Citroën Total Team si zabezpečil první titul FIA WTCC už v Šanghaji, nyní ho čeká Japonsko.
Závod začne v pátek 24. října
– prvním volným tréninkem v 13.30 hod. Další dva tréninky budou v sobotu od 9.20 a 11.20, kvalifikace je na programu v 15.30. V neděli se pojedou dva závody v rychlém sledu – v 14.30 a 15.40. místního času.
José María López
– by se současně mohl stát prvním argentinským pilotem, který získá titul mistra světa FIA po legendárním Juanu Manuelu Fangiovi, který vybojoval svůj pátý a poslední titul v roce 1957.
Suzuka International Circuit
– který leží 400 kilometrů jihovýchodně od Tokia, nedaleko Nagoje, je známý především díky Formuli 1 GP už od roku 1987. Po třech letech 2008 – 2010 v Okayama je FIA WTCC šampionát napočtvrté zpátky v Japonsku. Oproti jiným letům budou tentokráte TC1 používat „velký“ okruh měřící 5807 metrů.
„To je vskutku dobrá zpráva. Předtím jsme se museli spokojit s kratší, dvoukilometrovou dráhou,“ uvedl Yvan Muller. „Popravdě řečeno všichni piloti to cítili jako křivdu, když musí po celém světě jezdit na nezajímavých „polovičních“ okruzích, na kterých je takřka nemožné předjíždět. Nyní naše auta budou moci předvést vše, čeho jsou schopné.“
„Už se nemohu dočkat, až budu na dráze s mým Citroënem C-Elysée WTCC,“ řekl čtyřnásobný světový šampion. „Není tam mnoho úzkých zatáček, ale dráha je poskládaná z navazujících rychlých vlásenek. Je to typ okruhu, na kterém člověk potřebuje najít správnou rychlost, aby dosáhl nejrychlejšího času.“
Tlak na Pechita
V 11. podniku sezony je velký tlak na José María Lópeze. Argentinský pilot má na čele šampionátu komfortní náskok díky pěti pole position, osmi vyhraným závodům a sedmi vybojovaným umístěním na podiu. Tyto výkony mu až dosud vynesly 384 bodů, druhý muž v pořadí, Yvan Muller, který ještě může do boje o titul promluvit, disponuje 291 body.
Aby byl Pechito korunován již v Suzuce, potřebuje získat 17 bodů, což představuje ekvivalent jednoho druhého místa v cíli. Z pohledu dosavadní statistiky se dá očekávat, že titul získá už po prvním závodě.
„Musím zůstat koncentrovaný až do konce. Na začátku sezony mě ani nenapadlo, že bych mohl myslet na titul. Hlavně jsem chtěl pomáhat týmu splnit jeho cíle. I když jsem vedl pořadí mistrovství světa už od kvalifikace v Marákeši, bránil jsem se myslet na titul až do doby, než jsem vyhrál oba závody v Argentině. V Šanghaji jsem byl víc nervózní než kdykoli jindy, protože jsem cítil, že ta chvíle se přiblížila,“ připouští. „Za svou kariéru už jsem vyhrál několik titulů, ale musím říci, že šance na titul mistra světa předčí úplně všechno, co bylo dosud. Jsem teď pod velkým tlakem a musím ho zvládnout.“
V Argentině, kde jsou závody cestovních vozů pomalu zákonem, jsou očekávání vysoká. S celým národem v zádech se může Pechito stát prvním mužem jejich země, kdo vyhraje FIA World Championship od dob Juana Manuela Fangia!
Rok 2015 cílem pro Mullera a Loeba
I když má Ivan Muller ještě teoretickou šanci na titul, nemá velké iluze: „Podle mě moje mistrovské naděje už jsou pryč. Výsledky malého výletu do Číny mi to jen potvrdily. To ale jako obvykle neovlivní můj profesionální přístup před blížícím se finálovým kolem. Ale nyní už svoje hlavní úsilí směřuji k příštímu roku. Potřebujeme se zlepšit v několika směrech. Můžeme najít nová nastavení a vylepšit naše znalosti a používání pneumatik. Také naše konkurence nebude spát na vavřínech.“
Třetí muž mistrovství světa Sébastien Loeb je v podobném rozpoložení jako jeho kolega.
„Tato sezona je o stavění lepších základů pro silnější výkony v příštím roce. Už to říkám od Spa-Francorchamps, musím se zlepšit hlavně v jízdě v balíku. Bohužel se to ukázalo v Šanghaji, ale člověk může pořád doufat v lepší závod. Rád se vracím do Japonska, kde mám některé z mých fanoušků. Jsem si jistý, že budou i v Suzuce a podpoří nás.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií