V prvním pololetí roku 2005 dodala Škoda Auto zákazníkům na téměř 90 světových trzích celkem 244 569 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb.
Nejprodávanější modelovou řadou zůstává Fabia, která oslovila 121 315 zákazníků, za ní následuje modelová řada Octavia s celosvětově 112 812 prodanými vozy. Pro limuzínu Škoda Superb se rozhodlo 10 442 zákazníků. Nová Škoda Octavia Combi a nová Octavia Combi 4×4 uvedené na trh v lednu 2005 získaly za prvních šest měsíců svého prodeje 30 483 zákazníků.
Dodávky zákazníkům podle modelů:
Modelová řada | leden – červen 2005 | leden – červen 2004 | 2005/2004 |
Škoda Fabia | 121 315 | 132 365 | -8,3% |
Škoda Octavia Tour | 35 050 | 81 226 | -56,8% |
Škoda Octavia | 77 762 | 3 896 | >500% |
Škoda Superb | 10 442 | 10 424 | +0,2% |
Celkem | 244 569 | 227 911 | +7,3% |
V průběhu celého roku oslavuje společnost Škoda Auto významné výročí – stoleté jubileum od vyrobení prvního osobního automobilu. Vůz Laurin & Klement Voiturette A opustil brány mladoboleslavské továrny v roce 1905.
V prvním pololetí roku 2005 dodala firma Škoda zákazníkům v západní Evropě celkem 140 573 vozů a dosáhla zde tak výrazného meziročního nárůstu o 17,4%. Rozhodující podíl na tomto výsledku měl pozitivní vývoj prodeje na trzích v Německu, Velké Británii a Španělsku. Nárůst prodeje v Německu o 15% (42 458 vozů) upevnil jeho pozici coby největšího trhu vozů Škoda vůbec. I přes oslabení celkového trhu ve Velké Británii se meziročně zvýšil počet prodaných vozů Škoda o 12,4% (19 769). Ve Španělsku si vůz Škoda zakoupilo 11 430 (+50,1%) zákazníků.
V ČR došlo ve sledovaném období k poklesu poptávky po osobních vozech o 1%. Další oslabující faktor zde představuje nárůst dovozu ojetých osobních automobilů o 28,3%. Navzdory těmto obtížným podmínkám dokázala Škoda Auto obhájit svůj dominantní tržní podíl. Nová Octavia Combi a nová Octavia Combi 4×4 zaznamenávají od zahájení prodeje mimořádný nárůst: od ledna 2005 se pro Octavii Combi, resp. Octavii Combi 4×4 rozhodlo 3 792 zákazníků.
Celkové trhy střední a východní Evropy se od roku 2004 vyvíjí nadále negativně, zejména v Polsku. Důležitým důvodem tohoto vývoje je dovoz ojetých automobilů, který v souvislosti s rozšířením EU a s tím spojeným zjednodušením administrativy v nově přistupujících středoevropských a východoevropských zemích podstatně vzrostl. Ve střední a východní Evropě (bez České republiky) prodala Škoda Auto celkem 57 460 vozů, což navzdory dalšímu zvyšování tržního podílu oproti minulému roku představuje pokles o -7,1%. Pozitivní vývoj byl zaznamenán v Rumunsku, Bulharsku a pobaltských zemích.
V Asii a v zámoří prodala Škoda od ledna do června 2005 celkem 14 061 vozů (+3,8%). Největší podíl na tom má Indie (4 317 vozů), Turecko (2 679 vozů) a Egypt (1 530 vozů).