Dakar pro Martina Macíka končí

Pátá etapa Rallye Dakar výrazně zkomplikovala účast kamionové posádky týmu KM Racing.

Na trio Martin Macík jr., Miloslav Janáček a Michal Mrkva

– dosedla po středečních problémech s turbodmychadlem opět smůla technického rázu. Zadřený zadní diferenciál ve čtvrteční etapě znamenal pro Macíkův tým v konečném důsledku konec na letošním Dakaru. Pátá etapa byla velmi rozbitá, prašná a rychlá, což se negativně projevilo v tom, že kluci museli už na desátém kilometru měnit prasklou gumu. Díky tréninku to zvládli na výbornou a ztrátu rychle dohnali.

Bohužel na 250. kilometru se zadřelo ložisko v zadním diferenciálu a posádka s číslem 525 musela vynechat několik průjezdových bodů, protože měla náhon pouze na přední nápravu. To je v rozporu s pravidly Rallye Dakar.

KM Racing ale absolvoval ještě šestou etapu.

V nejistotě a s čekání na verdikt o pokračování v soutěži. „Výsledkem stíhací jízdy je desáté místo a předjetí zhruba pětadvaceti vozů včetně továrních speciálů. Ukázali jsme, že jsme zkušený tým, který na bodování v Dakaru jednoznačně má. Děkujeme za podporu a již nyní začínáme plánovat příští ročník,“ vzkazuje pilot Martin Macík. Jury maratonské soutěže se nakonec rozhodla, že posádka s číslem 525 s LIAZEM v soutěži nemůže dále pokračovat.

„Snažili jsme se alespoň zůstat v závodě s velkou penalizací, ale vedení Dakaru se nakonec rozhodlo, že nemůžeme pokračovat. Je nám to líto, ale Dakar je také o štěstí, a to nám letos nepřálo. Myslím, že jsme si vedli dobře, a kdyby nás nezradila technika, mohlo vše dopadnout jinak,“ sdělil k neradostné události Martin Macík mladší. „Není všem dnům konec, už v tuto chvíli stavíme kamion pro příští ročník a připravujeme projekty, které nám pomohou s podporou startu na příštím Dakaru. Byla to dobrá zkušenost a jsme za ni vděční,“ doplnil Martin.

Opět se ukázalo, jak i nová technika dokáže být zrádná. Když není přáno, není dáno. (Posádka Martina Macíka ještě odstartuje do 6.etapy, ale po dojezdu do cíle Rallye Dakar opustí.)

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DS AERO SPORT LOUNGE: UMĚNÍ CESTOVAT

DS AERO SPORT LOUNGE: UMĚNÍ CESTOVAT

DS AERO SPORT LOUNGE (vlastní jméno): koncept DS představuje nový tvar automobilu s cílem využít jeho aerodynamickou účinnost jako hybatele avantgardy a objekt touhy DS AERO SPORT LOUNGE posouvá...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Tkanina z láhví: Čalounění sedadel z termoplastu PET

Tkanina z láhví: Čalounění sedadel z...

Nové Audi A3 s konceptem trvale udržitelného interiéru Pro sedadla jednoho vozu se zužitkuje až 45 láhví z PET o objemu 1,5 litru Z druhotných surovin se vyrábí mnoho dalších komponentů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DVĚ SVĚTOVÉ PREMIÉRY DS AUTOMOBILES NA ŽENEVSKÉM AUTOSALONU

DVĚ SVĚTOVÉ PREMIÉRY DS AUTOMOBILES NA...

Světová premiéra nového vozu, který obohatí řadu DS, kterou již tvoří DS 7 Crossback a DS 3 Crossback. Světová premiéra koncepčního vozu, elegantní a technologická ilustrace příchodu nové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DS 9: SÍLA ELEGANCE

DS 9: SÍLA ELEGANCE

DS 9 je velký sedan nové generace určený pro mezinárodní trhy. DS 9 je nesmírně elegantní a nabitý technologiemi. Je ztělesněním vynikající francouzské kvality značky DS na rychle se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektrizující závody: Goodyear potvrzen jako oficiální dodavatel pneumatik pro seriál Pure ETCR

Elektrizující závody: Goodyear potvrzen...

Společnost Goodyear se stává oficiálním dodavatelem pneumatik a zakládajícím partnerem prvního seriálu závodů cestovních vozů s plně elektrickým pohonem Pure ETCR. Goodyear vyvíjí na...