DHL, největší logistická společnost na světě, vydala novou studii o trendech s titulem Autonomní vozidla v logistice

Zpráva upozorňuje na klíčové prvky a výrazný potenciál autonomní techniky v oboru logistiky.

Studie o trendech zahrnuje

– v prvním oddílu příklady aplikací v různých průmyslových oborech a také zkoumá konkrétní případy využití autonomních vozidel napříč celým logistickým hodnotovým řetězcem.

Studie se věnuje mimo jiné následujícím aplikacím autonomních vozidel:

  • Autonomní přeprava a asistovaná příprava zboží k odběru ve skladech.
  • Autonomní venkovní logistika, např. venkovní sklady, přístavy a letištní provozy.
  • Asistovaná jízda nákladních vozidel na dálnici a jízda v konvojích v linkové dopravě.
  • Poslední úsek distribuce.

Dr. Markus Kückelhaus, ředitel společnosti DHL zodpovědný za výzkum trendů říká:

„Některé skladovací provozy používají autonomní vozidla do určité míry již roky, ale rozšiřování aplikací autonomní jízdy dramaticky změní odvětví logistiky. Dalším evolučním krokem v této oblasti je autonomní jízda na veřejných komunikacích. Logistický průmysl má díky dlouhodobým zkušenostem s používáním řešení pro autonomní jízdu v řízeném prostředí nejlepší postavení pro utváření budoucnosti autonomních vozidel. DHL může společně s partnery a zákazníky převzít na této cestě vedoucí roli.“

Autonomní vozidla mohou poskytovat širokou škálu rozhodujících výhod

– včetně vyšší úrovně bezpečnosti silničního provozu, vyšší hospodárnosti a nižšího zatížení životního prostředí. Studie o trendech ovšem upozorňuje na to, že autonomní technika musí ujít ještě kus cesty, aby dosáhla plné zralosti. Velkého pokroku je nezbytné dosáhnout také v oblastech legislativy, akceptace veřejností a odpovědnosti. Navzdory těmto překážkám se již objevují přesvědčivé ukázky praktického využití, které jasně naznačují, že mnoho organizací je ochotno vyvíjet a zavádět do praxe techniku pro autonomní jízdu.

Studie o trendech Autonomní vozidla v logistice předpovídá pro veřejné dálnice a městské komunikace:

  • v blízké budoucnosti vylepšení stávajících asistenčních funkcí
  • v dalším kroku zavedení autonomní jízdy ve specifických situacích, např. v dopravních kolonách na dálnicích
  • ve vzdálenější budoucnosti plně autonomní konvoje nákladních vozidel na dálnicích v nepřetržitém provozu

Není pochyb o tom, že autonomní jízda změní svět logistiky. DHL již aplikuje mnoho řešení pro autonomní logistiku ve skladovacích provozech a má tak nejlepší předpoklady k tomu, aby dál podpořila trend zavádění autonomních vozidel do logistiky.

Studie Autonomní vozidla v logistice

– je nejnovější v řadě studií připravených specializovaným oddělením DHL pro výzkum trendů, které se zaměřuje na výzkum, analýzu a možnosti využití nových trendů v logistice. Tento trend byl identifikován společností DHL společně s ostatními směry vývoje v rámci každoročně aktualizovaného dokumentu Logistics Trend Radar, který zkoumá dopady sociálních, obchodních a technických trendů na logistický průmysl.

DHL Supply Chain

Společnost DHL Supply Chain je lídrem v oblasti logistických služeb. Funguje v 60 zemích světa. Jejími zákazníky jsou největší firmy, pro které spravuje přes 23 milionu m2 skladovací plochy. V České republice poskytuje služby zejména pro zákazníky z automobilového, technologického, módního nebo hračkářského průmyslu. V České republice zaměstnává na plný úvazek přes 2 000 lidí. DHL Supply Chain v minulém roce dosáhla ve světě tržeb v hodnotě více než 14 miliard EUR.

DHL – Logistická společnost pro celý svět

DHL je světovým lídrem trhu v oblasti dopravy a logistiky a je „Logistickou společností pro celý svět“. DHL je odborníkem nejen v oblasti mezinárodní expresní přepravy, národních a mezinárodních balíkových doručovacích služeb, letecké, námořní, silniční a železniční dopravy, ale také dodavatelem řešení ve smluvní logistice a elektronickém obchodování napříč celým logistickým řetězcem. Síť společnosti pokrývá více než 220 zemí a oblastí. Přibližně 315 000 zaměstnanců po celém světě nabízí zákazníkům služby na vysoké úrovni a detailní znalosti místních trhů, které uspokojí požadavky dodavatelských řetězců. DHL přijímá svou společenskou odpovědnost podporou vzdělávání, pomocí při zmírňování následků živelných pohrom nebo aktivním přístupem k ochraně klimatu.

DHL je součástí skupiny Deutsche Post DHL. Tržby skupiny dosáhly v roce 2013 více než 55 miliard EUR.

Více informací naleznete na:

www.dhl.cz

 

 

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...