Jelikož počasí moc nepřálo, byl nakonec průběh závodu velmi zajímavý. Po závodech měli mechanici napilno a odtahové vozy si také přišly na své.
Zvítězil Mercedes Benz DTM.
Hned na úvod závodu se rozpršelo, a tak ke slovu přišel safety car, aby vozy trochu protáhly dráhu od kaluží. Závod začal trochu pomaleji, ovšem Mercedes DTM upaloval soupeřům i na vodě a za několik málo kol celé pole předjela posádka Enge-Mücke-Charouz o celý jeden okruh a o vítězství se pravidelnou jízdou postaral. Stáj BRT na Audi A4 DTM si nadělila kopec radosti již při pátečním sprintu, když porazila Mercedes DTM.
Po nezdařených kláních v Brně a Mostě se inženýři z Německa trochu podívali autům na zoubek a výsledkem je druhé místo z vytrvalostního závodu. Auto tentokrát fungovalo, a tak se Kostka, Bakkerud a Daniš podívali i na stupně vítězů a odvezli si stříbrný pohár. Další Mercedes mnoho nenajezdil a třetí místo tedy zůstalo otevřené i pro ostatní. V silně deštivém závodě ho nakonec vybojovala rakouská posádka Peham-Cvornjek s Porsche 997 GT3 Cup S. Rakušan Peham jezdil i Sports Car Challenge a na jeho jezdeckém stylu to zanechalo pozitivní stopy. Bramborová medaile pak spadla do klína jejich stájovým kolegům z G-Private Racing, tedy bývalému lyžaři Ortliebovi a Sagmeisterovi s dalším Porsche 997 GT3 Cup S. Tyto dvě posádky však bodují jen do MMČR, nikoli však do českého mistráku a třetí místo v něm a páté celkové si z Mostu odvezla trojice Dolák-Vencálek-Šenkýř na BMW M3 GTR. Zvítězili taktéž v klasifikaci do 3500ccm3, i když jim zle zatápěl mladý Mičánek s Porsche 997. Ovšem na vodě to Jermanovi moc nejelo a trápil se v soubojích s dvoulitry. Mičánek pak ztrátu na Šenkýře nedokázal urovnat a výsledkem pro dvojici Mičánek-Jerman bylo druhé místo v divizi 4 do 3500ccm3. Třetí v této kategorii skončila dvojice Kusín-Kotrba a čtvrté místo s dalším kolem navrch patřilo Ferrari 360 s dvojicí Vacík-Waszek.
Dvoulitrům kraloval Horňák s Valáškem na Renaultu Clio, ovšem souboj s Tech Futute znamenal napětí až do konce závodu. Duda s Hladíkem nakonec ztratili jen necelých deset vteřin, což na tak dlouhý závod není mnoho. Ze třetího místa v kubatůře se radoval Nýkodým s Matějovským, kteří jezdili s naftovým Seatem Leon Tdi.
Do cíle nedorazilo celkem deset vozů. Žádný velký zvukový koncert nepředvedl v Mostě stroj Corvette C5-R LMGT. Kroužil vydržel jen osm okruhů. Mezi těmi, kdož cíl neviděli byli i Válek, Kačírek, Navrátil, ale také Porsche SAG Aluminium, které se na cílové rovince nějak nedohodlo s BMW M3 s posádkou Ládík-Kotrba-Kusín a oba vozy skončily poničené mimo trať. Ze silných vozů pak nedokončilo Gallardo, ani Pagani Zonda s dvanátiválcem Mercedes, které nadějně bojovalo až do 55 kola.
Výsledky MMČR na okruzích v Mostě:
- 1. Enge-Charouz-Mücke – Mercedes Benz DTM
- 2. Kostka-Bakkerud-Daniš – Audi A4 DTM
- 3. Peham-Cvörnjek – Porsche 997 GT3 Cup S
- 4. Ortlieb-Sagmeister – Porsche 997 GT3 Cup S
- 5. Dolák-Šenkýř-Vencálek – BMW M3 GTR
- 6. Mičánek-Jerman – Porsche 997
- 7. Kusín-Kotrba – BMW M3
- 8. Vacík-Waszek – Ferrari 360
- 9. Horňák-Valášek – Renault Clio RS
- 10. Duda-Hladík – Renault Clio RS
V neděli máme na programu již druhé sprint závody divize 4, druhé jízdy formulek z divize 3 a čekají na nás I rychlé motokáry v jejich evropském šampionátu.
Vláďa Rožánek