Do bazarů se zákazníci nejčastěji vrací pro šedý hatchback nebo combi, bodují i SUV

Nejoblíbenější ojetinou roku 2014, které zákazníci zachovávají věrnost, je šedý hatchback od Škody.

Věrnost zákazníků, kteří opakovaně uskuteční nákup ojetého vozu

– se nejvíce projevuje u výběru karoserie a značky. Kromě druhu paliva nebo například bezpečnostní výbavy má na opětovný nákup vliv i barva. I přes drobný pokles vévodí značkám Škoda, za kterou následuje Ford a Toyota. Top 5 uzavírá dvojice Volkswagen a Renault. Vyplývá to z analýzy AAA Auto Index, při které společnost AAA Auto hodnotila své prodeje za uplynulých 5 let.

Fakta o věrnosti zákazníků z AAA AUTO Index:

  • Značkám, pro které se zákazníci vrací nejčastěji, typicky vévodí Škoda. I přes sedmiprocentní pokles si tuzemská automobilka drží neohroženou první pozici s 47,9 %. Druhý Ford (25,1 %) je pak následován značkou Toyota (22,2 %).
  • Z druhů karoserie si zákazníci vybírají hatchback (46,7 %), který doprovází combi (37,4 %) a sedan (23,2%). Znatelný pokrok zaznamenaly vozy SUV (26 %), pro které se vrátilo o 6,4 % více zákazníků než v roce 2013.
  • Cenově jsou stále nejvyhledávanější vozy do 50 tisíc (48 %). Mírně vzrostla i kategorie ojetin dražších než 200 tisíc (47,9 %).
  • Oproti minulému roku si výrazně polepšila šedá barva (22 %), která se ze třetího místa dostala na první příčku a modrou (20,8 %) odsunula na místo druhé. Třetí pozici v těsném závěsu obsadila barva černá (20,5 %).

Generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová říká:

„Stejně jako u jiného druhu zboží existuje vysoká pravděpodobnost, že zákazník si v případě spokojenosti s výrobkem tento koupí znovu. A právě spokojenost a návratnost zákazníků z dlouhodobého hlediska pečlivě monitorujeme, abychom byli schopni zajistit klientům opětovně každý vůz, se kterým byli v minulosti spokojeni. Jsme si vědomi toho, že péče o zákazníka a zajištění veškerých služeb souvisejících s prodejem může mít i značný akviziční potenciál a může přivést nové zákazníky, kteří se značkou dosud neměli zkušenost.“ Zvyšování věrnosti zákazníků se neprojeví jen v opakovaných nákupech (popřípadě využívání servisu), ale představuje potenciál pro další prodeje, jako je např. pořizování dalších vozů do domácnosti od stejné značky atd.

V případě, že se zákazník rozhodne pro změnu při výběru další ojetiny

– ze značek si namísto Škody kupuje nejčastěji Ford (7,8 %) nebo Volkswagen (7,7 %). Majitelé hatchbacku jako alternativu volí combi (23,4 %) či sedan (13,4 %). Opačná situace platí při volbě jiné karoserie u vlastníků combi. Ti si vybírají hatchback (30,8 %) nebo sedan (10,7 %). Letos nejoblíbenější barvu, šedou, mění za modrou, případně stříbrnou nebo černou. Rozdíl mezi změnou druhu paliva je téměř stejný. Majitelé dieselových motorů přechází na benzínové agregáty v 36,3 % případů, zatím co v opačném sledu je to 34,9 %.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor, Steven Gerrard a BTS při Mistrovství světa ve fotbale vyzývají k trvalé udržitelnosti

Hyundai Motor, Steven Gerrard a BTS při...

Hyundai Motor spouští pod názvem „Goal of the Century“ novou globální kampaň na podporu trvalé udržitelnosti Fotbalová legenda Steven Gerrard a globální popová senzace BTS vystupují v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA, mistr ETCR, oznamuje před sezonou FIA ETCR 2022 nové partnerství s týmem EKS

CUPRA, mistr ETCR, oznamuje před sezonou...

Značka CUPRA, první mistr světa víceznačkového seriálu závodů cestovních elektromobilů (2021), vstoupí do boje o titul FIA ETCR 2022 v novém partnerství s týmem EKS V roce 2021 se značce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 6 VYHRÁLY NEJNOVĚJŠÍ TESTY LETNÍCH PNEUMATIK

GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 6 VYHRÁLY...

Testovací řidiči Auto Bildu udělili pneumatikám šestkrát hodnocení „vzorné“ Rovněž média Tyre Reviews a Aftonbladet je označily za společného vítěze testu Pneumatiky Goodyear Eagle F1...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - 7 způsobů, jak ušetřit na palivu

7 způsobů, jak ušetřit na palivu

Rostoucí ceny paliv jsou nyní největší starostí řidičů na celém světě Odborník ze společnosti SEAT S.A. navrhuje 7 doporučení pro hospodárnou jízdu, která sníží spotřebu paliva Mezi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA rozšíří v roce 2024 svou produktovou řadu o zcela nové elektrifikované SUV

CUPRA rozšíří v roce 2024 svou...

CUPRA urychlí svůj růst ve velmi konkurenčním segmentu kompaktních SUV rozšířením své nabídky elektrifikovaných vozů o kompletně nové SUV Zcela nové elektrifikované SUV se bude dodávat...