Citroëny C-Elysée WTCC s vynikajícími výsledky na FIA WTCC na okruhu v Suzuce (25. – 26. 10. 2014)

Pechito ve stopách J.M.Fangia se stal mistrem světa 2014.

1peusvyc999

Díky José María Lópezovi

– si Citroën dva týdny po vítězství v Poháru konstruktérů mistrovství světa rozšířil svou sbírku o titul mezi piloty. Závodní víkend na okruhu v Suzuce viděl rovněž deváté prvenství Pechita v této sezoně. Na podiu v prvním závodě nechyběl ani Sébastien Loeb. José María López je prvním Argentincem od dob Juana Manuela Fangio před 57 lety, který vyhrál mistrovství světa v motoristickém sportu. K tomuto triumfu se přiblížil už v sobotu, když vybojoval pole position pro první závod. Pilotovi Citroënu s číslem 37 by k titulu FIA WTCC stačilo zajet čtvrté místo, nicméně chtěl vše zařídit ve velkém stylu.

José María López hned po zhasnutí startovních světel

– předvedl svůj nejlepší start za celou sezonu a před první zatáčkou vedl před Yvanem Mullerem. Sébastien Loeb, který vyrážel ze startovního roštu jako třetí, neměl dobrý začátek a na konci prvního kola už byl za Tomem Chiltonem a Hugem Valente pátý. Oba vedoucí Citroëny se ostatním vzdalovaly těsně po boku. Ale o několik kol dále měl Yvan Muller defekt zadní pneumatiky. Jeho obavy byly naplněny a čtyřnásobný světový šampion musel v polovině závodu odstoupit. To hovořilo jasnou řečí o držiteli titulu mistra světa, nicméně celý tým zůstal stoprocentně soustředěný. První vůz a José María López se blížil k zaslouženému úspěchu, zatímco druhý Citroën se Sébastienem Loebem dojížděl v balíku. Souboj mezi Chiltonem a Valentem nahrál Loebovi, který se prosmýkl opět na třetí pozici.

V cíli závodu tak mohl Citroën Total Team slavit s novým světovým šampionem, který oblékl pro Argentinu typický azurovo-bílý dres s číslem 37.

Ale i přes všeobecné úsměvy museli mechanici připravit vozy pro druhý závod

Loeb, Muller a López startovali z pozic číslo 8, 9 a 10. Yvan Muller se v první zatáčce stihl protáhnout kolem svých největších soupeřů. Na konci prvního kola byl šestý před Sébem a Pechitem. Všechny tři Citroëny byly na sebe těsně nalepené za Hugem Valentem. Muller zkusil štěstí v pátém kole. Dva vozy měly kolizi a Valente byl nucen odstoupit. López využil mezery k tomu, aby se dostal před Loeba. Až do šachovnicového praporku už ke změnám nedošlo a Citroëny dojely na 5., 6. a 7. místě.

Výsledky závodu 1

  1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
  2. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1) +8’’473
  3. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +9’’693
  4. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) +10’’414
  5. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1) +12’’153

Nejrychlejší kolo: José María López en 2’09’’279

 Výsledky závodu 2

  1. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)
  2. Dusan Borkovic (Chevrolet RML Cruze TC1) +1’’725
  3. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) +4’’360
  4. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) +5’’497
  5. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) +6’’116
  6. José María López (Citroën C-Elysée WTCC) +6’’346
  7. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +6’’665

Nejrychlejší kolo: Gabriele Tarquini en 2’09’’063

 Mistrovství světa – pořadí pilotů

  1. José María López 422
  2. Yvan Muller 305
  3. Sébastien Loeb 275
  4. Tiago Monteiro 174
  5. Norbert Michelisz 169

 Mistrovství světa – Pohár konstruktérů

  1. Citroën Total 927
  2. Honda 649
  3. Lada 371

Co také řekli…

Yves Matton, šéf Citroën Racing:

„José María López je skvělým mistrem světa, pro Citroën, pro Argentinu i pro FIA WTCC! Jsme šťastní, že jsme mu pomohli vyhrát titul. Je to závodník, který nezáří jen svými výkony, ale také lidskými vlastnostmi. Po vítězství v Poháru konstruktérů je tento titul dalším naším úspěchem ve světovém šampionátu po dvou týdnech. Za poslední čtvrt století se podařilo Citroën Racing vyvinout ojedinělé know-how, které mu dovolilo triumfovat v různých disciplínách – rally – raidech, WRC a nyní i ve WTCC. Tato stabilita se zrodila z naší soudržnosti, která se ukázala jako klíčová pro úspěch v naší první sezoně v této disciplíně.“

José María López:

„Je to úžasný pocit. Stejně jako kdykoli před tím musím poděkovat všem lidem. Děkuji mé rodině, všem, kteří mi pomáhali, i když to bylo vždy těžké, a také Citroënu za šanci, kterou jsem dostal při řízení C-Elysée. Díky také všem inženýrům a mechanikům. Všem stejně, protože se o moje auto starají společně. Je opravdu zvláštní vyhrát právě tady, na okruhu, který patřil mezi nejoblíbenější Ayrtona Senny. On tady vyhrál dva tituly a já jsem pyšný, že se mi podařilo udělat stejnou věc. Je pro mě ctí, že jsem napodobil Juana Manuela Fangia jako argentinského mistra světa. Hlavně díky jemu naše země miluje motoristický sport a jsem hrdý na to, že jsem ji mohl reprezentovat ve FIA WTCC.“

Sébastien Loeb:

„Měl jsem strašný start závodu číslo 1. Mačkal jsem špatná tlačítka. Byl jsem na startu pátý, a bylo obtížné najít na tomto okruhu nějakou skulinu. Zůstával jsem ale s piloty přede mnou v kontaktu a hledal sebemenší příležitost. Nakonec se těsně před koncem jedna naskytla. Je skvělé se zase dostat na podium.“

Yvan Muller:

„Tento víkend byl tak trochu reprezentativní pro celou moji sezonu. S chronickým nedostatkem úspěchu. Brzo v závodě číslo 1 jsem cítil, jak moje zadní kolo prokluzuje, aby se píchnutí pneumatiky později potvrdilo. Do druhého závodu jsem odstartoval dobře přilepený na Huga Velenteho. Nebylo snadné se před něho dostat.“

 Více na http://www.citroen.cz

 

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...