Divize Daimler Trucks učinila další krok k realizaci cíle „mobility bez emisí“
Dr. Albert Kirchmann, prezident a výkonný ředitel MFTBC prohlásil: „Studie Canter E-CELL podtrhuje naši strategii nabízet zákazníkům pro každý účel nejčistější a nejhospodárnější techniku pohonu.“
Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation (MFTBC), součást divize Daimler Trucks, vystavila v Hannoveru v září studii Fuso Canter E-CELL s elektrickým pohonem napájeným z akumulátorů. Pro Daimler Trucks je to další významný krok na cestě k realizaci mobility bez emisí v rámci globální iniciativy „Shaping Future Transportation“. Téměř nehlučný Canter E-CELL jezdí zcela bez emisí a na jedno nabití překoná přibližně 120 kilometrů, takže je ideálním nákladním vozidlem pro rozvážkovou dopravu v městských aglomeracích a dalších oblastech s mimořádným důrazem na ochranu životního prostředí.
Dr. Albert Kirchmann, prezident a výkonný ředitel MFTBC prohlásil: „Fuso Canter E-CELL je pro nás, po úspěšném zavedení lehkého nákladního vozidla Fuso Canter Eco Hybrid, dalším logickým krokem na cestě k mobilitě bez emisí. Studie podtrhuje strategii značky Fuso nabízet zákazníkům pro každý účel nejčistější a nejhospodárnější techniku pohonu.“
Pro praktický provoz koncipovaná studie Fuso Canter E-CELL je postavena na základě modelu Fuso Canter 3S13 s celkovou hmotností 3,5 tuny. Akumulátory jsou uloženy v rámu podvozku. Fuso Canter E-CELL nemá vůbec žádný spalovací motor, takže jezdí s nulovými emisemi. Nová studie MFTBC nabízí nejmodernější techniku a ukazuje, že elektrická mobilita bude díky tomu použitelná v blízké budoucnosti také pro nákladní vozidla.
MFTBC sází u všech svých modelů lehkých nákladních vozidel Fuso Canter na ohleduplnost vůči životnímu prostředí. Kromě nové studie s elektrickým pohonem je nejprodávanější modelová řada nákladních vozidel Daimler Trucks tvořena hybridní verzí a variantami poháněnými konvenčními vznětovými motory. V současnosti jezdí v Japonsku, Austrálii, Hongkongu, Irsku a v rámci velkého zkušebního provozu v britském hlavním městě Londýně téměř 1000 vozidel Fuso Canter Eco Hybrid. V závislosti na charakteru místní dopravy má Canter Eco Hybrid s hybridním pohonem, který kombinuje vznětový motor a elektromotor, spotřebu paliva nižší o deset až patnáct procent. Ve dvoutunové variantě je Canter Hybrid s průměrnou spotřebou 8,6 litru na 100 kilometrů v současnosti nejhospodárnějším nákladním vozidlem v Japonsku.
Také aktuální evropské provedení vozidel Fuso Canter poháněné vznětovým motorem hraje v oblasti ekologie první ligu. Toto lehké nákladní vozidlo má ve všech variantách celkové hmotnosti, motoru a výkonu nižší emise, než požadují limity v současnosti nejpřísnější dobrovolné emisní normy EEV (Enhanced Environmentally Friendly).
Společnost Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation (MFTBC) se sídlem v japonském městě Kawasaki je jedním z předních asijských výrobců užitkových vozidel. V roce 2009 prodala 99 500 lehkých, středně těžkých a těžkých nákladních vozidel a autobusů.