Citroen na Rallye Itálie Sardinie (18. – 21. května)

Mistrovství světa v rallye 2006 má za sebou 6 podniků a Sébastien Loeb s Danielem Elenou týmu Kronos Total Citroën nastřádali čtyři vítězství v řadě a vedou hodnocení pilotů i konstruktérů.

K pokračování této úspěšné série a uhájení prvních míst nasazuje tým na další podnik, Rallye Itálie – Sardinie, dva vozy Citroën Xsara WRC specifikace 2006 pro posádky Sébastien Loeb – Daniel Elena a Xevi Pons – Carlos Del Barrio. Stejně jako od začátku letošního ročníku je třetí Xsara WRC určena pro dvojici Dani Sordo – Marc Marti, která je podporována španělskými partnery. Úřadující světový šampión juniorů Sordo má k dispozici vůz specifikace WRC 2005, tedy s odlišnou povolenou elektronikou.

Ve svém v pořadí třetím ročníku v kalendáři MS sice Sardinie zachovává typický charakter tratí, ale přináší i řadu novinek a změn v itinerářích. „Pro mě to znamená 52 procent úplně nových poznámek,“ tvrdí zkušený spolujezdec Elena, od vítězství v Argentině spoludržitel světového rekordu mezi spolujezdci.

Během předcházejících ročníků měla většina účastníků možnost ověřit si, nakolik platí typické konstanty pro tento terén – slunce a písek bez ustání. Na tyto podmínky si vozy Citroën zvykaly v péči techniků z týmu Citroën Sport během testování, jehož se aktivně za volanty zúčastnili Loeb a Pons. A na paškál si vzali především pneumatiky BFGoodrich.

Sardinie v kostce

Letošní ročník se jede o tři týdny později než před rokem. Celková délka je 1140,18 km, z toho je 344,94 km měřených v 18 rychlostních zkouškách na 9 odlišných trasách, které se dvakrát opakují. Seznámení s tratí bylo na programu včera v úterý 16. května a bude dnes ve středu 17. května od 9 do 20 hodin. Centrem rallye je Olbia, třicet kilometrů jižně od Porto Cervo. Asistenční park se nachází v prostoru, který byl pro něj vytvořen v roce 2004 – v obchodním přístavu Olbia. Trať shakedownu, kterou absolvují jezdci zítra ve čtvrtek 18. května od 8 do 12 hod., je stejná jako loni. Měří 4,31 km, a je na okruhu ‘La Crucitta’, Sant’Antonio di Gallura. Slavnostní zahájení a start se koná zítra ve čtvrtek 18. května ve 20 hod. v Porto Cervo. Na stejném místě bude i slavnostní pódium v neděli 21. května ve 14.15 hod.

  • 1. etapa – pátek 19. května: 459,52 km, z toho 129,64 km měřených. Start v asistenčním parku v 8 hod. RZ 1 ‘Terranova’ (24,10 km) – RZ 2 ‘Onani’ (18,47 km) – RZ 3 ‘Siniscola’ (22,25 km) – Seskupení 13 hod. / 20 min. – Asistence A (13.20 hod. / 30 min.) – RZ 4 ‘Terranova’ – RZ 5 ‘Onani’ – RZ 6 ‘Siniscola’ – Asistence B (18.50 hod. / flexi-servis 45 min.). Cíl kolem 22.25 hod.
  • 2. etapa – sobota 20. května: 400,98 km, z toho 137,36 km měřených. Start v Olbii v 8 hod. Asistence C (8 hod. / 10 min. ) – RZ 7 ‘Loelle’ (25,20 km) – RZ 8 ‘Monte Lerno’ (31,20 km) – RZ 9 ‘Su Filigosu’ (12,28 km) – Seskupení (12.30 hod. / 20 min.) – Asistence D (12.50 hod. / 30 min.) – RZ 10 ‘Loelle’ – RZ 11 ‘ Monte Lerno’ – RZ 12 ‘ Su Filigosu’ – Asistence E (17.40 hod. / flexi-servis 45 min.). Cíl kolem 21.15 hod.
  • 3. etapa – neděle 21. května: 279,68 km, z toho 77,94 km měřených. Start v 7 hod. Asistence F (7 hod. / 10 min.) – RZ 13 ‘San Giacomo’ (13,46 km) – RZ 14 ‘La Prugnola’ (9,59 km) – RZ 15 ‘Campovaglio’ (15,92 km) – Seskupení Arzachena (10.18 hod. / 15 min.) – RZ 16 ‘ La Prugnola’ – RZ 17 Campovaglio’ – RZ 18 ‘San Giacomo’ – Asistence G (13.14 hod. / 20 min.) – Cíl Porto Cervo ve 14.15 hod..

Tři RZ jsou nové (‘Siniscola’, ‘La Prugnola’, ‘Campovaglio), z 90 procent změněné jsou RZ ‘Onani’, ‘Su Filigosu’ a ‘San Giacomo’, z 50 % ‘Terranova’ a ‘Monte Lerno’.

Loeb: Těším se na legendární zkoušky

Loňský vítěz a úřadující světový šampión Loeb bude v pátek otevírat trať. A během úvodních 65 kilometrů první zajímavé rychlostní zkoušky ho čeká vymetání tratě pro ostatní startovní pole. „Taktika je jednoduchá – ostatně jinou ani neznám. Uhánět tak rychle, jak jen to bude možné. Věřím, že po prvním dnu budeme v pozici, na které se uvažuje o celkovém vítězství,“ říká Loeb.

Sébastien Loeb kráčí letošním ročníkem MS naprosto suverénně. Paradoxně tak prožil nejslabší chvilku už při zahajovací rallye v Monte Carlu, resp. v první, páteční den. Po šňůře čtyř vítězství v řadě stojí Loeb před Sardinií. „Je to super země a velmi sympatická s nádhernou středomořskou atmosférou. V roce 2004 jsem tu sice prožil zklamání, ale loni už to bylo lepší, když nejhorší zkoušky byly eliminovány. Pro letošek mi spolujezdec Elena anoncoval, že trať je z poloviny nová. To je určitě vzrušují, zvláště když si budeme moci zajet fascinující legendární rychlostní zkoušky.“

Van Dalen: Udržet náskok!

Xavier Pons nebyl zatím příliš spokojen se svými výsledky na šotolinových površích v Mexiku a Argentině. Tam však po karambolu v prvním dni využil pravidla superally ve dvou následujících etapách a dojel si pro svůj nejlepší výsledek v MS.

„Pro Xeviho to byl dvojnásob důležitý krok,“ říká Marc Van Dalen, týmový šéf Kronosu. „Mohl si najet velký počet soutěžních kilometrů v obtížných podmínkách a navíc si pozvedl sebevědomí. Na Sardinii jel už dvakrát a také ve zkušebním ročníku. Shrnuto – všechno nasvědčuje tomu, že by mohl získat dobrý výsledek a pomoci týmu body pro Pohár konstruktérů.“

Stájový šéf se ještě vrací k předchozí šňůře úspěchů. „Je na ní vidět skvělá práce lidí z Citroën Sport na vývoji auta 2006, které je konkurenceschopné na všech druzích povrchů. V současnosti ovšem značně roste úloha práce i našeho týmu, už to není jen o tom, že dostaneme „zakonzervované“ tovární auto. Když jsme zahajovali sezonu s hostujícími Loebem a Elenou, chtěli jsme předně umožnit jim obhajobu titulu mistra světa. Titul v Poháru konstruktérů nevypadal v té době jako priorita. Vítězství Séba, konkurenceschopnost Xsary a její spolehlivost v šesti rallye ovšem velí nevypustit ani tento titul ze zřetele. Proto budeme teď dělat všechno, abychom náš náskok na čele poháru udrželi. Séb je náš s nikým nesrovnatelný dodavatel bodů, i Xevi nám ještě může hodně přinést. O sám nebyl příliš spokojen s šotolinovými výsledky. Ale v Argentině dosáhl nejlepšího času před Marcusem Grönholmem v obtížných podmínkách na trati. To mělo velký dopad na jeho psychiku a znovu se mu vrátila sebedůvěra.“

Pons: Už žádné chyby!

Xevi Pons je na Sardinii potřetí, nicméně za znalce místních poměrů se nepovažuje. „V roce 2004 jsem startoval v juniorech. Sardinská trať není pro malá auta kategorie Super 1600 svými úzkými a kamenitými cestami z nejlehčích. Těžká byla i pro nás, když jsme měli ve dvou etapách velké problémy technické. V roce 2005 jsem už měl k dispozici velké auto WRC, ale přechod také nebyl snadný. Jen jsem konstatoval, že film se odvíjí a hodně zrychluje. Teď nás čeká další šotolina. Mám ji stejně rád jako asfalt. Na šotolině v Mexiku nás zaskočil technický problém. V Argentině jsme udělali chybu hned v první etapě, když jsme do té doby jeli ve slušném rytmu. Nakonec jsme viděli, že můžeme i na takovém povrchu jezdit rychleji. Nesmíme dělat zbytečné chyby. Máme teď k dispozici vynikající auto, BFGoodrich nám dodává nejlepší pneumatiky a náš tým mě všemožně podporuje. Proto bych rád na Sardinii přispěl maximem bodů do hodnocení Poháru konstruktérů.“

Bilance týmu Kronos Racing

Kronos Racing se na Sardinii poprvé představil v roce 2004 s jedním vozem Citroën Xsara WRC, který pilotoval Juuso Pykälistö / Mika Ovaskainen (vypadli) a v roce 2005 s dvěma vozy Xsara obsazenými posádkami J. Pykälistö / M. Ovaskainen (8.) a Manfred Stohl / Ilka Minor (9.).

V J-WRC stály na startu dva vozy Citroën C2 Super 1600 a Dani Sordo / Marc Martí (1. ‘Junior’) a Kris Meeke / Chris Patterson (3.). Sébastien Loeb a Daniel Elena skončili ve druhé etapě zahajovacího ročníku (2004). A prosadili se v roce 2005 (1.).

Xevi Pons debutoval s Oriolem Juliaem v roce 2004 (Fiat Punto Super 1600 / vypadl), v roce 2005 (Peugeot 206 WRC / vypadl).

Carlos Del Barrio absolvuje nyní premiéru.?

Dani Sordo debutoval na Sardinii loni (Citroën C2 Super 1600 / 1. ‘Junior’). Jeho spolujezdec Marc Martí má na kontě dvě účasti – v roce 2004 (Carlos Sainz / Citroën Xsara WRC / 3.) a 2005 (Dani Sordo / Citroën C2 Super 1600 / 1. ‘Junior’).

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První u nehody – dokážete pomoci ve stresu?

První u nehody – dokážete pomoci ve...

Dopravní nehoda je bohužel často místem se silnými emocemi, a to nejen u postižených účastníků, ale i na straně lidí, kteří se náhle na silnici ocitnou v roli laiků záchranářů. Vliv...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...