Dakar pro Martina Macíka končí

Pátá etapa Rallye Dakar výrazně zkomplikovala účast kamionové posádky týmu KM Racing.

Na trio Martin Macík jr., Miloslav Janáček a Michal Mrkva

– dosedla po středečních problémech s turbodmychadlem opět smůla technického rázu. Zadřený zadní diferenciál ve čtvrteční etapě znamenal pro Macíkův tým v konečném důsledku konec na letošním Dakaru. Pátá etapa byla velmi rozbitá, prašná a rychlá, což se negativně projevilo v tom, že kluci museli už na desátém kilometru měnit prasklou gumu. Díky tréninku to zvládli na výbornou a ztrátu rychle dohnali.

Bohužel na 250. kilometru se zadřelo ložisko v zadním diferenciálu a posádka s číslem 525 musela vynechat několik průjezdových bodů, protože měla náhon pouze na přední nápravu. To je v rozporu s pravidly Rallye Dakar.

KM Racing ale absolvoval ještě šestou etapu.

V nejistotě a s čekání na verdikt o pokračování v soutěži. „Výsledkem stíhací jízdy je desáté místo a předjetí zhruba pětadvaceti vozů včetně továrních speciálů. Ukázali jsme, že jsme zkušený tým, který na bodování v Dakaru jednoznačně má. Děkujeme za podporu a již nyní začínáme plánovat příští ročník,“ vzkazuje pilot Martin Macík. Jury maratonské soutěže se nakonec rozhodla, že posádka s číslem 525 s LIAZEM v soutěži nemůže dále pokračovat.

„Snažili jsme se alespoň zůstat v závodě s velkou penalizací, ale vedení Dakaru se nakonec rozhodlo, že nemůžeme pokračovat. Je nám to líto, ale Dakar je také o štěstí, a to nám letos nepřálo. Myslím, že jsme si vedli dobře, a kdyby nás nezradila technika, mohlo vše dopadnout jinak,“ sdělil k neradostné události Martin Macík mladší. „Není všem dnům konec, už v tuto chvíli stavíme kamion pro příští ročník a připravujeme projekty, které nám pomohou s podporou startu na příštím Dakaru. Byla to dobrá zkušenost a jsme za ni vděční,“ doplnil Martin.

Opět se ukázalo, jak i nová technika dokáže být zrádná. Když není přáno, není dáno. (Posádka Martina Macíka ještě odstartuje do 6.etapy, ale po dojezdu do cíle Rallye Dakar opustí.)

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE ALL4

Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE...

Čistě elektrické MINI Countryman SE ALL4 poslalo se světa pár „čumkaret“. Jak si cestuje a užívá volnosti na jakémkoli povrchu díky pohonu všech kol ALL4. Jde to, protože tenhle crossover se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fanoušci rychlosti a motorsportu, připravte se na sezónu a akce!

Fanoušci rychlosti a motorsportu,...

Zakladatel týmu Effective Racing Vladimír Netušil představil detailní plán závodů Formule 3 pro nadcházející rok a navíc i novou inovativní možnost – zážitkové Paddock pasy, které...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...