Díky svým modelům SUV se automobilka Volvo Cars může již šestým rokem pochlubit rekordním prodejem: v uplynulém roce přes 700 000 prodaných vozů

Automobilce Volvo Cars se v roce 2019 podařilo v globálním měřítku již pošesté v řadě dosáhnout rekordního prodeje. A nejen to – vůbec poprvé za svou 93letou historii prolomila hranici 700 000 prodaných vozů. Počet vozů, kterých se v roce 2019 prodalo 705 452, znamená ve srovnání s rokem 2018 zvýšení prodeje o 9,8 %, přičemž automobilka zaznamenala solidní nárůst napříč všemi svými tržními regiony.

Nový prodejní rekord je podpořen kontinuální silnou poptávkou po cenami ověnčeném portfoliu automobilky Volvo Cars. Švédská automobilka nejvíce těží z úspěchu tří modelů SUV, které jí zajistily značný podíl na evropském, americkém a čínském trhu i přesto, že v daném období automobilový trh spíše stagnoval.

Společnost mimoto zaznamenala vysokou poptávku po svých elektrifikovaných vozidlech. A to jak ve smyslu registrace nově prodaných vozů, tak s ohledem na množství přijatých objednávek. V roce 2019 prodalo Volvo celkem 45 933 plug-in hybridních vozů, což v meziročním srovnání představuje zvýšení o 22,9 % a zároveň se jedná o více než dvojnásobnou hodnotu oproti roku 2017.

„Mám velikou radost, když vidím, že se nám poprvé v historii značky podařilo prodat více než 700 000 vozů a současně získat významný podíl na trzích všech našich hlavních regionů,“ uvedl generální ředitel automobilky Håkan Samuelsson. „Budeme usilovat o to, abychom tento pozitivní trend dále rozvíjeli i v roce 2020, kdy začneme uvádět na trh naši řadu vozů Volvo Recharge s možností nabíjení.“

O síle portfolia automobilky Volvo a jejím prodejním výkonu v roce 2019 svědčí i fakt, že překročila počet prodaných vozů v roce 2018, který se vyšplhal na hodnotu 642 253, téměř celý měsíc před koncem roku. Prosinec se pak stal měsícem, který byl z hlediska prodeje pro společnost Volvo Cars vůbec nejúspěšnější. V tomto období se prodalo celkem 74 239 vozů, což v meziročním srovnání znamená nárůst o 23,4 %.

V Číně prodala automobilka Volvo v roce 2019 celkem 154 961 aut, díky čemuž zde ve srovnání s rokem 2018 došlo ke zvýšení prodeje o 18,7 % a také k pohodlnému ovládnutí trhu. Výsledkem je vůbec největší rekord, kterého společnost Volvo Cars v Číně dosáhla, a také nejvyšší počet vozů prodaných v rámci jednoho jediného trhu.

Ve Spojených státech amerických prolomila automobilka Volvo Cars poprvé od roku 2007 hranici 100 000 prodaných vozů. Ve srovnání s rokem 2018 došlo ke zvýšení prodeje o 10,1 %.

Na území Evropy zaznamenala automobilka silnou poptávku především v Německu, kde se poprvé v historii prodalo přes 50 000 vozů značky. Ve Spojeném království pak Volvo dosáhlo nejlepšího prodejního výsledku od roku 1990.

Vůbec nejlepší prodejní výsledky v historii značky zaznamenaly také další trhy včetně Austrálie, Belgie, Brazílie, Maďarska, Koreje, Polska a Portugalska.

Hodnocení uplynulého roku coby historicky nejúspěšnějšího platí i pro tuzemský trh. Potvrzuje to meziroční zvýšení prodeje o 9,4 %, tedy 2 300 v Česku prodaných automobilů značky Volvo oproti 2 103 vozům v roce 2018.

Nejlépe prodávaným modelem Volvo je z globálního hlediska i nadále SUV XC60, které následují modely XC40 a XC90. V Číně a na území Evropy přispívají ke zvýšení objemu prodeje také sedany a kombi řad 90 a 60.

Trend v oblibě modelů SUV víceméně kopíruje i Česká republika, která v roce 2019 zaznamenala v rámci tohoto segmentu ještě vyšší meziroční růst než u celkového prodeje 13,2 %. Češi měli loni největší zájem o středně velkou XC60 (663 prodaných vozů) a dále XC90 (573) a XC40 (465).

V letošním roce se automobilka Volvo Cars chystá na všech svých trzích po celém světě uvést modelovou řadu Recharge. Označení Recharge bude představovat název zastřešující všechny plně elektrické a plug-in hybridní vozy Volvo s možností dobíjení.

Cílem modelové řady Recharge je dále podpořit prodej elektrifikovaných vozů značky a povzbudit řidiče plug-in hybridních automobilů, aby na základě různých pobídek co nejvíce využívali režim Pure. V roce 2020 bude společnost Volvo Cars usilovat o to, aby 20 % celkového prodeje tvořily plug-in hybridní modely.

Pro každý model Volvo, počínaje malým SUV XC40 přes vozy řady 60 až po vlajkovou loď SUV XC90, bude k dispozici také varianta Recharge. Společnost Volvo Cars je jedinou automobilkou, která nabízí plug-in hybridní verzi pro každý z modelů svého portfolia. Již brzy budou mít zákazníci možnost koupit si první čistě elektrický vůz Volvo, kterým bude model XC40 Recharge P8 AWD.

Podrobné informace o prodeji v jednotlivých regionech najdete níže.

  Prosinec     Leden–prosinec    
  2018 2019 Změna 2018 2019 Změna
Evropa 29 469 34 224 16,1 % 317 838 340 605 7,2 %
Čína 11 868 16 908 42,5 % 130 593 154 961 18,7 %
USA 8 826 12 360 40 % 98 263 108 234 10,1 %
Další 9 994 10 747 7,5 % 95 559 101 652 6,4 %
Součet 60 157 74 239 23,4 % 642 253 705 452 9,8 %

V roce 2019 se stal nejlépe prodávaným vozem Volvo model XC60, kterého se prodalo 204 965 vozů (2018: 187 339 vozů), po němž následovalo Volvo XC40 se 139 847 prodanými vozy (2018: 75 828 vozů) a SUV XC90 se 100 729 prodanými jednotkami (2018: 94 182 jednotek).

 

 

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dárky od Volva: datová karta a elektřina na rok zdarma

Dárky od Volva: datová karta a...

Od začátku letošního roku dostane každý nově prodaný vůz Volvo datovou SIM kartu s paušálem 20 GB měsíčně na jeden rok zcela zdarma. S tím jeho majitel získává plnou konektivitu a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Volvo Cars refinancuje stávající prioritní akcie v hodnotě  5 miliard švédských korun

Společnost Volvo Cars refinancuje...

Společnost Volvo Cars získala vydáním směnitelných prioritních akcií skupině švédských institucionálních investorů, mezi něž patří švédský penzijní fond AMF a švédská skupina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo Cars se chystá zavést distribuovanou databázi blockchain, jejímž smyslem je zajistit dohledatelnost zdroje kobaltu využívaného v akumulátorech elektrických vozidel

Automobilka Volvo Cars se chystá zavést...

Společnost Volvo Cars se stane první automobilkou, která prostřednictvím technologie distribuované databáze blockchain začne sledovat zdroje kobaltu využívaného v akumulátorech určených pro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Volvo Cars zveřejnila své výsledky za třetí kvartál roku 2019

Společnost Volvo Cars zveřejnila své...

Společnost Volvo Cars hlásí za třetí čtvrtletí roku 2019 provozní zisk (EBIT) 3 492 milionů švédských korun Generální ředitel společnosti, Håkan Samuelsson, konstatoval: „Během třetího...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Atletka Zuzana Hejnová v nové roli ambasadorky

Atletka Zuzana Hejnová v nové roli...

Společnost Auto Palace Spořilov oznámila spolupráci s úspěšnou českou reprezentantkou v atletice Zuzanou Hejnovou, která zde v nové roli ambasadorky převzala minulý týden zcela nový vůz...