také v orientaci na různé segmenty trhu nákladních automobilů.

Společnosti Scania a Hino uzavřely dohodu o strategické spolupráci, směřující k vytvoření dlouhodobého obchodního spojenectví. Společnost Hino soustředí svou výrobu především na nákladní automobily pro střední zátěž o hmotnosti 6 až 16 tun. Okrajově se též zabývá výrobou lehkých nákladních vozů pod 6 tun a těžkých nákladních automobilů s hmotností kolem 30 tun. Tyto segmenty trhu firma pokrývá výrobními řadami Dutro, Ranger a Profia. Hino zastává významnou pozici na asijském trhu. V Japonsku firma drží třicetiprocentní podíl na trhu středních a těžkých nákladních vozů.


Dohoda o strategické spolupráci společností Scania a Hino podepsána

Scania se zabývá výhradně výrobou těžkých nákladních vozů, tzn. s hmotností nad 16 tun. Vozy s hmotností kolem 40 tun jsou určeny především pro Evropu, hmotnost kolem 55-60 tun je více rozšířena ve Skandinávii a jižní Africe. Scania má silnou pozici nejen na evropském trhu, ale také v Asii a v Latinské Americe. Je též jednou z nejrozšířenějších evropských značek nákladních vozů v jihovýchodní Asii (kromě Japonska) a v Jižní Koreji zastává vůdčí pozici v segmentu těžkých stavebních vozidel.

Hino i Scania vyrábějí několik typů autobusových šasi pro dálkovou, příměstskou a městskou autobusovou dopravu. Trh autobusů je poměrně malý, v rámci efektivity výroby proto obě společnosti používají pro výrobu autobusů komponenty nákladních vozů.


Firmy Hino a Scania jsou známé mimo jiné i kvalitou a dobrou pověstí svých výrobků. Z dohody budou mít užitek obě zúčastněné strany. Komplementárnost výrobního programu a trhů představuje pro obě společnosti velký potenciál. V současné době jsou analyzovány oblasti, ve kterých by mohly obě společnosti nejlépe spolupracovat. Protože obě společnosti jsou charakteristické vyspělým výzkumem a vývojem, se předpokládá i budoucí spolupráce v technických řešeních, která by měla pro obě firmy být významným přínosem.


Prvním krokem bude spolupráce v sektoru tahačů Scania, jejichž prodej v Japonsku bude mít na starosti firma Hino. Tahače představují zhruba 5 000 z přibližně 45 000 nákladních vozů, které se letos v Japonsku prodají. Trhu stále dominují nákladní vozy s pevnou nástavbou (40 000), segment tahačů však zaznamenává vzestup. V současnosti se též zvažuje další možnost spolupráce, a sice formou využití sedmilitrového motoru Hino v nákladních vozech Scania až do hmotnosti 20 tun. Tento motor by mohl také sloužit jako pohonná jednotka některých typů autobusů.


Společnost Hino je vedoucí japonský výrobce nákladních vozů a autobusů. Po dobu 29 let si udržuje vedoucí pozici v segmentu středních a těžkých nákladních automobilů. V roce 2001 společnost prodala na celém světě 53 000 nákladních vozů a autobusů. Čistá tržba za fiskální rok končící březnem 2001 činila 6,06 miliard EUR. Ve stejném roce společnost zaměstnala celkem 22 600 pracovníků a zaznamenala provozní příjem 49 milionů EUR.


Scania je jedním z předních výrobců nákladních automobilů, autobusů, průmyslových a lodních motorů. S 28 000 zaměstnanci a výrobními závody v Evropě a v Latinské Americe je jednou z nejlépe prosperujících společností ve svém odvětví. V roce 2001 dosáhla společnost celkového obratu 5,7 miliard EUR a zisku 265 milionů EUR. Produkty Scania se prodávají přibližně ve 100 zemích světa a asi 95 % celkové produkce je určeno pro trhy mimo Švédsko.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...