Dějiny stáje Red Bull

Red Bull není v depu formule 1 žádným nováčkem. Jeho barvy již léta zdobí nápojové lahve mnoha jezdců Velké ceny a logo Red Bull se už dříve objevovalo na závodních vozech stáje Sauber.

V roce 2005 se účast Red Bullu posunula o stupeň výše a vznikla závodní stáj formule 1 Red Bull Racing. Vzhledem k tomu, jak pozdě byl tým sestaven, odvedl na závodních okruzích v první sezoně opravdu dost dobrou práci. Neuvěřitelně hbitě sbíral body a vůbec se projevoval velmi slibně. Několikrát se dokonce dostal těsně pod stupně vítězů.

Dějiny stáje Red Bull

V roce 2006 se dlouho očekávaný úspěch na stupních vítězů konečně dostavil. Stalo se tak v Monaku. A to navzdory tomu, že se stáj rozhodla pro tuto sezonu do značné míry zanechat vývoje závodního vozu RB2 a veškeré úsilí napřít do budování závodního týmu – zlepšit jeho fungování, investovat do nového personálu a vybavení v domovském Milton Keynes a do vybudování nového aerodynamického tunelu, a také soustředit všechny prostředky do modelu RB3, prvního vozu, který měl navrhnout technický tým Adriana Neweye.

V průběhu roku 2006 přišla další dobrá zpráva: Mark Webber bude jezdit spolu s veteránem Davidem Coulthardem. Později stáj rovněž potvrdila smlouvu na využívání motorů Renault, které jsou tak dobré, že za poslední dva roky získaly dva tituly za sebou. Všechny důležité přísady tak byly k dispozici.

V roce 2007 stáj Red Bull Racing znovu vystoupila na stupně vítězů. Mark Webber skončil třetí a jeho stájový kolega David Coulthard pátý na Velké ceně Evropy, svém nejlepším závodu sezony. Coulthard ještě dvakrát skončil do pátého místa a stáj Red Bull se umístila s 24 body v celkovém hodnocení týmů jako pátá.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Aramco a Stellantis potvrzují kompatibilitu syntetických paliv s evropskými motory

Aramco a Stellantis potvrzují...

Skupina Stellantis dospěla po několikaměsíčním testování ve svých technických centrech po celé Evropě k závěru, že 24 rodin motorů, které používají její evropská vozidla prodaná od...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Evropské snahy o snížení emisí CO2 ohroženy Českou republikou

Evropské snahy o snížení emisí CO2...

Průměrné emise CO2 u nově zaregistrovaných osobních aut v Evropě sice rok od roku klesají, ale Česká republika kazí evropské emisní statistiky. Češi totiž kupují nová auta s vysokou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia EV9 vyhrála kategorii luxusních vozů německé soutěže „Auto roku 2024“.  V Česku bude stát pod 2 miliony korun

Kia EV9 vyhrála kategorii luxusních...

Kia EV9 oslovila 27člennou porotu německé soutěže „Auto roku 2024“ (GCOTY) a bylo vyhlášeno vítězem kategorie luxusních vozů. Kia EV9 tím odsunula osm konkurenčních modelů zařazených do...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Amarok jako kempovací vůz se střešním stanem a hardtopem

Nový Amarok jako kempovací vůz se...

Volkswagen Užitkové vozy představuje na veletrhu Caravan Salon přestavbu modelu Amarok PanAmericana. Tento speciální pick-up byl upraven společností Genesis Import. Vznikl tak dokonalý automobil pro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW X5 Protection VR6

Nové BMW X5 Protection VR6

Nové provedení nejprodávanějšího pancéřovaného vozu světa s klasifikací VR6 přichází s přepracovaným designem a upraveným interiérem se špičkovými prvky digitalizace – přebírá...