To je zřejmě i jednou z příčin, proč to u nás trvá tak dlouho.
Původní německé formulace, postupně v podstatě převzaté Rakouskem a Slovenskem nechávají konečné rozhodování v podstatě na policistovi, přímo na místě a v daném okamžiku. To se zřejmě ani v disciplinovaném Německu příliš neosvědčilo.
A tak se dnes musí v SRN při sněhu, ledu a břečce jet na zimních, celoročních či M+S pneu. Při nedodržení hrozí pokuta 40€.
Podle výkladu /ADAC Motorwelt 11-2010/ mají zimní pneu lamely po celém profilu, celoroční jen ve středním pásu, M+S bývají označeny i pneu terénní, vhodné tak do hlubšího sněhu, ale ne na na mokrou vozovku.
U nás se celoroční pneumatiky příliš nedoporučují a prakticky se v nabídkách ani neobjevují.
Takže naše zákonodárce čeká konečné – již dlouho avizované rozhodnutí – pokud možno tak, aby zasáhlo alespoň příští zimu.