Rekordní sezona 2014 pro Citroën!
Pořadí pilotů 2014:
1. José-María López – Citroen, 2. Yvan Muller – Citroen, 3. Sébastien Loeb – Citroen.
Pohár konstruktérů 2014:
1. Citroën, 2. Honda: 3. Lada.
José María López
– dosáhl desátého vítězství v sezoně v prvním závodě v Macau po startu z pole position. Mistr světa pro rok 2014 tak ustavil nový rekord v počtu vítězství v sezoně. V silné konkurenci druhého závodu dokázal Yvan Muller zajet druhé místo.
Předposlední závod World Touring Car Championship 2014
– se odehrával za velkého dusna a před početnou diváckou kulisou. Tři Citroëny C-Elysée WTCC odstartovaly z prvních třech míst na startovním roštu. Výborně začal Sébastien Loeb, který byl na stejné úrovni s José María Lópezem. Poté donutil Séba k návratu na třetí místo Norbert Michelisz, který se zařadil hned za Argentince. Yvan Muller neměl dobrý vstup a na konci prvního kola figuroval na šestém místě za Lópezem, Micheliszem, Loebem, Tarquinim a Monteirem.
Loeb však byl očividně rychlejší než Michelisz a pokoušel štěstí v zatáčce Lisboa. Bohužel mu manévr nevyšel a Séb klesl na šestou pozici za Yvana Mullera. Mezitím se z balíku utrhl Pechito López a mířil za svým jubilejním vítězstvím. Ma Qing Hua předváděl svůj předjížděcí talent. Čínský pilot odstartoval až z 11. místa, aby se propracoval na osmou pozici. I přes početné pokusy o předjíždění v se pořadí na šachovnicovém praporku už nezměnilo. Dosažením desátého vítězství na Citroënu C-Elysée WTCC zaznamenal José María López také rekord v počtu nasbíraných bodů za sezonu. A šanci tento rekord ještě vylepšit měl Pechito o pár minut později.
Hned dva piloti se předvedli na startu druhého závodu:
Tiago Monteiro proklouzl mezi Valentem a Chiltonem a ujal se vedení, a Yvan Muller, který se posunul z 8. na 4. místo! V zatáčce Lisboa chyboval Valente, když se snažil dostat se před Monteira a byl předjet i Huffem, Mullerem a Micheliszem. Další za nimi, José María López se pohyboval na 6. místě, Ma Qing Hua byl devátý a Sébastien Loeb desátý.
Při několika příležitostech k předjíždění se piloti Citroënu postarali o rozruch v tomto závodě. Yvan Muller se neúprosně snažil o předjetí Huffa. José María López se pokoušel o totéž, ovšem s Hugem Valentem, zatímco Sébastien Loeb hledal cestu, jak se dostat nejprve přes Ma Qing Huu a poté i Toma Coronela.
V sedmém kole musel na trať safety car poté, co měl karambol Ma Qing Hua.
C Elysée WTCC číslo 33 skončil v bariéře z pneumatik v pasáži R Bend. Po restartu závodu se odstupy mezi vozy snížily. Na dohled cíle přišly technické potíže na Tiaga Monteira, který musel zpomalit. Do vedení se tak dostal Rob Huff a až do cíle odrážel snahy Yvana Mullera. Třetím na stupni vítězů se tak stal Hugo Valente, José María López a Sébastien Loeb finišovali pátí resp. šestí.
Výsledky – závod 1
- José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
- Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) +2’’741
- Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) +3’’661
- Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) +4’’055
- Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) +4’’589
- Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +5’’186
- Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) +9’’338
- Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC) +10’’008
Nejrychlejší kolo: José María López (2’27’’338)
Závod 2
- Rob Huff (Lada Granta 1.6T)
- Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) +0’’344
- Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1) +3’’352
- Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) +3’’990
- José María López (Citroën C-Elysée WTCC) +4’’285
- Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +4’’825
Nejrychlejší kolo: Rob Huff (2’27’’009)
Mistrovství světa – pořadí pilotů
- José-María López: 462 bodů
- Yvan Muller: 336
- Sébastien Loeb: 295
- Norbert Michelisz: 201
- Tiago Monteiro: 186
Mistrovství světa – Pohár konstruktérů
- Citroën: 1003 bodů
- Honda: 710
- Lada: 425
Co také řekli…
Xavier Mestelan, zástupce šéfa Citroën Racing:
„Blahopřeji José María Lópezovi, který tento víkend ukázal všechny své kvality. Neudělal sebemenší chybičku, naopak: pole position, vítězství v závodě a nejrychlejší kolo, to je jeho bilance. Byl to výkon, který charakterizuje celou jeho sezonu. Současně to bylo 17. vítězství pro Citroën C-Elysée WTCC tento rok, což je neuvěřitelný úspěch v naší vůbec první sezoně v této soutěži. Na konci sezony se vyrojilo mnoho faktů a statistických údajů. Ale jeden údaj převyšuje všechny – všichni naši piloti – José María López, Sébastien Loeb, Yvan Muller a Ma Qing Hua dokázali vyhrát závod. To je něco, na co můžeme být opravdu hrdí podobně jako na spolehlivost našich vozů. V další sezoně očekáváme mnohem silnější konkurenci, musíme proto pracovat, jak nejlépe umíme, abychom dokázali obhájit naše tituly.“
José María López:
„Co víc bych ještě mohl chtít? Vyhrát v Macau je zvláštní pocit. Byl to nejlepší způsob, jak završit celou sezonu, kterou považuji za vůbec nejlepší v mé kariéře. Očekával jsem, že Yvan bude právě na tomto okruhu neporazitelný. Ale společně jsme dosáhli tento výsledek. Auto bylo perfektní a byl jsem schopný najít správné tempo. Jel jsem naplno až do cíle, abych se vyvaroval chyb. Je na čase, abychom slavili, nejprve s týmem a pak i doma v Argentině. V roce 2015 budeme zase začínat od nuly. Už nebudu outsiderem, ale jedno vím jistě – budu obhajovat titul.“
Yvan Muller:
„Předně musím uznat, že Pechito odvedl dobrou práci a měl fantastickou sezonu a titul mu náleží právem. Také bravo pro celý Citroën: je to skvělý výkon vyhrát Pohár konstruktérů a v pilotech první tři místa. Druhý závod byl vzrušující: trochu času jsem ztratil na Roba Huffa ve vlásence, ale rázem jsem byl zpátky v nejrychlejší pasáži. Bohužel už nebyla žádná šance, jak ho předjet bez rizika havárie. Tato sezona byla pro mě obtížnější než předcházející a proto se chystám přes zimu hodně pracovat, abych byl v příštím roce lepší.“
Sébastien Loeb:
„Měl jsem o tomto víkendu dobré i horší chvíle. Obecně jsem se svým výkonem spokojený, v obou kvalifikacích i závodech. Byl jsem jedním z mála pilotů, kterým se podařilo předjetí. Ale pohledem celé sezony jsem byl jezdcem v balíku. Možná jsem byl na startu závodu 1 příliš horlivý, a tak se Michelisz dostal přede mě. V druhém závodě jsem se řítil do zdi, ale ustál jsem to. Vše, co jsem letos nastřádal za zkušenosti, využiji příští sezonu!“
Ma Qing Hua:
„Věděl jsem, že to budou těžké závody, zvláště když startujete z 11. místa. Ale v závodě číslo 1 se mi podařilo urvat několik míst. V druhém jsem bojoval s Coronelem, který mě uzavřel. Zkusil jsem mu proklouznout vnější stranou, ale překvapil mě stopou, kterou zvolil. Bohužel na špatné straně dráhy. Moje auto se nedalo ovládat a šlo do zdi.“
Více na www.citroen.cz
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií