Dle statistik AAA AUTO lze označit za letošní trend v oblasti prodeje ojetých automobilů zvýšený zájem o vozy 4×4, MPV a kabriolety

Během teplotně nadprůměrného začátku letošního roku se pro vůz s pohonem všech kol rozhodlo o 40 % zákazníků více než ve stejném období loňského roku, u kategorie vozů MPV byl nárůst 21 % a u kabrioletů dokonce 86 %.

Vzrůstající obliba vozů s pohonem 4×4

– mezi řidiči pokračuje také v roce 2014. Po loňském meziročním nárůstu prodejů automobilů s pohonem všech kol o 24,9 % bylo během letošních prvních 4 měsíců prodáno o 40 % automobilů více ve srovnání s předchozím rokem. Zatímco dlouhodobě nejoblíbenější model s pohonem 4×4 Škoda Octavia setrvává na stejných prodejních číslech jako v roce 2013, další vozy patřící mezi 5 nejlépe prodávaných automobilů zaznamenaly nárůst prodejnosti mezi 34 až 51 %. Do této skupiny patří Kia Sportage, Hyundai Santa Fe a Tucson a Honda CRV. Jasně největšího nárůstu v této kategorii však dosáhla Škoda Superb 4×4, jejíž prodeje stouply dokonce o 220 %.

Velkoprostorové vozy

– také zaznamenaly na začátku roku 2014 nárůst v prodejnosti. Podobně jako u vozů 4×4 nevykazuje ani nejprodávanější model této kategorie, kterým je Renault Scénic, meziročně téměř žádný nárůst prodejů. Nejlepší pětku doplňují automobily Škoda Roomster, Citroeny C4 Picasso / Grand Picasso, Fordy C-MAX / Focus C-MAX a VW Touran. Největší pokles zájmů v této kategorii bylo možné pozorovat u u Opelu Zafira (-22 %), u kterého se zájem pomalu přesouvá na nový model Zafira Tourer, a u stárnoucího Citroenu Xsara Picasso (-33 %).

Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO komentuje statistiky:

„Dlouhodobě pozorujeme zvyšující se zájem našich zákazníků o vozy s pohonem 4×4. Dříve byla největší poptávka především v zimních měsících, kdy až zhoršené adhezní podmínky přiměly řidiče uvažovat o automobilu s pohonem všech kol. V posledních letech ale přicházejí zájemci v průběhu celého roku, jelikož pochopili výhodu, kterou jim vůz s pohonem 4×4 může nabídnout při víkendovém výletu na chatu, při dešti, jízdě na nezpevněných cestách a v mnoha dalších případech. Díky teplému začátku roku jsme rovněž zaznamenali velký nárůst zájmu o vozy se stahovací střechou, kterých se za první čtyři měsíce prodalo o 86 % více.“

Mezi kabriolety

– se dlouhodobě nejvíce daří vozům Mercedes SLK, Peugeot 206CC a 307CC, Renault Mégane CC a BMW Z4.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jak zvládnout jízdu na kruhovém objezdu?

Jak zvládnout jízdu na kruhovém objezdu?

Řada průzkumů ukazuje, že dva ze tří řidičů nevědí, jak správně řídit na kruhovém objezdu Vjezdy na kruhový objezd jsou místem, kde dochází k více než polovině nehod Hlavním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co má společného astrofotograf s automobilovým konstruktérem?

Co má společného astrofotograf s...

Zorganizovali jsme setkání astrofotografa a odborníka na fotometrii ze společnosti SEAT pod jednou z nejtmavších nočních obloh v Evropě, v portugalské observatoři Dark Sky Alqueva Inženýři...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DS AERO SPORT LOUNGE ZÍSKAL HLAVNÍ CENU PRO NEJKRÁSNĚJŠÍ KONCEPČNÍ VŮZ ROKU 2021

DS AERO SPORT LOUNGE ZÍSKAL HLAVNÍ CENU...

Festival Automobile International, který je uznáván jako jedna z nejvýznamnějších událostí roku na programu automobilového odvětví, udělil při příležitosti svého 36. ročníku ocenění...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - HoppyGo: Automobilové ikony hollywoodského filmu

HoppyGo: Automobilové ikony...

Pořádný automobilový film se neobejde bez divoké honičky, zpěvu pneumatik, a především burácení motorů. A že hvězdy stříbrného plátna nemusí být jen herci, tak o tom svědčí celá...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor odhaluje zcela nový TUCSON se sportovním stupněm výbavy N Line

Hyundai Motor odhaluje zcela nový TUCSON...

Sportovní design zcela nového Hyundai TUCSON N Line zahrnuje zvýraznění exteriéru a interiéru inspirovaný vysokovýkonnými modely sportovní divize N Kromě dynamického vzhledu obdrží navíc...