Dálniční mýto pro nákladní vozy v Německu

Zavedení od 1. ledna 2005

Firma Toll Collect s.r.o. zřizuje a provozuje pro Spolkové ministerstvo pro dopravu, stavebnictví a bydlení nový systém k vybírání dálničního mýta pro nákladní automobily nad 12 tun podle ujeté vzdálenosti,.


Po řadě testů neexistuje pro Toll Collect žádný důvod k pochybnostem, že vybírání mýta může začít od 1. ledna 2005. „Technické předpoklady pro zavedení mýta jsou vytvořeny“, řekl Christoph Bellmer, předseda jednatelství firmy Toll Collect. Všechny dopravní a přepravní společnosti mají organizovat zavedení zařízení na evidenci poplatků (On-Board Units).


Systém placení mýta, který vyvinula firma Toll Collect nabízí v podstatě tři rozdílné možnosti

vyčíslení výše poplatku:

  • automatické zaúčtování přístrojem v autě (OBU)
  • manuálním zaúčtováním na terminálu
  • manuálním zaúčtováním přes internet

Systém automatického zaúčtování je založen na kombinaci technologie mobilních telefonů (GSM) se satelitním systémem GPS (Global Positioning System). Základem automatického zaúčtování je přístroj, umístěný v nákladním automobilu, který určí s pomocí satelitního signálu polohu vozu, stanoví délku ujeté cesty, automaticky vypočítá výši mýta a zašle data do výpočetního střediska firmy Toll Collect.


V květnu 2004 byl skončen vyhodnocovací test na celé síti dálnic s výslednou kvótou 99,2%.


Znalec potvrdil možnost masového zabudování přístrojů. V srpnu 2004 proběhl úspěšně velmi náročný test manuálního zaúčtování, který obsahoval přes 800 000 zaúčtovaných položek během 24 hodin. Testovací zaúčtování probíhalo přes internet a na terminálech mýta v celém Německu. Terminály potvrdily 97 % připravenost na provoz.


Po více než 63 prezentacích v Německu s více než 8 500 účastníky započala nyní firma Toll Collect svůj informační maraton i v cizině. Z Maďarska vede roadshow přes Českou republiku, Belgii, Itálii, Polsko a Dánsko až do Běloruska. Do konce roku navštíví Toll Collect 25 zemí a bude zde informovat o aktuálním stavu zavádění mýta pro nákladní vozy v Německu. Prostřednictvím prezentací nabízí firma uživatelům příležitost probrat dotazy při osobním rozhovoru.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...