- V síti Das WeltAuto se v prvních devíti měsících letošního roku prodalo 15 464 ojetých vozů
- V porovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostl prodej o 8,2 %
- Největší zájem je o velmi mladé ojeté vozy
Das WeltAuto, program prodeje kvalitních a prověřených ojetých vozů s důrazem na nejvyšší úroveň zákaznických služeb, se těší stále větší přízni českých zákazníků. Velmi úspěšná letní sezona přinesla meziroční zvýšení prodeje v prvních třech čtvrtletích letošního roku o 8,2 %. Od ledna do září 2018 si zákazníci pořídili v síti
Das WeltAuto celkem 15 464 kvalitních ojetých vozů, což je o 1174 vozů více než ve stejném období roku 2017.
„Velmi nás těší dlouhodobě rostoucí zájem českých zákazníků o kvalitní ojeté vozy ze sítě Das WeltAuto,“ říká Martin Březina, vedoucí divize Das WeltAuto společnosti Porsche Česká republika. „Mezi hlavní faktory úspěchu značky Das WeltAuto patří nejen široká nabídka kvalitních a prověřených ojetých vozů, ale také atraktivní benefity a nadstandardní služby pro naše zákazníky. Maximální spokojenost klienta je pro naše prodejce prioritou, a to bez ohledu na cenu pořizovaného automobilu.“
Největší počet zakoupených vozidel v síti Das WeltAuto je letos i přes mírný pokles značky ŠKODA s celkem 6642 prodanými vozy. Pomyslné druhé místo si i nadále s počtem 4059 prodaných vozů drží značka Volkswagen, která vylepšila svůj výsledek oproti stejnému období v loňském roce o téměř 25 %. Třetí a čtvrté místo patří značkám Audi s 841 vozy a SEAT s 459 vozy. Dosavadní statistice letošního prodeje ojetých vozů v síti Das WeltAuto přitom i nadále vládnou velmi mladé ojeté vozy. Největší zastoupení měl v letošních prvních devíti měsících rok výroby 2017 s 3560 vozy, dalších 5065 vozů prodaných v síti Das WeltAuto pak nebylo starších 4 let.
Nejvíce vozů bylo prodáno v cenových kategoriích 200 až 300 tisíc Kč (2772 vozů) a 300 až 400 tisíc Kč (2709 vozů). Více než jeden milion korun zaplatilo za svůj automobil 546 zákazníků. Žebříček nejdražších prodaných vozů v letošním roce vede Mercedes-Benz G500 v úpravě Brabus z roku 2017 s pouhými 486 ujetými kilometry. Druhé a třetí místo patří vozu Porsche Panamera s hybridním pohonem z roku 2018 s 7900 ujetými kilometry a stejně starému modelu Porsche 911 Cabriolet s 5400 km na tachometru.
Z hlediska vývoje poptávky českých zákazníků pokračuje trend rostoucího podílu vozidel s pohonem na benzin (7426 vozů), který se již téměř vyrovnal podílu vozidel s motorem na naftu (7848 vozů). Zákazníci však v síti Das WeltAuto naleznou také modely s alternativními pohony, o čemž svědčí 124 prodaných vozidel s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG). Naprostá většina řidičů dává přednost klasické mechanické převodovce (11 615 vozů) a vozidlům s pohonem pouze jedné nápravy (13 802 vozů).
Čeští motoristé od svého automobilu očekávají především praktičnost a velký vnitřní prostor, což ilustruje i poptávka po jednotlivých karosářských verzích. Nejžádanější jsou proto praktická rodinná kombi (5554 vozů) a kompaktní hatchbacky (4678 vozů). SUV si v prvních devíti měsících letošního roku pořídilo 1441 zákazníků a jen o málo méně vozů (1304) mělo karoserii liftback. Nejčastěji kupovaný ojetý automobil je bílý (3377 vozů), šedý (2532 vozů), modrý (2233 vozů) nebo černý (2014 vozů).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.