Nejrychlejší časy:
- 1. etapa – RZ 1 : Marcus Grönholm (Ford Focus) – RZ 2 : Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 3 a 4 : Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 5 a 6 : S. Loeb – RZ 7 : D. Sordo – RZ 8 : S. Loeb – RZ 9 : D. Sordo – RZ 10 : S. Loeb.
- 2. etapa – RZ 11, 12 a 13 : S. Loeb – RZ 14 : Chris Atkinson (Subaru Impreza) – RZ 15 : S. Loeb – RZ 16 : Jari-Matti Latvala (Ford Focus).
- 3. etapa – RZ 17, 18 : Mikko Hirvonen – RZ 19 : JM. Latvala – RZ 20 : Petter Solberg (Subaru Impreza).
Nejlepší časy celkem: S. Loeb, 9 – D. Sordo, 4 – M. Hirvonen a JM. Latvala, 2 – M. Grönholm, C. Atkinson a P. Solberg, 1.
Vedení v soutěži: RZ 1 : M. Grönholm – RZ 2 až 3 : S. Loeb – RZ 4 : D. Sordo – RZ 5 až 20 : S. Loeb.
Konečné pořadí 1. Rallye Irsko:
- 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 3:01:39,2 hod.
- 2. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 53,4 s
- 3. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 1:48,2 min.
- 4. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 2:17,7
- 5. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 3:55,8
- 6. G. Wilks/P. Pugh (Subaru Impreza) + 5:57,9
- 7. M. Wilson/M. Orr (Ford Focus) + 10:04,9
- 8. G. McHale/A. Harryman (Ford Focus) + 11:08,3
- 9. A. Mikkelsen/O. Floene (Ford Focus) + 13:08,2
- 10. N. McShea/M. Clarke (Subaru Impreza) + 16:32,1
Mistrovství světa FIA – Pohár konstruktérů:
1. Ford, 194 – 2. Citroën Total, 173 – 3. Stobart, 80 – 4. Subaru, 79 – 5. OMV Kronos Citroën, 43 – 6. Munchis, 14.
Mistrovství světa FIA – Pohár pilotů:
1. S. Loeb, 110 – 2. M. Grönholm, 104 – 3. M. Hirvonen, 89 – 4. D. Sordo, 61 – 5. P. Solberg, 42 – 6. H. Solberg, 34 – 7. JM. Latvala, 30 – 8. Atkinson, 29 – 9. M. Stohl, 12 – 10. F. Duval, 12 – 11. T. Gardemeister, 10 – 12. J. Kopecký, 10 – 13. D. Carlsson, 9 – 14. M. Wilson, 8 – 15. G. Galli, 5…
Závěrečná etapa prvního ročníku Irské rallye potvrdila to, co její předcházející dějství. Sébastien Loeb s Danielem Elenou dojeli do cíle na Esmerald Isle první následováni stájovými kolegy z Citroën Sport Dani Sordem a Marc Martím.
Závěr předposlední, 15. soutěže v letošním kalendáři mistrovství světa, se odehrával stejně jako předchozí etapy celého víkendu na mokrých a kluzkých cestách. Nabídl také zcela typické místní počasí – po vydatných lijácích občas vykouklo nesmělé sluníčko. Už u nedělní snídaně se hlavní aktéři v týmu shodli na tom, že právě poslední etapa může být nejzáludnější ze všech od pátečního startu a proto musejí věnovat řízení maximální pozornost a pro udržení slibného náskoku přidat i opatrnost. Jejich taktika zněla – jet rychle, ale bezpečně.
„Double je veliké zadostiučinění,“ hodnotil Guy Fréquelin, sportovní ředitel Citroën Sport. „Když jsme se připravovali na tuto soutěž, uvědomovali jsme si, že to bude boj o přežití. O irské rallye nikdo nevěděl nic dopředu, ale my jsme se dokázali úspěšně přizpůsobit podmínkám a specifikům tohoto podniku, úzkým, rychlým a nerovným silnicím. A pokud jejich profil nebyl z nejnáročnějších, vše ztížilo počasí, které zalilo tratě proudy vody a nánosy bláta, nechyběla ani mlha. Byla to obrovská výzva pro všechny v Citroën Sport, kteří ji zvládli. Vítězství Sébastiena s Danielem je posunulo do velice výhodné pozice, aby měli nakonec titul. Potřebují nyní získat jen čtyři body, i kdyby Marcus Grönholm ve Walesu vyhrál. To odpovídá pátému místu. Chtěl bych rovněž poblahopřát Danimu a Marcovi k pozoruhodnému výkonu během víkendu. Naše třetí double v tomto roce na asfaltu napovídá mnohé o síle a potenciálu C4 WRC. Zatím jsme byli úspěšní na všech druzích povrchu, ať na suchých a hladkých tratích nebo na mokrých a hrbolatých.“
Sébastien a Daniel získali už osmé prvenství v této sezoně a 36. v jejich kariéře ve WRC. „Trochu nás vyděsil problém s tlumičem už na druhé rychlostní zkoušce, a tak byl start hodně stresující. Ale velice brzy jsme našli svoje tempo a ocitli jsme se v pozici, která zvýšila naše šance na zisk titulu mistrů světa. To je šance, kterou si nemůžeme dovolit pustit. Obtížné bylo, jak na náročných tratích zvládnout vysokou rychlost našeho auta C4 WRC. Nebylo to snadné a jsem velice rád, že jsem ve Sligu vyhrál,“ uvedl Loeb.
Dani Sordo po svém druhém místě řekl: „Byla to víc blátivá než asfaltová soutěž. Bylo tu dost nerovností, což nebylo moc jednoduché. Náš vůz C4 WRC šlapal velice dobře ve zdejších podmínkách a umožnilo nám to vybojovat už čtvrté místo na stupních vítězů v řadě.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií