V Ženevě 2000 převedený koncept sportovního kompaktu v designu minivanu debutoval na evropském trhu koncem loňského roku a dnes je v mnoha zemích značně oblíbený u řidičů vyhledávající rychlejší jízdu.

Daihatsu však „neusnul na vavřínech“ a představil výkonnější verzi YRV-Turbo určenou těm, kteří od minivanu očekávají ještě větší požitek z jízdy. Nový přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.3 s elektronickým vstřikováním paliva a čtyřventilovou technikou dosahuje kromě vyššího výkonu 103 kW/140 k při 6400 ot./min také nejlepší točivý moment ve své třídě – 177 N.m při 3200 otáčkách za minutu. Turboefekt se projevuje už při relativně nízkých otáčkách a zásluhou technologie DVVT pracuje už v nižších a středních otáčkách s dostatečným točivým momentem, jehož plochá křivka umožní zrychlení prakticky v jakýchkoliv otáčkách.
Síla a točivý moment jsou přenášeny na přední kola elektronicky řízenou „inteligentní“ čtyřstupňovou převodovkou ESAT, která tak ideálně doplňuje nový motor.

Speciální aerodynamické prvky dodávají vozu patřičnou dynamiku a sportovního ducha, přičemž nízké těžiště přijde vhod při vyšších rychlostech. Řidič a spolujezdec sedí v poloskořepinových sedadlech, díky promyšlenému interiéru mají pocit jako by seděli ve velkoprostorovém vanu. Čtyřdveřová karosérie s délkou 3,7 metru poskytuje prostor pěti osobám, jejichž sedadla jsou umístěna v rozdílných výškách. O 75 mm vyvýšená zadní sedadla mohou být posunuta až o 15 mm a také individuálně nastavena.
Daihatsu YRV-Turbo nasazuje nová měřítka také v oblasti bezpečnosti. Tuhá a v mnoha bodech zesílená struktura karosérie dokáže dobře absorbovat nárazovou energii. Maximální ochranu cestujících zvyšují rovněž dvojice čelních a bočních airbagů, případně za příplatek ještě hlavové. Při nárazu jsou tak optimálně chráněny hlava, hruď i břicho cestujících. Dalšími bezpečnostními prvky jsou ABS s EBD a vpředu vnitřně chlazené brzdové kotouče.
Pro méně náročné řidiče jsou určeny verze 1.3 (64 kW/87 k a 120 N.m) nebo 1.0 (43 kW/58 k a 88 N.m). Silnější verze s mechanickou pětistupňovou převodovkou dosahuje rychlosti 175 km/h, zrychluje za 11,2 sekundy a spotřebuje šest litrů na sto kilometrů. Na přání je lze zkombinovat s pohonem všech kol.