Dějiny stáje Red Bull

Red Bull není v depu formule 1 žádným nováčkem. Jeho barvy již léta zdobí nápojové lahve mnoha jezdců Velké ceny a logo Red Bull se už dříve objevovalo na závodních vozech stáje Sauber.

V roce 2005 se účast Red Bullu posunula o stupeň výše a vznikla závodní stáj formule 1 Red Bull Racing. Vzhledem k tomu, jak pozdě byl tým sestaven, odvedl na závodních okruzích v první sezoně opravdu dost dobrou práci. Neuvěřitelně hbitě sbíral body a vůbec se projevoval velmi slibně. Několikrát se dokonce dostal těsně pod stupně vítězů.

Dějiny stáje Red Bull

V roce 2006 se dlouho očekávaný úspěch na stupních vítězů konečně dostavil. Stalo se tak v Monaku. A to navzdory tomu, že se stáj rozhodla pro tuto sezonu do značné míry zanechat vývoje závodního vozu RB2 a veškeré úsilí napřít do budování závodního týmu – zlepšit jeho fungování, investovat do nového personálu a vybavení v domovském Milton Keynes a do vybudování nového aerodynamického tunelu, a také soustředit všechny prostředky do modelu RB3, prvního vozu, který měl navrhnout technický tým Adriana Neweye.

V průběhu roku 2006 přišla další dobrá zpráva: Mark Webber bude jezdit spolu s veteránem Davidem Coulthardem. Později stáj rovněž potvrdila smlouvu na využívání motorů Renault, které jsou tak dobré, že za poslední dva roky získaly dva tituly za sebou. Všechny důležité přísady tak byly k dispozici.

V roce 2007 stáj Red Bull Racing znovu vystoupila na stupně vítězů. Mark Webber skončil třetí a jeho stájový kolega David Coulthard pátý na Velké ceně Evropy, svém nejlepším závodu sezony. Coulthard ještě dvakrát skončil do pátého místa a stáj Red Bull se umístila s 24 body v celkovém hodnocení týmů jako pátá.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Japonci odhalili nové Suzuki Swift

Japonci odhalili nové Suzuki Swift

Z hračky na čtyřech se stává ještě větší hi-tech hračka. Po řadě průběžných vylepšení přijíždí Suzuki Swift v modernizovaném provedení. Má ještě výraznější design, bohatší...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Symbio otevírá gigafactory SymphonHy, největší závod na výrobu vodíkových palivových článků v Evropě

Symbio otevírá gigafactory SymphonHy,...

Symbio, společný podnik, který stejným dílem vlastní Forvia, Michelin a Stellantis, slavnostně otevřel SymphonHy, svou první gigafactory a současně centrum technologického a průmyslového...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dostavba Pražského okruhu už měla být dávno hotová, myslí si 88 % respondentů

Dostavba Pražského okruhu už měla být...

Dostavba Pražského okruhu vstoupila do další fáze. Projekt čeká na posouzení dokumentace EIA Ministerstvem životního prostředí. Podle většiny Pražanů a Středočechů už měl být okruh ale...

Jak nejlépe vozit lyže a snowboard v autě

Před jízdou na hory je nutné vědět, jak poskládat lyže, snowboard a další vybavení do auta. Nejpohodlnější variantou je střešní box, kam se vejde nejen několik párů lyží či snowboard,...