Pro soutěžní tým Racing21 bude nadcházející víkend ve znamení bojů o cenné body, a to v rámci XVI. Lak Racing Rallye Plzeň, druhého podniku Poháru 2+ při Pirelli Rallysprint sérii. Posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha usednou opět do totožného soutěžního vozu VW Polo GTI R5 z předešlé soutěže.
Šestnáctý ročník této jednodenní rallye, která se koná na sever od západočeské metropole, nabídne téměř osmi desítkám přihlášených posádek v kategorii soudobých vozů náročné tratě rozložené do celkem osmi rychlostních zkoušek o celkové délce téměř 75 kilometrů. Soutěž je koncipována do dvou sekcí, vždy po čtyřech měřených úsecích.
Posádka týmu Racing21 Štajf – Rajnoha usedne opět do vozu VW Polo GTI R5 s výrobním číslem #021, připravovaném v dílnách maďarského týmu Turán Motorsport. Vojtěch Štajf bude chtít vylepšit svůj loňský výsledek na této soutěži, kdy se v jejím závěru dokázal probojovat na čtvrtou příčku absolutního pořadí. V letošním roce umocňuje vyšší ambice na pódiové umístění také skutečnost, že dvě nejrychlejší posádky průběžného absolutního pořadí Poháru 2+ v Plzni nestartují.
„S Františkem pojedeme v Plzni teprve podruhé, takže pro nás zůstávají zdejší tratě v podstatě stále nepoznané. Přesto se moc těšíme, protože vloni jsme tu zajeli dobrý výsledek. V Poháru 2+ jsme po úvodní soutěži v Kopné průběžně třetí a tady dostáváme nyní šanci bodový příděl výrazně navýšit. Polo GTI R5, se kterým jsme dojeli Kopnou na bronzové pozici, obsadilo o uplynulém víkendu v soutěži maďarského šampionátu rovněž třetí místo. Z toho usuzuji, že máme všechny předpoklady pro pódiové umístění,“ řekl před sobotním startem Vojtěch Štajf a dodal: „Samozřejmě nastavení podvozku auta, nyní v mírně odlišném designu, provedeme až během čtvrtečního předsoutěžního testu. Myslím, že rozhodujícími faktory bude počasí a s tím spojená volba pneumatik. A zatímco, ten první faktor neovlivníme, na výběr z několika směsí pneumatik Pirelli P Zero budeme dobře vybaveni. Stejně jako na minulé soutěži budeme startovat i v Plzni s číslem 5.“
Stejně jako při minulé Historic Vltava Rallye připraví tým Racing21 také druhý vůz, a to opět pro posádku Jan Bejvl – Petr Behro, startující v Rallysprint sérii historických automobilů 2022. Ti však zamění původní Opel Kadett C GT/E se zadním pohonem za nově zrekonstruovaný Ford Fiesta XR2 Mk1, ve kterém se výkon motoru přenáší na přední nápravu. Pro tuto posádku bude tedy plzeňská soutěž první zkušeností s touto novou technikou. Vůz bude mít startovní číslo 208.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií