Cílem projektu Audi travolution je úsporná jízda po městě – výrazné snížení spotřeby paliva a emisí

Dialogem mezi automobily a semafory se dosáhne zkrácení prostojů čekáním na zelenou a omezí počet fází, v nichž řidič musí akcelerovat.

Audi představuje další vývojové stádium projektu travolution – testovací jízdy již probíhají v Ingolstadtu

Náskok díky technice – tento slogan znamená také uvádět do provozu vysoce hospodárné automobily. Vývojáři značky Audi přitom pojímají řešení obtížného problému celostně a zaměřují se proto na optimalizaci funkce celého komplexního systému zvaného silniční doprava. V rámci projektu travolution navrhli koncepci dialogu mezi automobily a semafory, čímž dosáhli zkrácení prostojů čekáním na zelenou a omezili počet fází, v nichž řidič musí akcelerovat. Tato na první pohled nijak zvlášť významná změna přinesla výrazné snížení spotřeby paliva. Profesionálové z oboru plánování dopravy již absolvovali v Ingolstadtu první demonstrační jízdy.

Přínos projektu travolution byl okamžitě obrovský. Již první fáze projektu přinesla v roce 2006 snížení spotřeby paliva o 17 % díky kratšímu stání na semaforech. Přepočteno na celý rok to znamená úsporu cca 700 000 litrů benzinu. Tento úspěch je založen na novém adaptivním výpočtovém algoritmu, jímž jsou řízeny semafory v Ingolstadtu. Zmíněný algoritmus vznikl v rámci spolupráce automobilky Audi s vysokými školami a dalšími partnery.

Technický pokrok v projektu travolution umožnil nyní značce Audi zavést funkci přímé komunikace mezi semafory a vozidly, která probíhá prostřednictvím standardů pro bezdrátové komunikační sítě Wireless LAN a UMTS. V současnosti jezdí po městě na Dunaji v reálném silničním provozu 15 testovacích vozidel komunikujících s 25 semafory vybavenými touto technikou.

Semafory vysílají data, která se v graficky zpracované podobě objevují na displeji informačního systému řidiče. Řidič tak získává informace například o tom, jakou rychlost musí udržovat, aby na dalších semaforech projel plynule na zelenou. Regulaci rychlosti pro udržení plynulého provozu může řidič pohodlně přenechat řídicí jednotce adaptivního tempomatu ACC.

Svítí-li na semaforu červená, informuje palubní počítač čekajícího řidiče, za jak dlouho se na semaforu objeví zelená. Pokud řidič přijíždí k oranžově nebo červeně svítícímu semaforu, je o této skutečnosti informován optickým a akustickým signálem, případně krátkým brzdovým impulzem.

Propojení automobilu s dopravní infrastrukturou zkracuje řidiči prostoje vznikající čekáním na semaforech a eliminací každého zastavení na semaforech a následné akcelerace klesá spotřeba o 0,02 litru. V tom spočívá velký potenciál. Plošným zavedením této nové techniky v celém Německu by bylo možné zabránit cca 2 milionům tun emisí CO2 ročně. To by odpovídalo snížení emisí CO2 způsobovaných motorovými vozidly v městském provozu o cca 15 %.

Systém travolution navíc nabízí možnost elektronického placení za palivo a parkování. Vůz v tomto případě komunikuje s příslušnými stacionárními přístroji na čerpacích stanicích a na parkovištích. Poplatek je po potvrzení prostřednictvím multimediálního rozhraní MMI odečten od zůstatku na kreditní nebo zákaznické kartě.

Společnost AUDI AG

– prodala v roce 2009 přibližně 950 000 vozů. Obrat za rok 2008 činil 29,8 miliardy EUR a provozní zisk 1,6 miliardy EUR. Audi vyrábí automobily v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, Changchunu (Čína) a Bruselu (Belgie). Na konci roku 2007 odstartovala CKD produkce Audi A6 v indickém Aurangabadu, Audi A4 pak na počátku září 2008. Výroba nového Audi A1 byla spuštěna v bruselském závodě od května 2010. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích. Plně vlastní pobočky např. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., Automobili Lamborghini Holding S.p.A. v Sant´Agata Bolognese (Itálie) a quattro GmbH v Neckarsulmu. V současnosti Audi celosvětově zaměstnává kolem 58 000 lidí, z toho 45 500 v Německu. V letech 2010–2012 Audi Group plánuje investovat zhruba 5,5 miliard EUR zejména do nových produktů, aby podpořila pozici technologického lídra, která je ztělesněná ve sloganu „Náskok díky technice“. Do roku 2015 Audi plánuje výrazně rozšířit své portfolio na 42 modelů.

Značka Audi již dlouho plní svoji sociální odpovědnost na mnoha úrovních – s cílem učinit budoucí život hodnotný pro přicházející generace. Základem pro trvalý úspěch značky Audi je proto ochrana životního prostředí, uchování zdrojů, mezinárodní konkurenceschopnost a dopředu hledící personální politika. Jedním z příkladů odpovědnosti společnosti AUDI AG k environmentálním otázkám je nově založená Nadace životního prostředí Audi.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...