Citroën startuje dnes v pátek s C-Elysée WTCC na předposledním závodu světového šampionátu FIA WTCC 2014: Suzuka International Circuit

Citroën Total Team si zabezpečil první titul FIA WTCC už v Šanghaji, nyní ho čeká Japonsko.

Závod začne v pátek 24. října

– prvním volným tréninkem v 13.30 hod. Další dva tréninky budou v sobotu od 9.20 a 11.20, kvalifikace je na programu v 15.30. V neděli se pojedou dva závody v rychlém sledu – v 14.30 a 15.40. místního času.

José María López

– by se současně mohl stát prvním argentinským pilotem, který získá titul mistra světa FIA po legendárním Juanu Manuelu Fangiovi, který vybojoval svůj pátý a poslední titul v roce 1957.

Suzuka International Circuit

– který leží 400 kilometrů jihovýchodně od Tokia, nedaleko Nagoje, je známý především díky Formuli 1 GP už od roku 1987. Po třech letech 2008 – 2010 v Okayama je FIA WTCC šampionát napočtvrté zpátky v Japonsku. Oproti jiným letům budou tentokráte TC1 používat „velký“ okruh měřící 5807 metrů.

„To je vskutku dobrá zpráva. Předtím jsme se museli spokojit s kratší, dvoukilometrovou dráhou,“ uvedl Yvan Muller. „Popravdě řečeno všichni piloti to cítili jako křivdu, když musí po celém světě jezdit na nezajímavých „polovičních“ okruzích, na kterých je takřka nemožné předjíždět. Nyní naše auta budou moci předvést vše, čeho jsou schopné.“

„Už se nemohu dočkat, až budu na dráze s mým Citroënem C-Elysée WTCC,“ řekl čtyřnásobný světový šampion. „Není tam mnoho úzkých zatáček, ale dráha je poskládaná z navazujících rychlých vlásenek. Je to typ okruhu, na kterém člověk potřebuje najít správnou rychlost, aby dosáhl nejrychlejšího času.“

Tlak na Pechita

V 11. podniku sezony je velký tlak na José María Lópeze. Argentinský pilot má na čele šampionátu komfortní náskok díky pěti pole position, osmi vyhraným závodům a sedmi vybojovaným umístěním na podiu. Tyto výkony mu až dosud vynesly 384 bodů, druhý muž v pořadí, Yvan Muller, který ještě může do boje o titul promluvit, disponuje 291 body.

Aby byl Pechito korunován již v Suzuce, potřebuje získat 17 bodů, což představuje ekvivalent jednoho druhého místa v cíli. Z pohledu dosavadní statistiky se dá očekávat, že titul získá už po prvním závodě.

„Musím zůstat koncentrovaný až do konce. Na začátku sezony mě ani nenapadlo, že bych mohl myslet na titul. Hlavně jsem chtěl pomáhat týmu splnit jeho cíle. I když jsem vedl pořadí mistrovství světa už od kvalifikace v Marákeši, bránil jsem se myslet na titul až do doby, než jsem vyhrál oba závody v Argentině. V Šanghaji jsem byl víc nervózní než kdykoli jindy, protože jsem cítil, že ta chvíle se přiblížila,“ připouští. „Za svou kariéru už jsem vyhrál několik titulů, ale musím říci, že šance na titul mistra světa předčí úplně všechno, co bylo dosud. Jsem teď pod velkým tlakem a musím ho zvládnout.“

V Argentině, kde jsou závody cestovních vozů pomalu zákonem, jsou očekávání vysoká. S celým národem v zádech se může Pechito stát prvním mužem jejich země, kdo vyhraje FIA World Championship od dob Juana Manuela Fangia!

Rok 2015 cílem pro Mullera a Loeba

I když má Ivan Muller ještě teoretickou šanci na titul, nemá velké iluze: „Podle mě moje mistrovské naděje už jsou pryč. Výsledky malého výletu do Číny mi to jen potvrdily. To ale jako obvykle neovlivní můj profesionální přístup před blížícím se finálovým kolem. Ale nyní už svoje hlavní úsilí směřuji k příštímu roku. Potřebujeme se zlepšit v několika směrech. Můžeme najít nová nastavení a vylepšit naše znalosti a používání pneumatik. Také naše konkurence nebude spát na vavřínech.“

Třetí muž mistrovství světa Sébastien Loeb je v podobném rozpoložení jako jeho kolega.

„Tato sezona je o stavění lepších základů pro silnější výkony v příštím roce. Už to říkám od Spa-Francorchamps, musím se zlepšit hlavně v jízdě v balíku. Bohužel se to ukázalo v Šanghaji, ale člověk může pořád doufat v lepší závod. Rád se vracím do Japonska, kde mám některé z mých fanoušků. Jsem si jistý, že budou i v Suzuce a podpoří nás.“

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...