Dlouhá léta pracoval v Německua před 13 lety tam například přišel s myšlenkou originálního a sportovně pojatého automobilu, který byl inspirován slavným předválečným modelem BMW 328. Studie se jmenovalaAQUA a TERRA BMW 328 a vedle silnice i terénu měl tento navrhovaný automobil s jednoduchými, ale přesto vyzývavými originálními detaily, jezdit také ve vodě.Kreace na téma sportovní BMW jezdící v každém prostředí, šla zcela vědomě vlastní cestou, a bylo to na ní poznat: měla dělený motor, vysoko položená zadní světla s možností aplikace třetího, zcela jinak vyjádřené tradiční „ledvinky“ na chladiči, zapuštěné dveře, venkovní ventilaci pod předním oknem a podobně. Německý a hlavně švýcarský tisk v té době této kreaci věnoval neobyčejnou pozornost a porovnával ji s tehdy moderní mnichovskou „Zet-jedničkou”. Je půvabné – psaly i tehdy v Auto Magazinu – postavit BMW Z1 a dvousedadlovou studii nazvanou AQUA k sobě. A pokračovali:„Zet-jednička“ samozřejmě také zosobňuje nové a inovující myšlenky, působí však určitě konzervativněji a méně
„šmrncovně”. Asi by bylo krásné, kdyby do detailu zpracovanému vozu BMW Z1 bylo možné dát linie, které jsou charakteristické pro studii AQUA.
Kreace Pavla Huškase nikdy nestala ničím jiným než právě kreací. Ale v každém případě byla originálním designerským příspěvkem na téma kompaktního obojživelného roadsteru. Už v době, kdy u BMW vůbec netušili, že se jednou vydajído tohoto terénu.
převzato z Modrobílé revue léto 1999
čtvrtletníku BMW Auto Clubu Praha v AČR
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií